Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä "muita" vaaleita keväitä? Värianalyysi asiaa.

Vierailija
17.03.2018 |

Luulen että taidan olla vaalea kevät, siniharmaat silmät, vaaleat hiukset, ja kellertävä vaalea iho pisamilla.

Minkä värisiä takkeja käytätte tai asusteita, kenkiä, housuja, laukkuja jne. Onko hiukset värjätty lämpimillä väreillä? Mulla siis nyt vaaleat mutta kylmäsävyiset raitojen takia. Paitoja löytyy kaupoista meidän väritykselle ainakin keväällä mutta entä takit ym, laukut. Mitä sävyjä pidätte?

Luulen sen takia olevani vaalea kevät koska rusketun kohtalaisesti, ja nuorena olin ihan papu kesäisin, nykyään en enää. Minulle sopii korallin väriset huulipunat. Juuri ostin Mac huulipunan vegas volt sävyssä ja sopii täydellisesti. Millaisia meikkejä käytätte? Värisävyjä, silmissä, rajauskynissä, huulissa jne.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla tuntuu olevan joku ongelma itsesi kanssa, ja se on syvempi kuin värikysymys.

Enkä tarkoita loukata, vaan herättää ajattelemaan.

Vierailija
22/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vierailla laadukkaissa pikkuliikkeissä esimerkiksi Helsingissä ja Turussa. Monesti mallistot ja värimaailma on runsaampi kuin ketjuliikkeissä. Itse suosin kivijalkaliikkeitä joissa omistaja osaa valita kauniita värejä myyntiin, eikä ainoastaan seuraa muotia.

Mielestäni klassista tyyliä voi noudattaa esimerkiksi siten, että hankkii klassikkovaatteita, mutta rohkeammissa väreissä. Villapaidat, paitapuserot, suorat housut ja trenssit voi valita muissakin sävyissä kun tummansinisenä, valkoisena ja beigenä, eikä välttämättä näytä "boheemilta" mistä mainitsit.

Omiin väreihin sopivilla sävyillä on kyllä uskomattoman voimakas ja kaunistava vaikutus. Koska työssäni olen värien kanssa jatkuvasti tekemisissä, kiinnitän tähän huomiota. Ja matkoilta kannattaa myös etsiä omia värejä jos Suomesta ei löydy, koska esimerkiksi etelämpänä mm. Ranskassa ja Italiassa on selvästi runsaampi värimaailma.

Tärkeintä on, että kasvojen lähellä on oikeat värit. Huivit!

Jos haluaa välttämättä käyttää vaikka mustaa, valitsee mustat housut. Tai no, muitahan ei juuri ole tarjollakaan.

Minäkin olen huomannut värien voiman.

Omat värit löytää itsekin, jos on värisilmää.

Pitää katsoa ennakkoluulottomasti, mikä oikeasti sopii, ei sitä minkä toivoisi sopivan.

Pohjoisen puoleinen huone luonnonvalossa, meikkaamaton naama ja värjäämätön tukka, iso peili, aikaa ja kasa kankaita.

Vaikeimpia ratkaista ovat valkoiset ja beiget.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla tuntuu olevan joku ongelma itsesi kanssa, ja se on syvempi kuin värikysymys.

Musta tuo oli aika ilkeästi sanottu. Mua on kiusattu nuorena mm. värityksestä, pisamista, vaaleista kulmakarvoista jne...olin erilainen.

ap

Vierailija
24/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vierailla laadukkaissa pikkuliikkeissä esimerkiksi Helsingissä ja Turussa. Monesti mallistot ja värimaailma on runsaampi kuin ketjuliikkeissä. Itse suosin kivijalkaliikkeitä joissa omistaja osaa valita kauniita värejä myyntiin, eikä ainoastaan seuraa muotia.

Mielestäni klassista tyyliä voi noudattaa esimerkiksi siten, että hankkii klassikkovaatteita, mutta rohkeammissa väreissä. Villapaidat, paitapuserot, suorat housut ja trenssit voi valita muissakin sävyissä kun tummansinisenä, valkoisena ja beigenä, eikä välttämättä näytä "boheemilta" mistä mainitsit.

Omiin väreihin sopivilla sävyillä on kyllä uskomattoman voimakas ja kaunistava vaikutus. Koska työssäni olen värien kanssa jatkuvasti tekemisissä, kiinnitän tähän huomiota. Ja matkoilta kannattaa myös etsiä omia värejä jos Suomesta ei löydy, koska esimerkiksi etelämpänä mm. Ranskassa ja Italiassa on selvästi runsaampi värimaailma.

Tärkeintä on, että kasvojen lähellä on oikeat värit. Huivit!

Jos haluaa välttämättä käyttää vaikka mustaa, valitsee mustat housut. Tai no, muitahan ei juuri ole tarjollakaan.

Minäkin olen huomannut värien voiman.

Omat värit löytää itsekin, jos on värisilmää.

Pitää katsoa ennakkoluulottomasti, mikä oikeasti sopii, ei sitä minkä toivoisi sopivan.

Pohjoisen puoleinen huone luonnonvalossa, meikkaamaton naama ja värjäämätön tukka, iso peili, aikaa ja kasa kankaita.

Vaikeimpia ratkaista ovat valkoiset ja beiget.

joo, kiitos, mulla yksi luonnonvalkoinen tai kerma pusero ja se ei sovi juuri ollenkaan, tai ehkä on väärä sävy. Koitan nyt etsiä niitä oikeita värejä. Olen kyllä aina tuntenut vetoa korallin värisiin puniin, huulipuniin ja vaatteisiin. Hiuksista kasvatan omaa väriä. Valkoinen ei sovi eikä musta. Onneksi on yksi kalliimpi konjakin ruskea laukku, näköjään ostin oikeassa värissä vaikka pitkään harmittelin ettei ole musta tai ruskea. :)

ap

Vierailija
25/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tilaa netistä? Itse tilasin juuri netin kautta Ranskasta ison keltaisen, sinisen ja kylmän vihreän silkkihuivin, koska täällä ei tullut vastaan. Helppoa.

=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

ongelmahan on että mulla ei ole sitä omaa värikarttaa mihin vertailla. Enkä asu Helsingissä enkä Turussa. Juuri nyt kaipaisin jotain keltaista mikä korostaisi silmien sinistä sävyä.. Muös housujen ja hameiden sävyt tuottaa hankaluuksia. Mutta ehkä se tästä. Kiitos.

ap

Vierailija
26/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo oli aika ilkeästi sanottu. Mua on kiusattu nuorena mm. värityksestä, pisamista, vaaleista kulmakarvoista jne...olin erilainen.

ap

Olet vain kohdannut idiootteja nuoruudessasi. Kiusauksen syitä voi keksiä vaikka mistä, valitettavasti. Yhtä hyvin sinua oltaisiin voitu kiusata vaikkapa tummista kulmista tai paksuista kulmista tai ohuista kulmista. Älä itse jatka itsesi kiusaamista. Kevät-väritys on juuri ihana.

Vierailija
27/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On oma asiasi, jos suhtaudut noin.

Mutta mähän osuin siis oikeaan, vai mitä?

En kuitenkaan jatka, asenteesi ei innosta siihen.

Itse päätät elämästäsi. Hyvää jatkoa!

Vierailija
28/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että jos sinulla vain on mahdollista, käy itse värianalyysissä. Saat sieltä värikartan ja sen avulla oikean väristen vaatteiden ostaminen on helpompaa. Keltaisesta keväälle sopii kirkas, puhdas keltainen. Ei siis sinappi, leijonankeltainen tai neon-keltainen. Muista tarkkailla kirkkaita, heleitä keväisiä värejä!

Ja näiden kirkkaiden vaatteiden yhdistelemisestä voit saada vinkkejä ihan google-haun kautta (haet asuja suomeksi ja englanniksi.) Itse saanut usein inspiraatiota näin helposti!

Vierailija
29/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaalea kevät, Color me beautiful analyysissä käynyt. Vaatteeni ostan keväällä tai kesällä, silloin on heleän kirkkaita värejä paremmin saatavilla. Italiasta ja Ranskasta löytää helpommin itselle sopivan värisiä vaatteita.

Vierailija
30/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas keltainen sekä vaalean keltainen (pehmeä, lämmin) ovat keltaisesi.

Koralli, kirkas lohi... kauniit vaalean heleät sävyt.

Vierailija
31/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä vaikka ensi syksynä värianalyysissa, nyt ei pysty. Voiko tummansinistä käyttämään?

Kiitos vinkeistä.

ap

Vierailija
32/45 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivaston sininen on parempi. Googlaa CMB. Kirjastostakin löytyy kirjoja. Nautitaan kauniista väreistä!

Vierailija
33/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla ihmisillä on kuulemma luontainen värisilmä. Itse olen huomannut, että vaate jää käyttämättä, jos sen väritys ei ole itselle sopiva. Tutustuessani värianalyysiin olen sitten tajunnut, että viime vuosina olen ihan itse osannut hakea itselleni sopivia värisävyjä puhtaasti omiin havaintoihin ja näköaistiin perustuen. 

Vierailija
34/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mun tytär kevät? Itse olen kesä, mutta meille sopii erilaiset sävyt. Hänelle sopii pastellit hyvin. Hän on tosi vaalea omilta väreiltään, mutta ruskettuu kyllä, pisamiakin tulee vähän. Hänelle sopii ketjussa mainittu persikkakin paremmin kuin mulle. Ja keltaiset ja beiget. Ja hänelle sopii puhdas valkoinen, mulle taas ei. Ja turkoosit bikinit näyttää joka kesä hyvältä hänen päällään, oli muotia tai ei.

Vierailija
35/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mun tytär kevät? Itse olen kesä, mutta meille sopii erilaiset sävyt. Hänelle sopii pastellit hyvin. Hän on tosi vaalea omilta väreiltään, mutta ruskettuu kyllä, pisamiakin tulee vähän. Hänelle sopii ketjussa mainittu persikkakin paremmin kuin mulle. Ja keltaiset ja beiget. Ja hänelle sopii puhdas valkoinen, mulle taas ei. Ja turkoosit bikinit näyttää joka kesä hyvältä hänen päällään, oli muotia tai ei.

vaalealle keväälle ei sovi puhtaan valkoinen, sopii koralli ja keltapohjaiset kirkkaat sävyt,,pastellit jos ovat lämpimiä ja kirkkaita. Luonnonvalkoinen ja kerma valkoista parempi.

t:ap, joka opiskellut nyt värejä

p.s. mulla ei luontaista värisilmää ole. :(

Vierailija
36/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän voi olla jotain kevään ja kesän väliltä tai vähän molempia. Puhdas valkoinen sopivana värinä viittaa enemmän kesätyyppiin - keväälle sopii paremmin kermanvalkoinen. 

Itse taidan olla kesä (Soft Summer), mutta jotkut kevään sävyt sopivat minulle myös yllättävän hyvin, esim. koralli. Ennen luulin olevani syksytyyppi, mutta sittemmin olen huomannut, että joku oliivinvihreä ei näytäkään päälläni kovin hyvältä.

Vierailija
37/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miettii taas vielä olenko vaalea kevät, light spring vai warm spring, mikä nuo erottaa toisistaan? Värit on ainakin erilaisia.

ap

Vierailija
38/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap miettii taas vielä olenko vaalea kevät, light spring vai warm spring, mikä nuo erottaa toisistaan? Värit on ainakin erilaisia.

ap

http://www.thechicfashionista.com/images/500x237xspringcoloranalysis-in…

Taitaa liittyä lähinnä oman värityksen tummuusasteeseen ja kontrastin määrään.

Kuten kuvasta näkyy, Light Spring on hyvin vaalea ja ihon, silmien ja hiusten välillä on vain vähän kontrastia. 

Clear Spring: Tämäkin tyyppi on väritykseltään vaalea, mutta silmien väri pomppaa kasvoista selvästi esille, samoin kontrasti ihon ja hiusten välillä on suurempi kuin Light Springillä.

Warm Spring: Näyttäisi olevan enemmän puna- tai ruskeatukkainen, muistuttaa väritykseltään syksytyyppiä. Eroaa kuitenkin syksytyypistä ainakin silmänvärin puolesta: syksyllä olisi ruskeat tai vihreänruskeat silmät. 

Luullakseni näin. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. 

Vierailija
39/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten olla light spring, nuorena oli vaalea punertava tukka ja kulmat ,luonnostaan vaaleat, silmät tummansiniharmaat. Ihossa kesakoita. Katsoin youtubesta videon liittyen tähän värianalyysiin ja siinä sanottiin, että jos vähän kontrastia niin voi pitää vain vaaleampia värejä paľetista. Onko näin? Eli vaîn lämpimät pastellit käy?

ap

Vierailija
40/45 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan sitten olla light spring, nuorena oli vaalea punertava tukka ja kulmat ,luonnostaan vaaleat, silmät tummansiniharmaat. Ihossa kesakoita. Katsoin youtubesta videon liittyen tähän värianalyysiin ja siinä sanottiin, että jos vähän kontrastia niin voi pitää vain vaaleampia värejä paľetista. Onko näin? Eli vaîn lämpimät pastellit käy?

ap

Kaipa tuo sääntö pätee, mutta kokeilemallahan se selviää. 

Itse olen lähimpänä Soft Summer -tyyppiä (vaaleanruskeahiuksinen, vihreäsilmäinen, en tumma enkä vaalea, väritykseltäni melko neutraali) ja olen huomannut, että kirkkaissa väreissä näytän oudolta. Minulle sopivat laimennetut, utuiset ja vähän savuiset värisävyt, esim. harmaaseen taittuva sininen ja violetti sähkönsinisen sijaan jne. Kaipa Light Springiin pätee sama, että kannattaa suosia niitä paletin hennoimpia sävyjä. 

- 38