Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoiko joku eilen 45minuuttia ohjelman huonosti rakennetuista taloista?

Vierailija
20.04.2006 |

Siinä näytettiin Somerolaista perhettä joka oli ostanut 90-luvulla omakotitalon. Parin vuoden sisällä oli ruvennut ilmenemään pahoja rakennusvirheitä. Nyt talo oli määrätty asuinkelvottomaksi koska se oli sortumisvaarassa. Talossa ei ollut kuin neljä tolppaa jotka toimivat kantavina rakenteina, nekin oli alaosastaa mädäntyneitä.

Perheen äiti oli tosi stressaantunut. Kertoi lapsilta menneen lapsuuden pilalle tuon talon aiheuttaman käräjöinnin yms takia. Nyt asuivat vuokralla rintamamiestalossa.

Miten sitä enään uskaltaa ostaa omakotitaloa tai rakennuttaa jos jälki voi olla tuollaista?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilta on lapsuus pilattu. Eikö rintamamiestalossa voi olla yhtä hyvä lapsuus kun missä tahansa muuallakin? Eukko itse pilaa lastensa elämän ruikutuksellaan. Ei ne lapset sille mitään voi. Tosiasiassa se kuitenkin sääli enemmän itseään, mutta laittoi lasten syyksi.

Vierailija
2/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija on ollut mun kans koulussa samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsilta on lapsuus pilattu. Eikö rintamamiestalossa voi olla yhtä hyvä lapsuus kun missä tahansa muuallakin? Eukko itse pilaa lastensa elämän ruikutuksellaan. Ei ne lapset sille mitään voi. Tosiasiassa se kuitenkin sääli enemmän itseään, mutta laittoi lasten syyksi.

Siis ne lapset ovat jo isoja, eivät asuneet rintamamiestalossa heidän ollessa pieniä. Eikä se mitään lasten syyksi laittanut, vaan rakennuttajan ja rakennusvalvonnan, kun ei kukaan ole huolehtinut, ettei tuollaista paskaa pystyttäisi rakentamaan. Kunta on ottanut vastaan, jos millaisia puutteellisia rakennussuunnitelmia ja jättänyt nimittämättä vastuullisen rakennusvalvojan yms. Totta hemmetissä se vaikuttaa lapsiinkin, kun vanhemmat joutuvat omaisuutensa puolesta käymään oikeudenkäyntejä ja jatkuvasti korjauttamaan pikkuvikoja, joiden tilalle ilmaantuu aina vaan lisää uusia ja suurempia rakennusvikoja. Ja lopputuloshan me jokainen nähtiin tuossa ohjelmassa.

Vierailija
4/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan talo jonkun itse rakentama? Luulisi että talopakettifirmat kyllä tietävät mitä tekevät ainakin kantavien rakenteiden suhteen. Kauheaa kuitenkin!

Vierailija
5/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija on Vammalasta kotoisin. Ja lapsuus oli pilalla sen takia että asuivat VUOKRALLA, perintö paskana!

Vierailija
6/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä ei siis saatu vastuuseen siitä.

Jos rakennusvalvojakin puuttui kokonaan ja kaikkea muuta filunkia oli tehty, niin ei ihme että tuollaista käy.

Kyllä niitä taloja edelleen uskaltaa ostaa :)

terv. rakennusvalvojan vaimo

Vierailija
7/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistövälitysfirma.

Vierailija
8/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään oli huomatta ajoissa ettei ollut luhistunut talo perheen päälle.

Vierailija
9/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki sen, että kyseessä on iso asia ja isot rahat. Mutta miksei perhe voisi elää muutoin onnelista elämää, vaikka sitten vuokralla? Ja hei, onko talo voinut maksaa NIIN paljon (90-luvulla, pikkukunta), että kahdella töissä käyvällä ei olisi mahdollisuutta toiseen lainaan?

Minusta tuntui, että sen äidin asenne on vienyt lapsilta lapsuuden (leikkiä, pelata, tehdä luontoretkiä, pieniä kesälomareissuja vaikka telttaillen, nauttia PERHEESTÄ, TERVEYDESTÄ jne. voi tehdä vaikka asuu vuokralla), ei suinkaan talo-ongelmat.

Vierailija
10/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppujen lopuksi heillä ei ole mielestään mitään vastuuta. Okei, sitten ei tarvitse maksaa kunnalle mitään maksuja

Vierailija
11/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko muija täältä Vammalasta kotoisin.

Vierailija
12/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se Ellu kävi samaan aikaan Sylväätä kun mä, saattoi tietty silti olla naapurikunnasta kotoisin. Oli mun serkun luokalla.

Vierailija
13/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen sitä mieltä että kyllä tässä tapauksessa kunta joutaisi maksumieheksi. Sielläpäässähän se valvonta on kussut ja tosi paljon.

Mutta ei mun mielestä niillä lapsilla näyttänyt siinä rintamamiestalossa hirveän huonosti menevän.

Vierailija
14/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toden totta, minulle särähti myös korvaan se äidin valitus siitä, että kohtuuttoman suuri taakka lapsille kannettavaksi tuo talo-tapaus. Mitäh? Millä lailla se lasten taakka on? Vanhemmathan ne käräjöivät ja kantavat taloudellisen vastuun, eikä sitä murhetta pitäisi sysätä lapsille!

Vaikka kuinka vanhempia tilanne rasittaa ja ahdistaa, ei sitä pitäisi lapsille liikoja näyttää, vaan kaikesta huolimatta yrittää taata heille mahdollisimman huoleton lapsuus -ja se onnistuu kyllä vuokra-asunnossakin! Eikä onnellista lapsuutta rahallakaan osteta. Ikävää, jos tulevaisuudessa muistelevat lapsuutensa olleen yhtä stressiä ja tappelua läpäpa**asta talosta :( Oli tilanne mikä tahansa, lasten turvallisuudentunne ja onnellisuus pitäisi yrittää taata parhaansa mukaan.

Toki äiti oli stressaantunut, mutta lapsiparat, että äiti langettaa pahan olonsa myös heille :(

Tai sitten tuo äidin sanoma oli vain sympatianhakua -mikäs se paremmin ihmisiin vetoaisi kuin lasten kärsimys.

Vierailija
15/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitäs tuossa, kait niillä nyt kahdella ihmisellä on tuohon varaa. Ääliö!

Vierailija
16/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toden totta, minulle särähti myös korvaan se äidin valitus siitä, että kohtuuttoman suuri taakka lapsille kannettavaksi tuo talo-tapaus. Mitäh? Millä lailla se lasten taakka on? Vanhemmathan ne käräjöivät ja kantavat taloudellisen vastuun, eikä sitä murhetta pitäisi sysätä lapsille!

Vaikka kuinka vanhempia tilanne rasittaa ja ahdistaa, ei sitä pitäisi lapsille liikoja näyttää, vaan kaikesta huolimatta yrittää taata heille mahdollisimman huoleton lapsuus -ja se onnistuu kyllä vuokra-asunnossakin! Eikä onnellista lapsuutta rahallakaan osteta. Ikävää, jos tulevaisuudessa muistelevat lapsuutensa olleen yhtä stressiä ja tappelua läpäpa**asta talosta :( Oli tilanne mikä tahansa, lasten turvallisuudentunne ja onnellisuus pitäisi yrittää taata parhaansa mukaan.

Toki äiti oli stressaantunut, mutta lapsiparat, että äiti langettaa pahan olonsa myös heille :(

Tai sitten tuo äidin sanoma oli vain sympatianhakua -mikäs se paremmin ihmisiin vetoaisi kuin lasten kärsimys.

Vierailija
17/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on talotekniikkapuolella töissä ja vuosien varrella olen kuullut mitä USKOMATTOMAMPIA fuskauksia, joita rakennusalalla tapahtuu.

Tämä koskee rakentamista kautta linjan, kerrostalot, toimistorakennukset, ok-talot, ihan kaikki.

Talot rakennetaan liian nopeasti. Työnjohtajien tulospalkat painavat enemmän kuin rakentamisen laatu. Talojen alemmat rakenteet eivät ehdi kuivua kun jo lykätään seuraava " kerros" päälle (esim. betoni jää märäksi lattioiden ja seinien alle). Jos on sateiset säät rakentamisen aikana, villat ovat kastuneita, gyprocit märkiä.. Sitten kun talot on valmiita niitä myydään (rakennusliikkeet, välittäjät) tähtitieteellisin hinnoin ihan vaan sillä, että ovat UUSIA. Rakennusjätteitä piilotetaan väliseinien väleihin. Ja tämä on tosi!

Niin että ei voi tietää, minkälaisen asunnon ostat, jollet ole itse rakentanut. Ja kaikillahan ei ole sellaiseen mahdollisuuksia. Hurjaa on rakennusalalla tahti!

Vierailija
18/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät kyllä, että ne murheet näkyy jollain tapaa lapsille tarvitsematta kaataa niitä heidän niskaan. Ajattelepa vaikka tuota taloa. Jatkuva uusien vikojen löytäminen on esim. vienyt vanhemmilta hirveästi aikaa ja se aika on tietysti lapsilta pois. Puhumattakaan siitä, että totta kai ne masentaa/rasittaa sekä äitiä että isää ja ei sitä kokonaan voi lapsilta kätkeä.

Vierailija
19/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nuo uudet kerrostalot rakennetaan ihan liian nopeasti. Kun ostaa uutta, niin 10 v päästä saa ostaa astmalääkkeitä.

Vierailija:

Talot rakennetaan liian nopeasti. Työnjohtajien tulospalkat painavat enemmän kuin rakentamisen laatu. Talojen alemmat rakenteet eivät ehdi kuivua kun jo lykätään seuraava " kerros" päälle (esim. betoni jää märäksi lattioiden ja seinien alle). Jos on sateiset säät rakentamisen aikana, villat ovat kastuneita, gyprocit märkiä.. Sitten kun talot on valmiita niitä myydään (rakennusliikkeet, välittäjät) tähtitieteellisin hinnoin ihan vaan sillä, että ovat UUSIA. Rakennusjätteitä piilotetaan väliseinien väleihin. Ja tämä on tosi!

Vierailija
20/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne joilla ei ole vastaavasta kokemusta, hyväksykööt sen, etteivät sitä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän