TYÖTÖN! Vielä olisi kaksi viikkoa aikaa hankkia se työpaikka ennenkun aktiivimalli iskee. Mitä olet tehnyt asian eteen?
Työpaikkoja on sentään auki kymmeniä tuhansia tälläkin hetkellä.
Kommentit (31)
Ei hetkauta mitkään aktiivimallit kun olen rehellinen sossupummi. Johonkin kouluun tässä olisi kyllä tarkoitus hakea.
Olen ollut työssä, joka alkoi tammikuun alussa ja jossa kertyy viikoittain yli 18h :)
Eli nou hätä täällä!
Nothing. rennosti vaan makailen soffalla ja katselen netflixiä.
ja nappailen tablettia, siis taplettia .konetta ju now.
Eihän tolla ole mitään merkitystä, koska vastaavasti toimeentulotukea saa sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa aktiivimalli. Haen lopun toimeentulotukena.
Minä taas teen aiheettomia työkyvyttömyyseläkehakemuksia.
Mun tyttö on hakenut töitä ihan niin kuin ennenkin. Ei ole päässyt edes haastatteluihin, joten kohta tuki pienenee.
Tarjosin komealle irakilaiselle turvapaikanhakijalle kotimajoituksen. T. Heidi 55v.
josta suurin osa lääkäreille ja opettajille suunnattu...
unohdit jännästi mainita?
minä pyrin kouluun opiskelemaan jokavuosi kunnes minut hyväksytään sisään, olen ollut kuitenkin 9 vuotta työelämässä, tämä kelvatkoot merkiksi työhalustani, terveydentilani estää fyysisimmät työt, silti haluan pyrkiä elättään itseni vaikka tarvitsenkin tukiaisia toistaiseksi
valtiossa on jotain pahasti vialla jos ei olla tyytyväisiä 70% työllisyyteen, periaatteessa 50% pitäisi jo riittää, optimointi kusee pahasti
Kuten koko työttömyyteni ajan, olen laittanut työpaikkahakemuksia . Viikossa 3-6 kpl.
Ainakaan Helsingissä ei ole tarjolla edes niitä pelleilykursseja. Sellaiselle voisin mennä jos olisi.
Pistin myyntiin osakkeita ja tienasin 10 000€
Muun ajan oon tässä juonut laatuviinejä.☺
Varmaan ostan yhden kaljalavan vähemmän. Sen verranhan tuki pienenee.
En suostu mihinkään järjettömään pelleilyyn. Seuraan sitä rataa, joka on mun tilanteessa ainoa järkevä tie työllistyä myös TE-toimiston mielestä. Se ei kuitenkaan täytä rosvohallituksen vaatimuksia aktiivisuudesta.
Edelleenkään, en mitään.
Olen kolmivitonen vailla koulutusta oleva mies hyvin vähäisellä työkokemuksella. Kukaan ei minua palkkaa näillä statseilla, joten sama olla tekemättä mitään. Ehkä käyn jonkun lyhyen koulutuksen saadakseni ammatin, mutta se ei tilannettani aktiivimallin suhteen muuta.