Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minullakin tärppäsi työnhaussa heti kun opin piilottamaan pdf-hakemukseen avainsanoja

Vierailija
16.03.2018 |

Kirjoitin ne sinne pienimmällä mahdollisella kirjainkoolla ja valkoisella värillä. Ihminen ei huomaa niitä ellei erikseen etsi mutta tilanne on toinen kun hakemuksia seulotaan tietokoneen avulla.
Sanotaan näin että näin tekemällä saisin hankittua työpaikan vaikka koulutus ja kokemus ei vastaa likimainkaan toimeenkuvaa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se teksti tulostuu mustana, kokeilkaa vaikka oikeasti! 

Eikä tulostu. Vaikka tulostuukin niin fonttikoko 2 ei ole paljain silmin luettavissa.

Vierailija
22/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tulostu. Vaikka tulostuukin niin fonttikoko 2 ei ole paljain silmin luettavissa.

Olen itse kokeillut ja näin tapahtuu, uskokaa tai älä. Vaikea tässä nyt näin se on todistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa että mitä ne maagiset avainsanat sitten on.

Ne vaihtelee ilmoituskohtaisesti. Usein IT-alalla ilmoituksissa luetellaan mitä teknologioita on osattava ja ne on helppo kopioida omiin avainsanoihin.

Mutta piilotettavat teknologiathan ovat niitä joita ei saisi hallita, eikö niin. Mitä jos vain jättäisit ne mainitsematta.

Vierailija
24/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokeillut ja näin tapahtuu, uskokaa tai älä. Vaikea tässä nyt näin se on todistaa.

Voiko se siis riippua tulostimesta? Minulla on kotona värimustesuihku jolla kokeilin. Mustavalkotulostimella tilanne voi olla toinen.

Vierailija
25/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
26/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan niitä avainsanoja ihan avoimesti siihen hakemustekstiinkin kirjoittaa, miksi ne pitää piilottaa?

Vierailija
27/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voihan niitä avainsanoja ihan avoimesti siihen hakemustekstiinkin kirjoittaa, miksi ne pitää piilottaa?

Niinpä! Mutta ilmeisesti ap ei voi kertoa osaava vaadittua asiaa ja sen takia piilottaa sanoja. Miten haastattelussa selittää sen, että ei osaa sitä mitä töissä pitäisi osata? En kyllä usko tähän....

Vierailija
28/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans ymmärrä, miksi ne avainsanat pitää piilottaa, miksei kirjoita suoraan tekstiin?

Vierailija
29/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kans ymmärrä, miksi ne avainsanat pitää piilottaa, miksei kirjoita suoraan tekstiin?

Ap ei osaa niitä taitoja, mitä työssä vaaditaan, mutta kun hän piilottaa nämä avainsanat, tietokone silti kutsuu haastatteluun niiden perusteella, ja haastattelussa ap kuitenkin selviää niin hyvin, että saa paikan ilman kokemusta.

Vierailija
30/104 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä, että millä fontilla teit tämän maagisen hakemuksen. Windings luultavasti antaa kivan persoonallisen ja uniikin twistin, joka kuvaa sinua yksilötasolla metafyysisesti.

Vierailija
31/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värillisenä tulostettaessa eivät tule näkyviin, mutta aika usein firmoissa tulostetaan oletuksena mustavalkoisena kustannuksien säästämiseksi. Tällöin myös valkoinen teksti tulee näkyviin.

Vierailija
32/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä me olla siirrytty jo paperittomaan toimistoon?

Vierailija
33/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain työnhakukurssilla tuokin niksi neuvottiin. En pidä sitä edes mitenkään vilpillisenä, etenkin jos nuo avainsanat liittyvät omaan osaamiseen ja niitä ei onnistu muilla keinoin ymppäämään siihen CV:hen. Noin työttömiä neuvotaan laittamaan niitä avainsanoja, että jäävät automaattisessa haussa haaviin.

Ja sitten tuo tulostaminen. Printterin värikasetit on musta, keltainen, sininen ja punainen. Miten hitossa se printteri pystyisi tulostamaan yhtään mitään valkoista!?

Vierailija
34/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone etsii hakemuksesta tiettyjä sanoja ja sen perusteella arpoo haastatteluun kutsuttavat.

mitä ne tietyt sanat on joita kannattaa laittaa?

Vierailija
35/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö ap sanoa että jossakin työpaikassa hakemukset käsitellään koneellisesti? Robotti lukee hakemukset läpi ja palkkaa ne joiden cv:stä löytyy mahdollisimman monta vaadittua termiä. Heh heh, emme ole automatisoinnissa ihan näin pitkällä eikä työntekijöitä palkata niin paljon etteikö niitä ehdittäisi valita henkilötyönä.

Niin ja toinen ap:n oletus on se, että kun työpaikalla paljastuu että hän ei osannutkaan vaadittuja asioita niin kaivetaan cv esiin ja katsotaan onko siellä valehdeltu. Tähän ei ole tarvetta, koeajan puitteissa työsuhde voidaan purkaa muutenkin eikä todisteita aleta kerätä.

Vierailija
36/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tulostaa tuon pedarisi, teksti tulee näkyviin vaikka on valkoinen fontti!

Riippuu tulostimesta. Työpaikan bulkkitulostin tuskin saa tekstiä näkyviin.

Eikä niitä hakemuksia tulosteta.

Varteenotettavat tulostetaan.

Vierailija
37/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just hyvä esimerkki siitä miksi AP sai hommia. Tekee asioita ja uskaltaa eikä jää mankumaan siitä että ei se onnistu kuitenkaan.

Vierailija
38/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama juttu, kun nähdessäni kilokkaan ihmisen - minun alkaa heti tehdä mieli sokeria ja makkaraa..??

Vierailija
39/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin trolliketjun funktiota ihmetellessä menee aamu rattoisasti...

Vierailija
40/104 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että eikö niitä avainsanoja voi käyttää itse hakemustekstissä? Siis jos tiedän, että avainsanat ovat kielitaito, projektityö jne. niin käytän noita sanoja kertoessani itsestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän