Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3-kymppinen nainen tai mies vielä nuori? Kyllä vai ei?

Vuonna 85
16.03.2018 |

Onko teistä vähän päälle 3-kymppinen nainen vielä nuori? Entä 3-kymppinen mies?

Mitkä asiat mahdollisesti tekevät 3-kymppisestä vielä nuoren? Hyvä fyysinen kunto? Nuorekas asenne? Jokin muu juttu?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä häpeä on olla vanha? Ei kaikilla ole henri laasasen markkina arvoteoria mielessä kun elää tätä elämää. Musta ainakin elämä on paljo parempaa nyt vähän vanhenpana kun on elämänkokemuksen tuomaa viisautta ja karismaa. Jos joku pikkupoika tai pikkutyttö pitää mua vanhana niin pitäkööt. Mikä ihme siinä ikuisen nuoruudentavoittdlussa on? Kaikki kuitenkin ikääntyy..

Ei ole mikään häpeä. Elämänkokemus on arvokasta. Itseäni vain tähän iän pohdiskeluun ajoi ihmettely siitä, että minkä ihmeen takia yli 3-kymppiset naiset väenväkisin pitävät kiinni siitä ajatuksesta, että he ovat vielä nuoria ja lastenhankinnan ehtii aloittaa sitten joskus, nyt tässä vielä ehtii ottaa rauhallisesti asian kanssa.

Näinhän se ei todellakaan ole, vaan 3-kymppisen naisen pitäisi jo osata puntaroida sitä, että onko vapaaehtoisesti lapsettomaksi jääminen vai lasten hankinnan yrittäminen enemmän oma ajatus tulevaisuuden suunnasta. 3-kymppisellä naisella ei enää niitä hedelmällisiä vuosia ole edessään kovin monia. Huonolla tuurilla hedelmällisyys on tuolloin jo saattanut laskea voimakkaasti. Tämä pitäisi ainakin tiedostaa ja ymmärtää se, että jos toiveissa saada omia lapsia on, niin pitäisi nyt jo toimia. Ellei taas tällaista toivetta ole, niin sittenhän asiaa ei tarvitse sen kummemmin tuossa vaiheessa pohtia.

Mieshän voi tätä samaa pohdintaa lasten hankkimisen mielekkyydestä ja sen hyvästä ajoituksesta jatkaa vielä vuosikymmenten ajan, jos vain löytää synnytysikäisiä naisia rinnalleen.

Vierailija
42/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kymppinen on aikuinen, ei enää nuori. On jo vastuuta itsestä ja ehkä muistakin, on itsellisempi kuin nuori. 

Nuoruutta ja siihen kuuluvaa vastuuttomuutta pyritään nyt monin keinoin venyttämään vanhuuteen asti. Aikuinen on vapaampi, vahvempi, kivempi ja kiinnostavampi kuin nuori, koska hän on oppinut elämänkokemuksestaan. Ottanut vastaan sen, mikä tulee ja ottanut opikseen. 

Ihmisellä on lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Sitä ei voi muuttaa, aikaa ei voi pysäyttää, edes botoxilla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotias ei ole vielä vanha, ikääntymisen merkkejä ei vielä näy. 

Naiset ja miehet vanhenevat eritavoilla.  30 naisella on lisääntymisikää enää jäljellä 10 vuotta suunnilleen. 40 nainen alkaa seksuaalisesti miehen silmissä muuttua näkymättömäksi ja sitten seksiharrastaminen ei enää tuota jälkeläisiä. Muutamia harvinaisuusia tuossa ulkonäöllisesti on, mutta ne on todellakin harvinaisuuksia.

Miehillä taas tuo ikä ei välttämättä näy samalla tavalla. Toki tällöin pitää olla hyvävät geenit tai/ja pitää itsestään huolta liikunnalla, ravinnolla ja muulla tavoin.  30 v miehellä vielä aktiivista peli aikaa on jäljellä 40-50 vuotta. 

Ylen yhdessa radio-ohjelmassa naispuolinen deittivalmentaja sanoi, jotta deitti maailmassa se 38 vuotias mies on se halutuin. Se voi olla todella hyvässä kunnossa, ura ja taloudellinen tilanne on usein jo todella hyvällä mallilla. 38 vuotiaalla naisella etenkin jos lapsia ei ole, niin biologinen kello tikittää kovaa. Sitten jos suhteeseen päädytään, niin on kova paine lastentekoon. Sitten jos se onnistuu, niin se lapsi vie nopeasti sen naisen huomion ja parisuhdemielessä se mies jää paitsioon eli se 38 vuotias nainen ei ole miehen kannalta niin houkutteleva vaihtoehto. 

Vierailija
44/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ovat. Riippuu tietenkin, missä piireissä liikkuu, mutta noin aikuisten maailmassa kolmekymppiset ovat vielä nuoria, koska useimmat muut ovat heitä vanhempia. 

Tuosta tulikin mieleeni, että kun tulin nykyiseen duunipaikkaani 29-vuotiaana, olin kollegoiden joukosta toiseksi nuorin. Nyt nelivitosena, kun sen ikäisiä tulee taloon, ajattelen, että värväävät nykyisin lapsia :)

Siinä mielessä voisi kai mieltää itsensä vanhaksi. Mutta kun vanhimpaan kollegaan (62 v) on ikäeroa enemmän toiseen suuntaan, niin mikä hän sitten on, jos minä olen vanha? Katsotaan uudestaan 10 vuoden päästä, jos olen hengissä.

Vierailija
45/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Hyvin sanottu. 👍

Vierailija
46/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

3-kymppinen on aikuinen, ei enää nuori. On jo vastuuta itsestä ja ehkä muistakin, on itsellisempi kuin nuori. 

Nuoruutta ja siihen kuuluvaa vastuuttomuutta pyritään nyt monin keinoin venyttämään vanhuuteen asti. Aikuinen on vapaampi, vahvempi, kivempi ja kiinnostavampi kuin nuori, koska hän on oppinut elämänkokemuksestaan. Ottanut vastaan sen, mikä tulee ja ottanut opikseen. 

Ihmisellä on lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Sitä ei voi muuttaa, aikaa ei voi pysäyttää, edes botoxilla.  

Tässä oli hyviä ajatuksia, joista olen samaa mieltä. Koska ihmisten elinikä on pidentynyt, niin mielestäni myös keski-ikäisenä elettävä ajanjakso on pidentynyt. Ei välttämättä niinkään nuoruus, koska biologisestihan jo 25 ikävuoden jälkeenhän kroppa alkaa vähitellen hitaaseen tahtiin rapistua.

Vierailija
47/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu käyttöyhteydestä. Esim. työyhteisössä ja urallaan on nuori. Fysiologisesti on nuori.

Riippuu siitä urastakin. Monen urheilijan ura alkaa tuossa vaiheessa lähestyä loppuaan ja jotain uutta on keksittävä.

Vierailija
48/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksilöllistä on. valitettavasti suomessa monet ovat jo ihan ikäloppuja 30 vuotiaana. Miehillä on jo mahaa kaljua ryppyjä jne.

Suomalaiset naiset tosin ovat vieläkin huonommassa kunnossa ja ovat useimmiten ihan tanttamaisia 30 vuotiaina. Osittain omaa vikaan kun leikkaavat hiukset lyhyiksi ja sipsit tupakat ja siiderit maistuvat. Osittain taas iholaadun takia joka on sellainen että siihen tulee helposti ryppyjä. Naisilla on ohuempi rasvakerros ihossa kuin miehillä joten he kärsivät enemmän rypyistä.

Tietty onhan niitãkin jotka eivät juuri muutu 20 ja 40v välillä. Kannattaa käydä punttiksella ja miesten käyttää roganea. Itse olen jo 5v käyttänyt ja aina kehutaan miten tuuheat hiukseni ovat. Kaljusta ei tietoakaan ja luullaan 27-32 vuotiaaksi.

Hiukset voi kyllä ajaa myös kokonaan pois tai ostaa itselleen peruukin, jos kaljuuntuminen kiusaa.

Vierailija
49/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö uskalla hyväksyä sitä että 36 -vuotias on keski-ikäinen? Ei se kovin kaukana ole jos olet jo päälle 30. Se että sinusta TUNTUU nuorelta eu tarkoita että olet enää nuori.

Mielestäni

13-19 on teini-ikää

19-25 on nuori aikuinen

25-30 aikuinen

30 - ylöspäin alkaa olla lähellä keski-ikää. En hyväksy yli 30 vuotiaiden hölmöilyä esimerkiksi käyttäytyä huonosti (varsinkin julkisuudessa) kyllä sen ikäisen ihmisen pitäisi osata jo käyttäytyä ja olla aikuisen malli.

Vierailija
50/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän naisvihamielistä kommentointia tällä palstalla. Kyllä ihmisellä on oikeus saada olla vähemmän hyvässä fyysisessä kunnossakin, ilman että hänet todellisesta iästään huolimatta mielletään ns. tantaksi. Ei ihmisen olemassa olon ainoana funktiona voi olla tuottaa toisille olemuksellaan esteettistä mielihyvää, vaikka niin moni täällä tuntuukin asian mieltävän.

Vierailija
51/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö uskalla hyväksyä sitä että 36 -vuotias on keski-ikäinen? Ei se kovin kaukana ole jos olet jo päälle 30. Se että sinusta TUNTUU nuorelta eu tarkoita että olet enää nuori.

Mielestäni

13-19 on teini-ikää

19-25 on nuori aikuinen

25-30 aikuinen

30 - ylöspäin alkaa olla lähellä keski-ikää. En hyväksy yli 30 vuotiaiden hölmöilyä esimerkiksi käyttäytyä huonosti (varsinkin julkisuudessa) kyllä sen ikäisen ihmisen pitäisi osata jo käyttäytyä ja olla aikuisen malli.

Asiaa! 😊

Vierailija
52/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/milloin_ihminen_on_keski_ikainen

30-vuotias on nuori aikuinen. Jos naisen eliniänodote on 84-vuotta, miten ihmeessä 30-vuotias olisi jo keski-ikäinen? Mikäs 40-84 -vuotias sitten on, vanhus vai?

Vierailija
53/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/milloin_ihminen_on_keski_ikainen

30-vuotias on nuori aikuinen. Jos naisen eliniänodote on 84-vuotta, miten ihmeessä 30-vuotias olisi jo keski-ikäinen? Mikäs 40-84 -vuotias sitten on, vanhus vai?

Keski-ikä alkaa jo ennen kuin elämä on päässyt puoliväliin asti. 30-vuotias ei ole enää nuori aikuinen.

Vierailija
54/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikävaihe, jossa elintavat näkyy selvästi. Olen vuoden vanhempi tapailemaani 30+ miestä, joka on tupakoinut teinistä asti. Mun oli pakko tarkistaa hänen ikänsä vielä kun ekan kerran nähtiin, koska ilmeisesti tupakka vanhentanut ihoa niin paljon. Minua hän taas luuli ulkonäön perusteella ensin paljon nuoremmaksi, jopa 10 vuotta itseään nuoremmaksi. Itse en ole koskaan polttanut ja juonkin äärimmäisen harvoin. En varmaan ole ikäluokan keskikastissa erityisrn nuoren näköinen eikä tuo mies vanhan, mutta keskenämme näytämme eri ikäisiltä koska molempien mielessä varmaan oma peilikuva luo sen mielikuvan, miltä meidän ikäinen näyttää. Itellä se vääristää vähän alas, miehellä ylös.

Vierailija
55/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa te muut kolmekymppiset aivan rauhassa jo keski-ikäisiä jos haluatte, itse en vielä sellainen ole. :)

Vierailija
56/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jotkut ovat ikinuoria ja jotkut varhaisvanhoja, niin 30 on valtava rajapyykki ihmisen elämässä. Huomaan sen itse (olen 30) kun eräs 25 v tuttava pyytää joka viikonloppu kaljalle tms. käymään jossain. Vaikka hänelläkin on perhe, niin sen 25 v aivot on vielä todella paljon siinä kehitysvaiheessa, että ollaan kuolemattomampia ja elämässä on pakko olla opiskelijatyylistä vapaa-ajan rientoa. Se tarve niihin asioihin vain yhtäkkiä lakkaa 30-vuotiaana. 

30-vuotiaana on vain oikeasti mentävä elämässä oikeaan suuntaan. Ei ole enää varaa virheisiin niinkuin 20-vuotiaana oli.

Sellaisen asian huomaa myös 30-vuotiaana, että alat oikeasti huomaamaan missä asioissa vanhempasi ovat toimineet oikein ja missä väärin tai jos teillä on jotain kinaa jostain asiasta, niin tiedät ihan aikuisten oikeasti milloin vanhempasi puhuu vanhemman viisaudella ja milloin puheet ovat eläkeläisen omituisia aivoituksia.

Vierailija
57/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä sellainen asia, että niinkuin minullakin on elossa 90-v isovanhempia niin heidän mielestään olen ihan lapsi vielä (siis kun olen 30v).

Vierailija
58/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin aikoinaan hakemassa vuokrakämppää siinä kolmenkympin tienoilla, nainen puhelimessa ensin puhui jostain nuorille tarjolla olevista jutuista, sitten lopuksi totesi että "no ethän sinä enää mikään nuori ole". Tuli vähän masentunut olo, olin siis jo vanha ja nyt vielä vanhempi.

Vierailija
59/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30v on nuori aikuinen, mutta kyllä 30 -n.45v on ihan vaan aikuinen. Kolmenkympinkriisihän kumpuaa siitä, että ei vaan enää ole mikään nuori.

N.45v - 60 vuotta on keski-ikä ja 70+ on jo seniori.

Vierailija
60/70 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt tuota 15 vuotiaalta hän vastaa: ei todellakaan.

Jos kysyt tuota 60 vuotiaalta hän vastaa: on.

Se riippu ihan siitä munkä ikäiseltä kysyy ja hyvä niin:)

Vasta oli hauska tilanne kun asioin yhdessä liikkeessä ja mummoni kysyi jälkeenpäin "oliko siellä se mukava nuori myyjä taas töissä" en heti osannut yhdistää, sillä munmoni puhui n.40 vuotiaasta naisesta jota siis piti niin nuorena:) itse näin hänet n. Keski-ikäisenä. Olen itse 20v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi