Millä perusteella suhteen aikana pettäminen olisi muka väärin?
En ymmärrä eikä kukaan muukaan ole onnistunut minulle vakuuttavasti perustelemaan että miksi muiden paneminen suhteen aikana olisi väärin. Pettäminen ei ole laitonta ja ihminen on vapaa olento tekemään mitä itse haluaa (kunhan ei riko lakia ja pettäminenhän ei lakia riko). Jos harrastan seksiä muiden kanssa suhteen aikana nii se ei myöskään kuulu kumppanilleni millään tavalla, ei ole hänen asia. Osaisiko joku täällä vakuuttvaasti perustella? Kiitos.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menny Timpalla jakeluun pieniin aivoihin vaikka rautalangasta on väännetty. Jankkaus jatkuu, olet ikävä tapaus.
Ei oo kukaa onnistunu vakuuttavasti perustelemaan et miks pettäminen ois väärin. Henkistä kärsimystä ei voida laskea koska sitä voi tulla ihan mistä vaan et jos se olis perustelu nii KAIKKI olis väärin. Toiseks henkisen kärismyksen voi TEESKENNELLÄ. Ja henkisestä kärismyksestä voi valehdella.
En minä henkisestä kärsimyksestä mitään puhunutkaan. Lue nyt ihan huolellisesti edellisen sivun kommentteja ja mieti mitä siellä sanotaan. Avoin suhde on sulle vaihtoehto, etkö vieläkään ymmärrä? Silloin ei kumpikaan kärsi mitään henkisiä traumoja vaan pettäminen jaympäriinsä paneskelu on sallittua. Menikö jakeluun?
No suhde on siinä olevien henkilöiden sopimus. Sinun täytyy siis löytää kumppani, jolle on fine, että sinulla on muita.
Vierailija kirjoitti:
No suhde on siinä olevien henkilöiden sopimus. Sinun täytyy siis löytää kumppani, jolle on fine, että sinulla on muita.
Sitä sopimusta ei tarvitse noudattaa
Itse asiassa sitä sopimusta tarvitsee noudattaa. On ihan lainvoimainen oikeusperiaate, että sopimukset on pidettävä. Myös suullinen tai ns. hiljainen eli konkludenttinen sopimus on sitova.
Koska yksiavioisuus parisuhteessa on suomalaisessa kulttuurissa vuosisatojen aikana muodostunut oletusarvo, on kyseessä opt-out-tilanne, jossa normista poikkeamisesta pitää erikseen sopia. Kumppanin perusteltu luottamuksensuoja on suojattu.
Lisäksi seksitautien tietoinen tai törkeän huolimaton tartuttaminen kumppaniin on rikos (pahoinpitely), ja siitä löytyy lukuisia tuomioistuinratkaisuja. Kumppanin tyhmyyteen vetoaminen ei ole pätevä puolustus.
:)
Eihän se väärin oo, kun kumppanisi voi pettää sua ihan samoilla periaatteilla. Ja sinullehan se sopii :)
Kuka nyt ei sallisi toiselle sitä, mitä itsekin puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
MIelipiteensä kullakin kirjoitti:
´´Ymmärrätkö että jokaisen seksielämä on jokaisen OMA HENKILÖKOHTANEN ASIA. Se ei kuulu edes´´ ´´kumppanille että ketä käy panemassa. Minkä takia asiasta joka ei toiselle kuulu nii pitäisi hänelle´´ ´´raportoida? Ja millä tavalla muka huijaan jotain jos vaan panen muita suhteen aikana?´´
Tämän kirjoittaja... VITTU SÄ OLE TYHMÄ... Sun kaltaseten ihmisten takia parisuhteita on vaikea saada rakennettua ja ihmettelen suuresti jos sulla olis parisuhdetta jonkun toisen kanssa.. Okei on, jos et ole jäänyt kiinni mutta miettisit vähän mitä teet toiselle joka tekee kaikkensa sun etees ja sä meet panemaan muita siinä samalla.. Et ajattele tässä tapauksessa muita kuin itseäsi eli voisin melkein sanoa että olet narsisti ja erittäin perseestä.. En ole sama kirjoittaja kuin henkilö jolle vastasit ja tahdon kertoa sen jotta varmasti ymmärrät tämän sun pienillä aivoillasi...PELLE
Ja mitäköhän kumppani muka tekis mun eteen? :D :D Edelliset kumppanit eivät ole tehneet yhtään mitään mun eteen että mitä sä selität?
Olen kovin yllättynyt siitä, että parisuhteissasi osapuolet eivät tee asioita toistensa eteen. Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?
Kyse on keskinäisestä sopimuksesta ja luottamuksen pettämisestä. Housuitta kylillä hyppiminen on myös toisen terveyden vaarantamista, tiedä mitä hyppykuppia sitä pettäjä mukanaan tuo. Mikään hiv ei varmasti ole kiva ylläri. Tai herpes tai visvasyylä joka on loppuiän riesa. Jotkut taudit hoitamattomina aiheuttaa lapsettomuutta, kun oireettomana voivat pitkään muhia.
Ei siinä mitä jos pariskunta on sopinut avoimesta suhteesta. Mutta jos on sovittu että ovat uskollisia toisilleen, niin kyllä se luottamuksen pettäminen on aika helkkarinmoinen henkinen helvetti..
Kerro sä ap itse, että miksi sun edes kannattaa seurustella, jos sinulle valehtelu ja pettäminen on ok. Olisko parempi pysyä ikisinkkuna? Sillon voi olla niin vapaa kuin pystyy!! Ja hei, jos olet mies, niin olisko siistii kasvattaa lasta ja maksaa ittes kipeeks, tilanteessa jossa ei ole varmuutta oletko edes lapsen isä. Vai käveletkö siitäkin tilanteesta ulis vedoten vapauteen?
Jos olette sopineet olevanne parisuhteessa (tarkoittaa ns. Normaaleille ihmisille yksiavioisuutta) ja ilman erillistä sopimusta avoimesta suhteesta sinä valehtelet. Loukkaanutko jos kavallan sinulta rahaa? Mitä sitten? Miksi minua kiinnostaa että sinä loukkaannut?
Valehtelen sinulle kaikista muista asioista. Edelleen, ihan sama minulle. Minäminäminä minä saan tehdä mitä haluan. Toisten ihmisten tunteet ovat arvokkaampia kuin sinä tiedät. Saatat rikkoa jonkun koko maailman.
Itse nuorena seurustelin miehen kanssa jolle olin aina uskollinen koska vaati parisuhdetta. Itse kuitenkin petti minkä kerkesi. Kärsin näistä asioista vuosienkin jälkeen enkä voi luottaa kehenkään.
Sydän ja arvot. Toisilla niitä on, toisilla ei.
Joko olet huono trolli tai psykopaatti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIelipiteensä kullakin kirjoitti:
´´Ymmärrätkö että jokaisen seksielämä on jokaisen OMA HENKILÖKOHTANEN ASIA. Se ei kuulu edes´´ ´´kumppanille että ketä käy panemassa. Minkä takia asiasta joka ei toiselle kuulu nii pitäisi hänelle´´ ´´raportoida? Ja millä tavalla muka huijaan jotain jos vaan panen muita suhteen aikana?´´
Tämän kirjoittaja... VITTU SÄ OLE TYHMÄ... Sun kaltaseten ihmisten takia parisuhteita on vaikea saada rakennettua ja ihmettelen suuresti jos sulla olis parisuhdetta jonkun toisen kanssa.. Okei on, jos et ole jäänyt kiinni mutta miettisit vähän mitä teet toiselle joka tekee kaikkensa sun etees ja sä meet panemaan muita siinä samalla.. Et ajattele tässä tapauksessa muita kuin itseäsi eli voisin melkein sanoa että olet narsisti ja erittäin perseestä.. En ole sama kirjoittaja kuin henkilö jolle vastasit ja tahdon kertoa sen jotta varmasti ymmärrät tämän sun pienillä aivoillasi...PELLE
Ja mitäköhän kumppani muka tekis mun eteen? :D :D Edelliset kumppanit eivät ole tehneet yhtään mitään mun eteen että mitä sä selität?
Olen kovin yllättynyt siitä, että parisuhteissasi osapuolet eivät tee asioita toistensa eteen. Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?
Ja mitäköhän sä sit teet suhteen eteen? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa sitä sopimusta tarvitsee noudattaa. On ihan lainvoimainen oikeusperiaate, että sopimukset on pidettävä. Myös suullinen tai ns. hiljainen eli konkludenttinen sopimus on sitova.
Koska yksiavioisuus parisuhteessa on suomalaisessa kulttuurissa vuosisatojen aikana muodostunut oletusarvo, on kyseessä opt-out-tilanne, jossa normista poikkeamisesta pitää erikseen sopia. Kumppanin perusteltu luottamuksensuoja on suojattu.
Lisäksi seksitautien tietoinen tai törkeän huolimaton tartuttaminen kumppaniin on rikos (pahoinpitely), ja siitä löytyy lukuisia tuomioistuinratkaisuja. Kumppanin tyhmyyteen vetoaminen ei ole pätevä puolustus.
:)
Ei ole lainvoimanen koska siitä ei ole allekirjotettua dokumenttia missään ja jos meet haastaa toisen oikeuteen pettämisestä nii tuomarit vaan nauraa :D muuten miten aattelit todistaa suullisen sopimuksen?
Se ei tarkota et pettäminen olis väärin.