Alina idässä-sarja!
Yllättävän hyvä sarja ja kyllä tätä vaan mieluummin katsoo kuin Haapasaloa - vaikka Villestä tykkäänkin.
Kommentit (37)
Ihana katsella naisellisia kauniita venäläisiä ja ukrainalaisia naisia jotka tietää miten miellyttää miestä ja jotka haluavat perheen ja näyttää aina hyvältä, tätä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman sisältö oli kyllä tosi mielenkiintoinen, katsoin koko sarjan yhteen putkeen. Alinassa on joku piirre, joka ärsyttää, en oikein osaa sanoa mikä. Mun mielestä tän sarjan kerronta oli ihan kopio Maria Veitola tavasta puhua kameralle yksin ollessaan.
Minäkin katsoin kaikki jaksot kerralla Areenasta ja tykkäsin ohjelmasta, mielenkiintoisia paikkoja ja juuri se, että tässä ohjelmassa ovat pääosassa nuoret aikuiset, viehättää minua. Alinan esittely jokaisen jakson alussa on kyllä kuin suoraan Maria Veitolan ohjelmasta, jopa ääni kuulostaa yllättävän samalta.
Olen seurannut myös Ice Town - Elämää äärirajoilla sarjaa, sekin minusta erittäin mielenkiintoinen.
Heikko tämä uusi kausi. Alina on ottanut poikaystävän mukaan ja taantunut kikattelevan prinsessan tasolle.
Tässä uudessa kaudessa Alina on paljon aidompi kuin aiemmin. Nimenomaan ykköskaudella sitä kikattelua oli liikaa. Kiinnostava sarja. Haluan kesällä itään.
Näin eilen ensimmäisen jakson toiselta kaudelta, kun olivat Varsovassa. Minulle tuli Alinasta ja poikaystävästään todella yksinkertainen ja sivistymätön kuva siitä nationalistin tapaamisesta. Ensinäkin Alina tituleerasi tämän puoluetta "Puolan persuiksi", vaikka erot Suomen perussuomalaisiin ovat oikeasti huomattavia. Mies ei tuossa "haastattelussa" edes sanonut mitään erityisen pöyristyttävää tai julmaa, mutta oli naurettavaa, miten Alina poikaystävineen tuhersi dramaattisina itkua tapaamisen jälkeen, ja miten poikaystävä kiristeli raivokkaan näköisenä leukojaan itse haastattelutilanteessa.
Alina sanoi ennen tapaamista, että haluaa ymmärtää - tai jos ei ymmärtää niin edes kuulla - toisenlaisenkin näkökulman. Todellisuudessa keskustelu jäi aivan olemattomaksi. Ymmärrän, että poliittisia kantoja on erilaisia, ja Alina ja poikaystävänsä edustavat sitä toista ääripäätä, mutta tuossa olisi ollut aineksia vaikka kuinka mielenkiintoiseen kohtaamiseen. Alina ei saanut haastateltavasta yhtään mitään kiinnostavaa irti, eikä hänellä ollut edes aikomuksena yrittää ymmärtää toisen ajattelutapaa. Kohtauksen tarkoituksena oli vain alleviivata sitä, miten Jaloja ihmisiä Alina ja poikaystävänsä ovat, pääsivät leikkimään jeesusta.
Ihmetyttää myös isojen asiakokonaisuuksien niputtaminen stereotypiseen ja mustavalkoiseen tapaan: m--hanmuuttokriittisyys esitettiin ekologisuuden vastakohtana, ikään kuin sisäpolittinen kanta määrittäisi myös ihmisen ruokavalion ja ympäristönäkökohdat. Ohjelmassa oli lapsellinen ja mustavalkoinen kahtiajako hyviin ja pahoihin ihmisiin. Minusta on sinänsä kiva nähdä itäeurooppalaista meininkiä, mutta Alinan kannattaisi keskittyä ihan tuohon kulttuuri- ja ruokapuoleen, kun ei sitä yhteiskunnallista puolta osaa ajatuksia herättävällä tavalla esittää.
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen ensimmäisen jakson toiselta kaudelta, kun olivat Varsovassa. Minulle tuli Alinasta ja poikaystävästään todella yksinkertainen ja sivistymätön kuva siitä nationalistin tapaamisesta. Ensinäkin Alina tituleerasi tämän puoluetta "Puolan persuiksi", vaikka erot Suomen perussuomalaisiin ovat oikeasti huomattavia. Mies ei tuossa "haastattelussa" edes sanonut mitään erityisen pöyristyttävää tai julmaa, mutta oli naurettavaa, miten Alina poikaystävineen tuhersi dramaattisina itkua tapaamisen jälkeen, ja miten poikaystävä kiristeli raivokkaan näköisenä leukojaan itse haastattelutilanteessa.
Alina sanoi ennen tapaamista, että haluaa ymmärtää - tai jos ei ymmärtää niin edes kuulla - toisenlaisenkin näkökulman. Todellisuudessa keskustelu jäi aivan olemattomaksi. Ymmärrän, että poliittisia kantoja on erilaisia, ja Alina ja poikaystävänsä edustavat sitä toista ääripäätä, mutta tuossa olisi ollut aineksia vaikka kuinka mielenkiintoiseen kohtaamiseen. Alina ei saanut haastateltavasta yhtään mitään kiinnostavaa irti, eikä hänellä ollut edes aikomuksena yrittää ymmärtää toisen ajattelutapaa. Kohtauksen tarkoituksena oli vain alleviivata sitä, miten Jaloja ihmisiä Alina ja poikaystävänsä ovat, pääsivät leikkimään jeesusta.
Ihmetyttää myös isojen asiakokonaisuuksien niputtaminen stereotypiseen ja mustavalkoiseen tapaan: m--hanmuuttokriittisyys esitettiin ekologisuuden vastakohtana, ikään kuin sisäpolittinen kanta määrittäisi myös ihmisen ruokavalion ja ympäristönäkökohdat. Ohjelmassa oli lapsellinen ja mustavalkoinen kahtiajako hyviin ja pahoihin ihmisiin. Minusta on sinänsä kiva nähdä itäeurooppalaista meininkiä, mutta Alinan kannattaisi keskittyä ihan tuohon kulttuuri- ja ruokapuoleen, kun ei sitä yhteiskunnallista puolta osaa ajatuksia herättävällä tavalla esittää.
"mun täytyy nyt päästä halaamaan Lauria" nyyh nyyh
Siis eihän se mies sanonut mitään järkkyä. Oli kyllä outo kohtaus
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo pisti silmään, että tyypit ovat itse pyytäneet päästä tapaamaan tätä poliitikkoa, ja sitten tuo sälli mielenosoituksellisesti mulkoilee, ilmeilee ja kiristelee leukojaan siinä haastattelutilanteessa. Kakaramaista käytöstä, kohtelias voisi olla vaikka olisi asioista eri mieltä, etenkin kun ovat itse pyytäneet tapaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiovan yöelämässä oli kyllä härski meno. Alinakin joutui jo iskemään jarrua päälle :)
Se lyhythiuksinen gimma ainakin kävi tosi kuumana Alinaan ;)
Lesbo slaaveja? Voiko olla edes mahdollista?
Minun mielestä alina on tosi ärsyttävä tässä sarjassa. menee tunteisiin! tuntuu että hän esittää tyhmää ja larppaa maria veitolaa. Ihan liian paha cringe!
Vierailija kirjoitti:
Miksi verorahoilla pitää kustantaa jonkun teinin ryyppäysreissu? Ja mitä uutta tässä konseptissa ylipäätään on? Madventures sentään oli omaperäinen ja maksoi reissut omasta pussistaan.
Se on niin, että tuotantofirma maksaa noi kuvausreissut ensin. Joko Yle on tilannut ohjelman etukäteen tai sitten kuten Madventuresin kanssa kävi, ne teki reissuja ensin ja sitten vasta myivät ohjelmaansa. Luottaen, että kyllä se kaupaksi menee. Kyllä hekin omansa siitä pois sai ja monin kertaisesti, joten älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi verorahoilla pitää kustantaa jonkun teinin ryyppäysreissu? Ja mitä uutta tässä konseptissa ylipäätään on? Madventures sentään oli omaperäinen ja maksoi reissut omasta pussistaan.
"Teinin" 30-v synttäritkin näytettiin viime jaksossa.
minäminä ja minun poikkis huippukuvaaja. Puolet ohjelmasta omaa naamaa.
infoa ei oikeastaan yhtään, sellaista mitä ei sais tjäreborin mainoksesta.
Tämä kaksikko on kyllä todella raskaan oloinen pariskunta. Liian iso osa ohjelma-ajasta menee Alinan ja Laurin keskinäiseen, muka-diippiin ajatusten vaihtoon, turhanpäiväiseen höpötykseen heidän parisuhteensa tilasta tai muuhun epäolennaiseen. Ei tätä matkailuohjelmaksi kyllä kutsua voi. Jaksojen eri teemojen käsittelyt jää todella ohueksi.
Alina vaikuttaa todella vaativalta matkaseuralta. Saati seurustelukumppanilta. Koko ajan täytyy olla Laurin halaamassa ja vakuuttamassa että kulta joo olet tosi kaunis ja tosi rohkea ja... Jatkuvaa pientä draamaa ilmassa, ellei hän ole kaiken huomion keskipisteenä. Pientä läheisriippuvuutta myös havaittavissa. Ja niinkuin joku jo sanoikin aika naivin oloinen tapaus.
Mut joo itse sarja ihan OK. Itä-Eurooppa ja entinen neukkula on täynnä mielenkiintoisia kohteita ja ihmisiä. Poliittisista kuvioista Alina ei kyllä tajua yhtään mitään, joten olisi parempi jos keskittyisi vain hyvien ravintoloiden ja mielenkiintoisten paikkojen esittelyyn sen sijaan että yrittäisi luoda itsestään "hyvän ja tiedostavan" ihmisen kuvaa, se on vaan niin noloa kun niin yrittää tehdä.
Aargh, en kestä Prahassa asuneena katsoa tätä jaksoa. Mikä tää ”Tsekistä ajatellaan että se on varakas eikä ole kodittomia”.. ?!? Kuka näin aattelee.
Pidin ohjelmasta kunnes tuli tämä "Puolan paikallinen Persu" Idiootti. Puolassa ollaan fiksuja ja maa on Puolalaisille. Ruotsi on Euroopan vaarallisin maa.
Haastatteli tässä Kiovan jaksossa jotain nuorta aktiivinaista ulkosalla ja vähän väliä alkoi tuijottamaan johonkin muualle ku haastateltavaan. Toinen oli silminnähden vaivautunut ja Alina antoi ymmärtää ettei vois vähempää kiinnostaa ennenku pääsi itse ääneen.