Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella suhteen aikana pettäminen olisi muka väärin?

Timppa
16.03.2018 |

En ymmärrä eikä kukaan muukaan ole onnistunut minulle vakuuttavasti perustelemaan että miksi muiden paneminen suhteen aikana olisi väärin. Pettäminen ei ole laitonta ja ihminen on vapaa olento tekemään mitä itse haluaa (kunhan ei riko lakia ja pettäminenhän ei lakia riko). Jos harrastan seksiä muiden kanssa suhteen aikana nii se ei myöskään kuulu kumppanilleni millään tavalla, ei ole hänen asia. Osaisiko joku täällä vakuuttvaasti perustella? Kiitos.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sinulle ap: saako parisuhteesi toinen osapuoli mennä ja panna myös miten huvittaa, kertomatta sinulle?

Ja miksiköhän ei sais? Mikä häntä estää? En voi ketään pakottaa olemaan panematta muita....

No sitten tästä asiasta ei tarvitse enää keskustella. Teillä on avoin suhde.

Avoin suhde on yhdessä sovittu. Ap:n kohdalla ei taida olla kyse siitä.

No joo, mutta kyllä jos ne molemmat menee ja panee, niin se on avoin suhde, vaikkei olisi sovittu. Eri asia on, jos ap:n puoliso ei oikeasti tiedä, että ap käy välillä vähän vieraissa. Silloin se on valehtelemista ja salaamista (eli pettämistä). Vai pitäiskö ap sun puolison osata kysyä, että ootko paneskellut muita, että kertoisit?

Jos kumppanini ei kysy minulta että panenko muita nii miksi hänelle kertoisinkaan kun oletan että häntä ei kiinnosta jos hän ei kysy. Ja vaikka hän kysyisi nii voisin vastata että "ei kuulu sulle":

Vierailija
42/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sinulle ap: saako parisuhteesi toinen osapuoli mennä ja panna myös miten huvittaa, kertomatta sinulle?

Ja miksiköhän ei sais? Mikä häntä estää? En voi ketään pakottaa olemaan panematta muita....

No joo, mutta kyllä jos ne molemmat menee ja panee, niin se on avoin suhde, vaikkei olisi sovittu. Eri asia on, jos ap:n puoliso ei oikeasti tiedä, että ap käy välillä vähän vieraissa. Silloin se on valehtelemista ja salaamista (eli pettämistä). Vai pitäiskö ap sun puolison osata kysyä, että ootko paneskellut muita, että kertoisit?

Jos kumppanini ei kysy minulta että panenko muita nii miksi hänelle kertoisinkaan kun oletan että häntä ei kiinnosta jos hän ei kysy. Ja vaikka hän kysyisi nii voisin vastata että "ei kuulu sulle":

No sitten olet valehtelija ja salailija, eli tunne-elämältäsi jollain tapaa vajaavainen.

Mä kyllä nyt lopetan tän vastailun, ei kiinnosta kinastella kehitysvammaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äkkiseltään ihan vain siksikin etten halua sänkyyni edes mahdollisuuttakaan taudeista. Minä en paljaalla suostu suihinkaan ottamaan, jos tiedän toisen panevan muita oli kumi tai ei.

Vierailija
44/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kuitenkin kuuluisi sinulle miksi hän loukkaantuu tuosta vastauksesta tai ei hyväksy sitä ja lopettaa suhteen?

Vierailija
45/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin ollen tuohon tautiasiaan nojaten olet VÄÄRÄSSÄ ettei asia kuuluisi kumppanille millään muotoa. Kyllä kuuluu, jos otat riskejä että tuot reissuiltasi tauteja mukanasi ja tartutat kumppanille. Hänellä on oikeus tehdä päätöksensä kanssa olostasi sen tiedon valossa, että tietää millaisen tyypin kanssa on yhdessä. Vaikka käyttäisit kumia riskejä on. Siinä sinulle perustelua.

Vierailija
46/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äkkiseltään ihan vain siksikin etten halua sänkyyni edes mahdollisuuttakaan taudeista. Minä en paljaalla suostu suihinkaan ottamaan, jos tiedän toisen panevan muita oli kumi tai ei.

Tiedäks ku muiden ei tarvii elää niinku sä haluat....

Vierailija
47/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko sinusta muut asiat kumppanin tietoon? Miksi? Tietenkään sinun ei tarvitse olla tilivelvollinen yhtään kenellekään mistään. Ei sinun tarvitse edes käyttäyty kunnioittavasti ja asiallisest kumppania tai muitakaan kanssaolijoita kohtaan niin kauan kuin se ei mene yli lain. Saat olla ihan niin inhottava ja kusipää kuin haluat, mutta aika nopeasti löydät itsesi paradoksista.

Vierailija
48/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäks ku muiden ei tarvii elää niinku sä haluat....

Ei tietenkään tarvitse, mutta silloin minunkaan ei tarvitse haluta olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Ihan yhtälailla kuin minä saan vaatia uskollisuutta toinen saa vaatia epäuskollisuutta. Sitten on molempien oma asia haluaako jakaa arkeaan sellaisen kanssa.

Vierailija
49/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se parisuhde pitää sitten olla? Eikö olisi helpompaa sinkkuna?

Vierailija
50/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko sinusta muut asiat kumppanin tietoon? Miksi? Tietenkään sinun ei tarvitse olla tilivelvollinen yhtään kenellekään mistään. Ei sinun tarvitse edes käyttäyty kunnioittavasti ja asiallisest kumppania tai muitakaan kanssaolijoita kohtaan niin kauan kuin se ei mene yli lain. Saat olla ihan niin inhottava ja kusipää kuin haluat, mutta aika nopeasti löydät itsesi paradoksista.

MIKÄÄN mun henkilökohtanen asia ei kuulu kumppanille jos en ite halua kertoa.

Vierailija
51/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no parisuhteita on erilaisia ja joissain parisuhteissa on ok olla myös muiden kanssa. Ei kai siinä mitään väärää ole, jos on sovittu että saa tehdä mitä huvittaa.

Mutta kyllä mua vaan satutti aika paljon, kun sain tietää että mies on toisen naisen kanssa viestitellyt pidempään ja päätynytkin sitten harrastamaan seksiä myös. Me kun oltiin sovittu, että ollaan vain toistemme kanssa.

Kuules nyt, miehesi on vapaa ihminen tekemään mitä hän itse haluaa eikä hänen tarvitse tuollaisia sopimuksia noudattaa jos hän ei halua koska tuollainen sopimus ei ole lainvoimainen. Ja miten se muka satuttaa et kumppanis panee muita? Jos miehes löis sua tai muuten pahoinpitelis nii se satuttais joo.

Kaikki mikä on vain määritelty lain mukaan on oikein ja kaikki muu loukkaantuminen ja reagoimnen mistään on väärin ja ylireagointia? Tämä selvä. Voi olla vaikeaa tuo sosiaalinen kanssa käyminen.

Vierailija
52/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄÄN mun henkilökohtanen asia ei kuulu kumppanille jos en ite halua kertoa.

Oletko varma, että haluat kumppanin ja, että nykyistäsi voi kumppaniksi kutsua, mikäli et odota häneltä kuin seksiä?

Vierailija
53/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea ymmärtää, miksi haluaisit maata kumppanisi kanssa, jos et voi tietää kenen tai kuinka monen kanssa hän on hässinyt viime tapaamisenne jälkeen. Sukupuolitaudit on ensimmäinen asia, mikä minua huolestuttaisi tälläisessä vapaassa ja avoimessa suhteessa. Et koskaan voi tietää onko kumppanisi pannut paljaalla ja minkälaisen tautipesäkkeen kanssa. Jos tykkää vaarallisesta elämästä, niin siitä vaan, minulle se ei sopisi.

Vierailija
54/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaarannat vakikumppanisi terveyden - kumi kun ei suojaa kaikelta. Ja se, että sä tietoisesti vaarannat kumppanisi terveyden, on todella vastuutonta ja vastenmielistä. Mutta taidatkin kuulua siihen porukkaan, joka ei osaa ajatella itseään siihen toisen asemaan.

Vierailija
55/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaarannat vakikumppanisi terveyden - kumi kun ei suojaa kaikelta. Ja se, että sä tietoisesti vaarannat kumppanisi terveyden, on todella vastuutonta ja vastenmielistä. Mutta taidatkin kuulua siihen porukkaan, joka ei osaa ajatella itseään siihen toisen asemaan.

Vierailija
56/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolollolloo :D Mene ipana nyt rauhottumaan siitä ja niin pääset hässimään niitä naisia mielikuvituksissasi.

Vierailija
57/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no parisuhteita on erilaisia ja joissain parisuhteissa on ok olla myös muiden kanssa. Ei kai siinä mitään väärää ole, jos on sovittu että saa tehdä mitä huvittaa.

Mutta kyllä mua vaan satutti aika paljon, kun sain tietää että mies on toisen naisen kanssa viestitellyt pidempään ja päätynytkin sitten harrastamaan seksiä myös. Me kun oltiin sovittu, että ollaan vain toistemme kanssa.

Kuules nyt, miehesi on vapaa ihminen tekemään mitä hän itse haluaa eikä hänen tarvitse tuollaisia sopimuksia noudattaa jos hän ei halua koska tuollainen sopimus ei ole lainvoimainen. Ja miten se muka satuttaa et kumppanis panee muita? Jos miehes löis sua tai muuten pahoinpitelis nii se satuttais joo.

Kuules nyt itse. Parisuhteen normi on yleensä se, että ei paneskella muita. Monet ei edes sovi mitään, koska se uskollisuus ja yksiavioisuus on itsestään selvää. Äläkä takerru tähän, en tiedä, miksi niin on.

Onko sulla psykopaatin piirteitä, koska et tunnu ymmärtävän tunteista mitään?

Ja vielä kysymys, miksi sitä sanotaan pettämiseksi, jos sen pitäisi olla sallittua siksi, ettei ole laitonta?

Vierailija
58/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo lain mukaa väärin sekaantua eläimiinkään jos eläimeen ei satu, mutta osaat varmaan omillakin aivoilla ajatella miksei lampaan nussiminen ole ok :)

Vierailija
59/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sut heitetty lapsena ikkunas lasiroskikseen pää edellä ku oot noin pässi??!

Pettäminen on väärin, koska se satuttaa kumppania. Ja mitä järkeä on suhteessa, jossa sä petät jatkuvasti. Eihän se ole suhdetta. Opettele poika termit friends with benefits ja parisuhde. Koska sulla on selvästikin menny ne sekaisin.

Vierailija
60/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liian tyhmä ymmärtämään tällaista, olet luultavasti liian tyhmä parisuhteeseen.

Parisuhteen tarkoitus ikään kuin menee siinä, että et olisi mielestäsi mistään tilivelvollinen kumppanille ja saisit tehdä kaikessa just niin kuin itse tykkäät sen enempää miettimättä kumppanin mielipidettä. Jos sinusta ainoa peruste on "laki ei sano näin" etkä muuta käsitä, ei kannata ruveta suhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi