Kertokaa nyt, että muillakin on yli 50 kengät!
Mies valittaa, kun tilasin kevääksi 12 uudet kengät. Tuli riitaa aiheesta. Hänellä itsellään on 4 kengät ja mulla noin 50 paria. Lapsella (4v.) on n. 30 paria.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsin otsikon väärin, luulin että kaipailet muita, joiden kengännumero on 50 :-D (Koko tai määrä, en kuulu joukkoon, joten poistun paikalta.)
Sama täällä. Luulin, että puhutaan koosta 50.
- goretex-talvisaappaat
- nahkaiset korkosaappaat
- pitkävartiset "nyöritettävät" talvikengät (vetska hajonnut toisesta)
- goretex-nilkkurit, vuorittomat ja kuluneet kärjestä epäsiistin näköisiksi, joten menevät ulkoillessa ja kaupassa
- nahkaiset nauhanilkkurit
- nahkaiset korkonilkkurit
- lenkkarit
- tennarit
- varsitennarit
- sisäurheilukengät
- kahdet kumisaappaat, city ja metsä
- kävelykengät hameen kanssa
- mokkasiinit
- "purjehduskengät", jotka nauraa kärjestä :D mutta en oo raatsinut heittää pois
- mustat korkokengät
- vaaleanpunaiset korkokengät
- beiget ballerinat
- sandaalit
- kiilakorkosandaalit
- hopeiset sandaletit
- mustat nahkapistokkaat (kanta avoin)
Eli listassa 22. Lisäksi hiihtomonot ja parit tohvelit. Tällä hetkellä haaveilen mustista loafereista sekä mustista matalakorkoisista avokkaista.
Hmm... Katotaas. Mulla on juoksukengät, vaelluskengät, sisäliikuntakengät, nastakengät, yhdet siistimmät talvinilkkurit, yhdet siistimmät kangastennarit, yhdet ballerinat, yhdet mustat matalakorkoiset korkkarit, yhdet mustat nilkkurit kesäkäyttöön. Siinä kai ne... ostan keskimäärin 2-3 kenkäparia vuodessa.
Esim. noita sisäliikuntakenkiä tulee käytettyä niin harvoin (harrastan sisällä lähinnä joogan kaltaisia juttuja joissa ei kenkiä käytetä, mutta joskus spinningiä tms.) sekä "juhlakenkiä" että niitä ei tarvi joka vuosi ostaa. Vaelluskengät on mulla ollut pari vuotta ja menee vielä ainakin vuoden (kesäaikaan lähes päivittäin käytössä ja talviaikaan kerran-pari viikossa), nastakengät ostin tänä talvena ja oli niin kalliit (icebug) että toivottavasti kestää monta vuotta.
Pyrin käyttämään kengät aina loppuun ja sitten kun ei enää kehtaa julkisilla paikoilla käyttää niin siirtyvät roskienvienti-/parvekekengiksi (jos siihen siis soveltuvat, millään korkkareilla en ala roskia viemään :D) kunnes ovat käyttökelvottomia :) samoin mulla on periaatteena että yhdet kengät/käyttötarkoitus. No okei joskus saattaa jotain kangaskenkiä (vrt converset) olla useammat kuin yksi pari mutta noin niinkuin yleissääntönä että yhdet :) mulle kengät ovat käyttötavaraa, eivät koristeita niinkään, toki on kiva jos kengät on kivannäköiset mutta en viitsi turhan takia hankkia jos ei oikeasti ole tarvetta.