Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppiiko suomalainen englannin lausumista ikinä kunnolla?

Vierailija
17.03.2018 |

Olin kouluaikoinani hyvä englannissa. Ymmärrän edelleen puhuttua englantia suhteellisen hyvin ja osaan sitä myös lukea. Kirjoittaakin osaan, vaikka en enää kielioppia muistakaan eli sanajärjestys ei välttämättä aina ole ihan täydellinen. Ongelmani kuitenkin on puhuminen. Koulussa ei ikinä oikein keskitytty puheen tuottamiseen. Työpaikallani joudun siis käyttämään englantia, mutta englannin puhuminen on minulle kauhistus. Sanat menevät sekaisin ja oikeiden äänteiden lausuminen tuottaa hankaluuksia. Tuntuu, että suu on täysin väsynyt sellaisten työpäivien jälkeen, jolloin olen joutunut käyttämään paljon englantia. Onko mahdollista oppia puhumaan englantia niin että se tulisi sujuvasti? Niin ettei se rasittaisi? Niin että osaisin lausua ei-suomalaisen suuhun sopivat äänteet edes jotenkin sinne päin? Mikä tähän auttaisi?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa kehittelivät tähän sovellusta, testasivat lapsille ja se toimi. Meidän lapsi alkoi tuottaa äänteet oikein, oli sellainen peli, silloin eka versio. Joka päivä piti vähän aikaa treenata. Toimii vissiin aikuisillekin kun oli uutisissa. Kysy sieltä mikä tilanne, ei voinut vielä ostaa kun oli prototyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla