Millä perusteella suhteen aikana pettäminen olisi muka väärin?
En ymmärrä eikä kukaan muukaan ole onnistunut minulle vakuuttavasti perustelemaan että miksi muiden paneminen suhteen aikana olisi väärin. Pettäminen ei ole laitonta ja ihminen on vapaa olento tekemään mitä itse haluaa (kunhan ei riko lakia ja pettäminenhän ei lakia riko). Jos harrastan seksiä muiden kanssa suhteen aikana nii se ei myöskään kuulu kumppanilleni millään tavalla, ei ole hänen asia. Osaisiko joku täällä vakuuttvaasti perustella? Kiitos.
Kommentit (92)
Eihän tässä ole mitään ongelmaa. Sun vaan pitää olla vapaassa suhteessa, niin olet kaltaisesi kanssa. Jos hakeudut suhteeseen yksiavioisuutta suosivan ihmisen kanssa, olet tyhmä marttyyri tai muuten välinpitämätön kusipää. Suhteessa usein pyritään olemaan hyvä toiselle ja haluta toiselle hyvää oloa eikä pahaa oloa. Jos sun mielestä suhteessa kuuluu naida muita, niin sitten sä menet suhteeseen kaltaisesi kanssa etkä päinvastaisen ihmisen kanssa ja sitten itke asiasta av:lla.
Onko muuten olemassa jotain muutakin pettämistä kuin "suhteen aikana pettämistä"?
Vierailija kirjoitti:
No millä perustelet sen että muiden paneminen parisuhteessa on ok? Jos on kyse pelkästä seksistä niin eikö sitä silloin voi harrastaa sen oman kumppanin kanssa? Jos taas vaihtelunhalusta, niin miksi sitten yleensäkään elää parisuhteessa?
No minähän perustelen sulle että miksi pettäminen suhteen aikana on ok. Ei ole laitonta panna suhteen aikana muita. On ihmisoikeus että jokainen saa ite päättää omasta seksielämästään. Jokaisella on yksilönvapaus panna miten ite haluaa. Kumppani ei ole mitään omaisuutta. Kumppani ei ole mikään nukke jota vois kontrolloida. Kumppani on vapaa ihminen tekemään mitä haluaa (kunhan ei riko lakia ja pettäminen ei riko lakia). Jos panen suhteen aikana muita nii se on mun OMA HENKILÖKOHTANEN ASIA. Mulla on OIKEUS JA VAPAUS päättää ite omista asioistani. En ole tilivelvollinen toiselle siitä ketä panen. Mun ei tarvii nöyristellä ketään. Mä ihan ite päätän omasta seksielämästäni eikä edes mun kumppanilla ole siihen mitään auktoriteettia. Siinä oli sulle nyt muutama perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no parisuhteita on erilaisia ja joissain parisuhteissa on ok olla myös muiden kanssa. Ei kai siinä mitään väärää ole, jos on sovittu että saa tehdä mitä huvittaa.
Mutta kyllä mua vaan satutti aika paljon, kun sain tietää että mies on toisen naisen kanssa viestitellyt pidempään ja päätynytkin sitten harrastamaan seksiä myös. Me kun oltiin sovittu, että ollaan vain toistemme kanssa.
Kuules nyt, miehesi on vapaa ihminen tekemään mitä hän itse haluaa eikä hänen tarvitse tuollaisia sopimuksia noudattaa jos hän ei halua koska tuollainen sopimus ei ole lainvoimainen. Ja miten se muka satuttaa et kumppanis panee muita? Jos miehes löis sua tai muuten pahoinpitelis nii se satuttais joo.
On olemassa myös asioita, jotka henkisesti satuttaa. Ja ehkäpä se nyt meidän kohdalla oli oikeasti just se, että oltiin sovittu, että ollaan vaan toistemme kanssa. Tiesitkö, että käytännössä suullinenkin sopimus on lainvoimainen? Vaikka se ei kyllä parisuhteisiin mielestäni liity.
Suosittelen sinulle, että hae ammattiapua. Sinulla on selkeästi jonkinlainen tunne-elämän häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eihän siinä pettämistouhussa mitään kuluvia osia käytetä, mutta jos pidät itsestäänselvänä oikeutenasi bylsiä muita vaikka olet parisuhteessa oletko valmis suomaan saman oikeuden toiselle osapuolelle? Parisuhdehan on juuri sellainen kuin osapuolet keskenään pelisäännöiksi sopivat eli ilmoitatko vain että kysymyksessä on avoin suhde vai hiiviskeletkö omilla reissuillasi ja edellytät toiselta uskollisuutta?
En ole tilivelvollinen KENELLEKKÄÄN (edes kumppanille) mun seksielämästäni. Kerran oon kertonu yhelle exälle kun panin toista bileissä mutta sen jälkeen en enään koskaan ole siitä kertonut. Enkä ala keneltäkään mitään uskollisuutta vaatimaan koska en voi pakottaa toista ihmistä mihinkään. Niitä parisuhteen pelisääntöjä ei tarvitse noudattaa koska eivät ole lainvoimaisia.
Ei kai loukkaantuminenkaa laitonta ole? En mitenkään ole tilivelvollinen sinulle tai kumppanille jos en tuota sidä.
Kyllä saa olla aika paljon päässä vikaa, jos on sitä mieltä että voi jakaa elämän jonkun kanssa, mutta että sille kumppanille ei sitten tarvitse kertoa mistään mitään. Itse en kutsuisi tollasta edes parisuhteeksi.
Öö... onko jollakin vielä parisuhde sen jälkeen jos joku vaikkapa pettää ja toinen ei yksinkertaisesti asiaa siedä? Minusta ainakaan suhdetta ei sen jälkeen kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no parisuhteita on erilaisia ja joissain parisuhteissa on ok olla myös muiden kanssa. Ei kai siinä mitään väärää ole, jos on sovittu että saa tehdä mitä huvittaa.
Mutta kyllä mua vaan satutti aika paljon, kun sain tietää että mies on toisen naisen kanssa viestitellyt pidempään ja päätynytkin sitten harrastamaan seksiä myös. Me kun oltiin sovittu, että ollaan vain toistemme kanssa.
Kuules nyt, miehesi on vapaa ihminen tekemään mitä hän itse haluaa eikä hänen tarvitse tuollaisia sopimuksia noudattaa jos hän ei halua koska tuollainen sopimus ei ole lainvoimainen. Ja miten se muka satuttaa et kumppanis panee muita? Jos miehes löis sua tai muuten pahoinpitelis nii se satuttais joo.
On olemassa myös asioita, jotka henkisesti satuttaa. Ja ehkäpä se nyt meidän kohdalla oli oikeasti just se, että oltiin sovittu, että ollaan vaan toistemme kanssa. Tiesitkö, että käytännössä suullinenkin sopimus on lainvoimainen? Vaikka se ei kyllä parisuhteisiin mielestäni liity.
Suosittelen sinulle, että hae ammattiapua. Sinulla on selkeästi jonkinlainen tunne-elämän häiriö.
Henkisesti sattumista EI LASKETA. Ihan paristaki syystä sitä ei voida laskea. Ensinnäki sen voi teeskennellä ja toiseks mistä mä tiedän sattuuko toiseen oikeesti koska ei ole tieteellistä tutkimusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä perustelet sen että muiden paneminen parisuhteessa on ok? Jos on kyse pelkästä seksistä niin eikö sitä silloin voi harrastaa sen oman kumppanin kanssa? Jos taas vaihtelunhalusta, niin miksi sitten yleensäkään elää parisuhteessa?
No minähän perustelen sulle että miksi pettäminen suhteen aikana on ok. Ei ole laitonta panna suhteen aikana muita. On ihmisoikeus että jokainen saa ite päättää omasta seksielämästään. Jokaisella on yksilönvapaus panna miten ite haluaa. Kumppani ei ole mitään omaisuutta. Kumppani ei ole mikään nukke jota vois kontrolloida. Kumppani on vapaa ihminen tekemään mitä haluaa (kunhan ei riko lakia ja pettäminen ei riko lakia). Jos panen suhteen aikana muita nii se on mun OMA HENKILÖKOHTANEN ASIA. Mulla on OIKEUS JA VAPAUS päättää ite omista asioistani. En ole tilivelvollinen toiselle siitä ketä panen. Mun ei tarvii nöyristellä ketään. Mä ihan ite päätän omasta seksielämästäni eikä edes mun kumppanilla ole siihen mitään auktoriteettia. Siinä oli sulle nyt muutama perustelu.
Vaikka provolta, tai henkisesti häiriintyneeltä vaikutatkin kaikkine isoin kirjaimin kirjoitettuine korostuksinesi, täytyy todeta, että parisuhde yleisesti perustuu yksiavioisuuteen, mikäli muusta ei ole sovittu. Onko ihminen, jonka tunteista et välitä, kumppani vai vakipano?
Jos ei ole parisuhteessa ei voi pettää muuta kuin itseään. Voi pettää lupauksensa, mutta yleensä pettämisellä tarkoitwtaan sitä että fyysisesti tai henkisesti duunailee toista kuin parisuhteen puoliskoa. Sitten jos on avoin suhde, siinä määrittelevät henkilöt itse mikä on pettämistä ja mikä ei ja onko suhteessa edes pettäminen mitenkään olennainen kysymys suhteen jatkumiselle.
Kysymys sinulle ap: saako parisuhteesi toinen osapuoli mennä ja panna myös miten huvittaa, kertomatta sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys sinulle ap: saako parisuhteesi toinen osapuoli mennä ja panna myös miten huvittaa, kertomatta sinulle?
Ja miksiköhän ei sais? Mikä häntä estää? En voi ketään pakottaa olemaan panematta muita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksiköhän ei sais? Mikä häntä estää? En voi ketään pakottaa olemaan panematta muita....
No sitten tästä asiasta ei tarvitse enää keskustella. Teillä on avoin suhde.
Ei myöskään unohdeta yhtä asiaa joka ihan faktuaalisesti voi rikkoa toista kohtaan ja pahasti, nimittäin seksitaudit. Jos sä nait ympäriinsä ja tartutat taudin kumppaniisi, jolle esität ettet nai muita, teet väärin, kun viet pois toiselta sen mahdollisuuden, että hän ITSE saa päättää kuinka monen ihmisen herpekset ja papilloomat hän ottaa kantaakseen.
Miksi vastaan näin typerälle provolle.
Tyhmä minä, tyhmä tyhmä tyhmä.
Onko susta myös ok suhteessa haukkua ja vähätellä toista jatkuvasti ja kohdella muutenkin törkeästi, eihän se laitonta ole ja oma vika jos siitä loukkaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on yhdessä sovittu. Ap:n kohdalla ei taida olla kyse siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään unohdeta yhtä asiaa joka ihan faktuaalisesti voi rikkoa toista kohtaan ja pahasti, nimittäin seksitaudit. Jos sä nait ympäriinsä ja tartutat taudin kumppaniisi, jolle esität ettet nai muita, teet väärin, kun viet pois toiselta sen mahdollisuuden, että hän ITSE saa päättää kuinka monen ihmisen herpekset ja papilloomat hän ottaa kantaakseen.
Miksi vastaan näin typerälle provolle.
Tyhmä minä, tyhmä tyhmä tyhmä.
Jos kumppanin suostuu panemaan mun kanssa ilman ehkäsyä niin se on hänen OMA VIKANSA ja hän itse ottaa siinä tietoisen riskin. Joten jos kumppanini saa multa seksitaudin nii se on vaa voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Onko susta myös ok suhteessa haukkua ja vähätellä toista jatkuvasti ja kohdella muutenkin törkeästi, eihän se laitonta ole ja oma vika jos siitä loukkaantuu?
Niin ja kun henkistä loukkaantumista ei ap:n mielestä lasketa. Sen kun voi vaikka esittää.
Itsehän sen jokainen pariskunta määrittelee onko se väärin vai ei. Avoimessa suhteessahan se ei ole pettämistä. Joten mikä ongelma? Vai tiesikö kumppani elävänsä myös avoimessa suhteessa?
Pysy sinkkuna älä ala parisuhteeseen, niin voit panna ketä haluat. Oletko aleksitymikko kun et tunnista toisten tunteita, siis sitä että toisiin voi sattua henkisesti.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000795433.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on yhdessä sovittu. Ap:n kohdalla ei taida olla kyse siitä.
No joo, mutta kyllä jos ne molemmat menee ja panee, niin se on avoin suhde, vaikkei olisi sovittu. Eri asia on, jos ap:n puoliso ei oikeasti tiedä, että ap käy välillä vähän vieraissa. Silloin se on valehtelemista ja salaamista (eli pettämistä). Vai pitäiskö ap sun puolison osata kysyä, että ootko paneskellut muita, että kertoisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis on, jos ap on kertonut toiselle ihan sanallisesti tästä periaatteestaan. Jos ei ole, niin ap on kusipää huijari.
No oikeastihan se on vaan aggressiivinen trolli.
Kyllä saa olla aika paljon päässä vikaa, jos on sitä mieltä että voi jakaa elämän jonkun kanssa, mutta että sille kumppanille ei sitten tarvitse kertoa mistään mitään. Itse en kutsuisi tollasta edes parisuhteeksi.