Mies haluaisi lapsen nimeksi Jonna
Minusta se on niin ruma nimi, etten suostu ddes toiseksi nimeksi sitä ottamaan. Siinä on vahva wt kaiku ja muutenkin ruma nimi.
Itse haluaisin lapsen nimeksi Katri tai Katja.
Kumman te laittaisitte?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani Jonnat ovat rumia ja typeriä.
Sinua en tunne, mutta tekstisi perusteella osaan sanoa, että olet typerä ihmispaska! Ole hyvä, suotta kiittelet itsestään selvän asian julkituomisesta.
Olen syntynyt vuonna 77 ja minun luokallani oli ala-asteella sekä Jonna että Katja. Jonna minusta ihan kiva nimi, Katja menettelee, Katri kuulostaa vanhalta.
Kaikki yhtä huonoja vaihtoehtoja eli arpokaa vaikka.
Jep, paskoja nimiä kaikki. Keksikää joku uusi.
Ainakin minä vihaan omaa nimeäni ja olen samaa mieltä, että Jonnat ovat yleensä typeriä ja rumia. Minäkin olen. Olen ikuisesti katkera vanhemmilleni tästä nimestä ja vaihdan sen heti kun voin.
T. Jonna
Mä pidän Katrista. Kun olin yliopistossa, mulla oli Katri-niminen opiskelijatoveri, joka oli mukava ja ihana, joten ehkä siksi. Ei ole korvaani mitenkään wt, mutta en oikeastaan edes tunne ketään wt-ihmistä, joten en tiedä mitään heidän nimistään todellisuudessa, olen vain"palstaviisas". Voisin antaa nimeksi omalle lapselleni jos niitä olisin halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Jep, paskoja nimiä kaikki. Keksikää joku uusi.
Ainakin minä vihaan omaa nimeäni ja olen samaa mieltä, että Jonnat ovat yleensä typeriä ja rumia. Minäkin olen. Olen ikuisesti katkera vanhemmilleni tästä nimestä ja vaihdan sen heti kun voin.
T. Jonna
Joo, sitten se on ihmisille enää tutustuessa pettymys, ettet olekaan kaunis ja älykäs niin kuin nimesi antaa ymmärtää. Eiku
Katri ja Katja ovat kummatkin hyviä, vanhoja nimiä.
Katja Helena
Katja Hannele
Katja Maria
Katri Johanna (sopivat todella hyvin yhteen; valitsisin tämän)
Katri Annina
Anna Katri
Katja oli erittäin suosittu 1960 - 1990 aikana.
Katri on ollut erittäin suosittu nimi -1899 - 1990 aikana.
Kumpikaan ei todellakaan ole mitään wt-nimiä.
Jonnasta en tykkää. Tämä on näistä eniten wt-nimi. Jonna-hammasharja.
Jonna on lyhennelmä Johannasta. Pidän enemmän kokonaisista nimistä; en muodikkaista lyhennelmistä. Ne eivät kestä aikaa.
Hyvä kompromissi miehen kanssa olisi
Katri Johanna tai
Katja Johanna
Katri Johannasta tykkään ehkä enemmän.
Johanna Katriina olisi tosi hyvä myös.
Ja tietenkin sinun ehdotuksesi on ainoa ja oikea.
Olen huomannut että minua puhutellaan usein nimelläni: "hei Jonna, mitä mieltä olet tästä?, Jonna, oletko koskaan ajatellut..., jne.", eli nimeni on ilmeisesti helppo ja mukava sanoa.
Nimeni on lyhyt, ytimekäs ja nätti. Ainakin itse pidän.
-Joku Jonna vaan kultaiselta 1970-luvulta-
Jonna oli suurimmassa suosiossa 1980 - 1990 -lukujen aikana.
Viimeisten 7 vuoden aikana annettu ko. nimi 200 naiselle.
Jonna on kutsumanimityyppinen ja lyhennelmä Johannasta.
Katrissa on enemmän särmää. Katri on suomalainen naisen etunimi. Se on lyhennelmä Katriinasta ja Katariinasta.
Katja on venäläisperäinen lyhennelmä Katarinasta.
Se on pehmeämpi nimi kuin Katri.
Kaikki tietämäni Jonnat ovat kauniita joten nimestä tulee vaikutelma kauniista ihmisestä.