Miksi emme avaa kesämökkiemme ovia köyhille? Köyhäkin haluaa nauttia
Onko se perussuomalainen itsekkyys, joka estää sen, että emme anna kesämökkejämme köyhien käyttöön? Kuinka virkistävää olisikaan köyhän saada olla vain vaikka viikko järven rannalla mökissä?
Tunnetkos piston omatunnossasi, sinä mökin omistaja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vain provo, MUTTA tässä on ideaa. Miksi mökin edustajat eivät vuokraisi mökkiään? Niillä joilla ei ole varaa voisivat vuokrata mökin. Harvoin mökin omistajatkaan koko ajan käyttävät mökkiä. Saisivat myös omiaan takaisin.
Onhan noita vuokramökkejä kesällä tarjolla.
Vai pitäiskö ”köyhille” antaa mökki ihan maksutta käyttöön? Maksaa heidän käyttämä sähkö, tyhjennetä huusin alustat ja leikata ruohokin valmiiksi?
Kyllä annan mökkiäni käyttöön läheisille. Tuntemattomille en, oli sitten rikas tai köyhä.
En tarkoittanut mitään tasottomia mökkejä ulkovessoineen vaan modernit mökit, jossa sisävessat, suihkut, moderni keittiö jne. Köyhän on tarkoitus virkistyä eikä pettyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se perussuomalainen itsekkyys, joka estää sen, että emme anna kesämökkejämme köyhien käyttöön? Kuinka virkistävää olisikaan köyhän saada olla vain vaikka viikko järven rannalla mökissä?
Tunnetkos piston omatunnossasi, sinä mökin omistaja?
Kohti kommunismia, ja sen yli!
Minä en kyllä uskaltaisi kakkoskotiin päästää ventovieraita. Mitä siellä rikottaisiin tai mitä tarttuisi mukaan? Osaisivatko lämmittää oikein ja hoitaa puutarhaa oikein?
Jollekin tutulle perheelle voisin antaakin.
Jokainen voi itse miettiä, antaisiko oman kotinsa ventovieraalle. Ei se kesämökki ole sen anonyyminpi, siellä on meidän omia rakkaita kamoja ja muistoja.
Minä järjestin mökin maksutta yh-ystäväni käyttöön viime kesänä.
Hieman jäi mietityttämään, kun suunnilleen ainoa palaute, jota sain, oli jotain kielteistä, esim rannassa oli kiviä, johon lapset loukkasi jalkansa.
En mitenkään halua kyykyttää köyhiä. Tai että pitäisi olla ikikiitollinen saamastaan. Mutta jos itse saan jotain maksutta, osaan kyllä siitä kiittää ja sitä arvostaa (jos esim nyt ylipäänsä haluan mökille, kuten tämä tuttavani halusi).
Mutta kait tässä on kasvunpaikka itselleni. Jos haluan tehdä hyvää tai olla avuksi, varsinkin vähävaraiselle, ei minun tule odottaa, että apuani sen erityisemmin arvostettaisiin. Ja niinkin, että tuttavaperheen lapset ovat saattaneet hyvinkin viihtyä ja arvostaa mökkiviikonloppua, vaikka äidillensä se ehkä ei ollutkaan niin kiva (ja ystäväni on rehellinen ja ei teeskentele, vaan kertoo melko suoraan, jos ei ollut kiva).
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut mitään tasottomia mökkejä ulkovessoineen vaan modernit mökit, jossa sisävessat, suihkut, moderni keittiö jne. Köyhän on tarkoitus virkistyä eikä pettyä.
Ap
Minä kyllä virkistykseen mökillä vaikka siellä ei mukavuuksia olekaan, mutta ihan turhaan valitset jos minun mökki ei kelpaa.
Minä vuokraan mitä vaan jos hinnasta sovitaan. Vaikka oman taloni, jos on akuutti tarve ja rahoitus kunnossa. Voin itse muuttaa vaikka mökkiin asumaan, jos päästään hyvään sopimukseen.
Mökinkin vuokraan. Pesen lakanat, pyyhkeet, tuon vaikka jääkaapin täyteen kaljaa jos tehdään hyvä diili. Eri maksusta minua voi käyttää vaikka puuceen tyhjentäjänä. Ainoastaan vaimoni, lapseni ja anaalini eivät ole kaupan - tai ehkä viimeksi mainittukin voi olla, jos on oikein, oikein hyvä korvaus luvassa.
Tarjoatko sinä puutteenalaiselle seksiä, kun kuitenkin se sukupuolivärkki (aivan sama mikä) siellä pottuvarpaiden välissä kuitenkin ihan joutilaana on suurimman osan aikaa?
Mieluummin poltan omaisuuteni, kuin lahjoitan köyhille tai valtiolle. T. Reilu
Voisko joku ostaa mulle lennot Suomeen niin pääsen nauttimaan Suomen kesästä? Niin kovasti haluaisin. Business-kuokassa tietty niin en väsy pitkistä lennoista ja voin keskittyä kesästä nauttimiseen jet lagissa kitumisen sijaan.
T. Ulkosuomalainen.
Eipä nuo mökkiläiset avaa mökkiensä ovia edes sukulaisille.
Itse en koe tarvetta antaa omistamaani omaisuutta vastikkeetta toisten käyttöön. En oikeastaan edes vastiketta vastaan.