Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metforminit: onko kellään käyttökokemusta, onko tullut kierto säännöllisemmäksi tai jopa tullut ovulaatio??

Vierailija
20.04.2006 |

Ja jos on ollut kiertoon posit. vaikutusta niin millaisen käyttöajan jälkeen. Siis pitikö syödä kuukausia, että näkyi kierrossa vai riittikö esim pari kuukautta?

Mä harkitsen niiden aloittamista, resepti on jo, mutta mietin että onko niistä mihinkään kun on pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja pco.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto säännöllistyi alkuun ihan heti niitten alottamisesta, siis ihan heti seuraavasta kierrosta, mutta ei ole tullut kyllä ihan kokonaan säännölliseksi. Kuitenkin parempi. Ennen ei ollut kuukautisia melkein koskaan.

Vierailija
2/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO (ei muita oireita kuin ultrassa näkyvä + pitkä ja epäsäännöllinen kierto) ja kaksi vuotta tuloksetonta raskautumisyritystä. Metformiinilla 1 kk jälkeen kierto oli 28 päivää ja raskaus alkoi 3 kk kuluttua aloittamisesta. Painoindeksini on 22 eikä mitään sokerimetabolian ongelmia ole, eli en ole tyypillinen PCO-lainen.

Eli aloita vaan. Minulla tosin ensimmäiset viikot olivat kiusallisia massiivisten ilmavaivojen takia, mutta se tasaantui sitten (tai sitten hajuun tottui ;), joka tapauksessa toimi ehkäisykeinonakin, kun ilmaa oli niin paljon, ettei sinne mahaan enää mitään mulkkua halunnut työntää...). Ja joillakin makeanhimo muuttuu sietämättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Metforminin aloitettuani onnistunut laihtumaan n. 7 kg, mutta ei se ihan itsestään lähtenyt, ja ylipainoa olisi edelleen jäljellä (motivaatiota ja itsekuria vaan puuttuu). Monet oireet on helpottaneet. Mulla oli ennen usein munasarjojen kohdalla kipuja, jotka on aikalailla kadonneet. Samoin hirsutismi kasvoista on parantunut tosi paljon - onneksi! Ja iho on paremmassa kunnossa. Maha on kyllä ajoittain kärsinyt näistä lääkkeistä, mutta helpottaa, kun pitää sen 8h pillereitten välillä, ja ottaa ruoan kanssa. Olen siis itse annostuksella 3x500mg per päivä.

t. eka vastaaja

Vierailija
4/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut sitten miten pitkä kierto, johon on vaikuttanut säännöllistävästi? Mulla on menkat vain noin joka toinen kuukausi, ei siis koskaan ovulaatiota. Oliskohan toivoa noinkin pitkän kierron lyhentymisestä?

Ja vielä parempaa jos näillä lääkkeillä kerran on myönteistä vaikutusta myös painoon ja muihin pco vaivoihin. Ei mulla kyllä ylipainoa juurikaan ole, ehkä kilo tms. Mutta tietty olishan kiva aina päästä eroon muutamista kiloista. Lenkkeilen kyllä ja harrastan muutenkin urheilua, mutta paino vaan junnaa tuolla sallitun yläpäässä. Karvat rehottaa, mutta onneksi vain säärissä. :) Niitä alamahan juippimisiakin on jatkuvasti kun ne munasarjat varmaan siellä elelee ihan omaa elämäänsä.

Taidan siis marssia apteekkiin ihan tänään jo. Mullakin on tuo annostus laitettu niin että 500x3/pvä.

Tuosta raskauden alkamisesta, oliko sulla, joka olit tullut 3kk kuluttua raskaaksi, " lapsettomuustausta" ja pitkä yritys?

ap

Vierailija
5/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko teillä ollut sitten miten pitkä kierto, johon on vaikuttanut säännöllistävästi? Mulla on menkat vain noin joka toinen kuukausi, ei siis koskaan ovulaatiota. Oliskohan toivoa noinkin pitkän kierron lyhentymisestä?

Mulla oli 35 päivää, joskus enemmän ja pari kertaa vuodessa jäi kokonaan välistä. En osaa sanoa, miten ennuste riippuu kierrosta. Ja voihan se olla, että sinulla metformiini ei toimi, niitäkin tapauksia on. Mutta ehdottomasti kannataa kokeilla, kun lääke kuitenkin on aika mieto ja sivuvaikutukset harmittomat...

Ja vielä parempaa jos näillä lääkkeillä kerran on myönteistä vaikutusta myös painoon ja muihin pco vaivoihin. Ei mulla kyllä ylipainoa juurikaan ole, ehkä kilo tms. Mutta tietty olishan kiva aina päästä eroon muutamista kiloista. Lenkkeilen kyllä ja harrastan muutenkin urheilua, mutta paino vaan junnaa tuolla sallitun yläpäässä. Karvat rehottaa, mutta onneksi vain säärissä. :) Niitä alamahan juippimisiakin on jatkuvasti kun ne munasarjat varmaan siellä elelee ihan omaa elämäänsä.

Liikunta muuten toimii tasapainottavasti muutenkin. Samoin kuin osa vähähiilihydraattisempaan ruokavalioon siirtyneistä (mitä hyväkarppeja ne sitten ovat, ei mitään atkinsia kuitenkaan) kertoo kuukautisvaivojen ja epäsäännöllisen kierron korjautuneen. Minulla on käsitys, että naisilla on aika vahva kytkös hormonien, rasvan, sokeriaineenvaihdunnan ja lihasmassan välillä.

Vierailija
7/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vastaavia ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi