Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuototaipumus ja raskaus

Tuleva äiti?
17.03.2018 |

Onkohan kellään kokemusta ko. yhdistelmästä? En ole yrittämässä vielä raskaaksi ehkä pariin vuoteen, mutta nyt jo jännittää ajatus, että mitä verenvuototaipumus tekee naiselle raskauden ja synnytyksen aikana. Oikeastaan pelottaa paljonkin. Olisiko vertaistukea? Minulla on siis ihan diagnosoitu, että veren hyytymistekijät eivät toimi normaalisti ja trombosyytit ovat helposti sellaista n. 100:n luokkaa. Kuitenkin kuukautiset pysyvät lääkkeillä hallinnassa, enkä nyt sentään mistään normaalista haavasta joudu ensiapuun. Haluaisin lapsia, mutten halua kuolla sen haaveen toteuttamiseksi. Mieluummin adoptoisin, jos niikseen tulee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on keskusteltava ihan asiantuntijalääkärin kanssa. Lääkityksiä varmasti on olemassa. Tietyt hyytymistekijähäikät voivat johtaa tietääkseni ainakin keskenmenoihin ja kohtukuolemiin huonolla tuurilla, mutta tukilääkitys voi ehkäistä.

Vierailija
2/6 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on keskusteltava ihan asiantuntijalääkärin kanssa. Lääkityksiä varmasti on olemassa. Tietyt hyytymistekijähäikät voivat johtaa tietääkseni ainakin keskenmenoihin ja kohtukuolemiin huonolla tuurilla, mutta tukilääkitys voi ehkäistä.

Kiitos vastauksesta! Olen ajatellut meneväni lääkärille ehdottomasti ennen kuin päätän jättää ehkäisyä pois. Ehkä tänään vain asia on erityisesti mielen päällä. Kiva kuulla, että lääkityksiä on mahdollisesti olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/6 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia tästä?

Vierailija
5/6 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on von villebrandtin tauti, eli hyytymistekijöissä ongelmia. 

Pelotti kovasti että miten raskaudet ja synnytykset sitten sujuvat, mutta huoli oli osaltani aiheeton.

Jotenkin luonto hoiti asian niin, että mun hyytymistekijät normalisoituivat kun tulin raskaaksi, kummankin lapsen kohdalla. Mitään lääkityksiä ei siis tarvittu. 

Myös sitrushedelmäallergiani katosi raskauksien ajaksi, mutta sekin palasi kun lapset olivat syntyneet :D . 

Kaikilla tekijät eivät toki normalisoidu raskauksien aikana, joten ole yhteydessä lääkäriin heti raskauden alussa, ota hyytymistekijät ja selvitä mahdolliset lääkitykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi