Kertokaa nyt, että muillakin on yli 50 kengät!
Mies valittaa, kun tilasin kevääksi 12 uudet kengät. Tuli riitaa aiheesta. Hänellä itsellään on 4 kengät ja mulla noin 50 paria. Lapsella (4v.) on n. 30 paria.
Kommentit (64)
44 paria löytyy. Näistä korkokenkiä on rapiat 30 ja loput lenkkareita, talvisaappaita, flipfloppeja ja työkengät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan liikaa kenkiä. Mutta sanokaas, mistä tästä voi karsia?
- Lämpimät talvisaappaat
- Mustat nahkasaappaat
- Ruskeat nahkasaappaat
- Mokkanahkasaappaat
- Värikkäät nahkasaappaat
- Kumisaappaat (city)
- Kumisaappaat (metsä)
- Vaelluskengät
- Kävelykengät housujen kanssa (ns. herrainkengät)
- Kävelykengät hameen kanssa (ns. maryjanet)
- Ballerinat x 3
- Siistit lenkkarit
- Juoksulenkkarit x 2
- Sisäpelikengät
- Kiipeilykengät
- Perinteisen monot
- Vapaan/retkiluistelun monot
- Urheilusandaalit
- Siistit sandaalit
- Crocs-tyyppiset kumikengät uimahalliin
- Mustat korkokengät
- Vaaleat korkokengät.
No, et tarvitse neljää paria nahkasaappaita. Yhdet kumisaappaat toimivat niin metsässä kuin kaupungissakin. Ballerinojakin riittäisi yhdet. Jne. En siis sano, että pakko olisi mitään tehdä, mutta kysyit mistä voi karsia.
Itselläni on
-kahdet lenkkarit
-tennarit
-talvisaappaat
-mokkasaappaat
-ylipolvensaappaat
-nilkkurit
-kolmet korkokengät
-yhdet korkokengät huimilla koroilla ihan *kröhöm* kotikäyttöön 😉
No yli 50 alkaa menee just ja just ehkä jo yli. Toisaalta neljät ovat auttamatta liian vähän.
Minulla on:
5 kpl nahkakenkiä (työkengät joka viikonpäivälle omat) lähinnä derby-tyyppisiä
1 kpl juhlakengät mustat oxford-tyyppinen nahkapohjalla
5 kpl talvinilkkureita nahkaa
1 rennommat nahkakengät
2 sisäurheilukengät
2 sandaalit
2 lenkkarit
1 nahkasaappaat (talvikäyttöön esim lumitöitä/ulkoilua varten)
1 kumisaappaat
No tulihan noitakin kyllä 30 helposti. Rahaa on mennyt noihin kenkiin noin 5000 euroa, joten ei viitsi hirveemmin lisätäkään vasta kun on kuluneet huonoiksi.
Vierailija kirjoitti:
No yli 50 alkaa menee just ja just ehkä jo yli. Toisaalta neljät ovat auttamatta liian vähän.
Minulla on:
1 rennommat nahkakengät
2 sisäurheilukengät
2 sandaalit
2 lenkkarit
1 kumisaappaat
No tulihan noitakin kyllä 30 helposti. Rahaa on mennyt noihin kenkiin noin 5000 euroa, joten ei viitsi hirveemmin lisätäkään vasta kun on kuluneet huonoiksi.
No huh. Mulla on joku 20 paria kenkiä, rahaa niihin on mennyt yhteensä ehkä 500€. Tarjouksia, huutonettiä, kirppareita, löytöjä. Käyttötavaraa, en ikinä maksaisi useita satasia yhdestä kenkäparista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
1 rennommat nahkakengät
2 sisäurheilukengät
2 sandaalit
2 lenkkarit
1 kumisaappaat
30 helposti? Luettelit 20 paria kenkiä...
Pöh, tyhmä aloitus Suomen Imelda Marcosilta. Luulin, että otsikon 50 viittasi kengännumeroon :(
Mulla 😉 Osa on kymmenen vuotta vanhojakin mutta ajattomia. Ja kaikki on tosi hyväkuntoisia, kun säilytän laatikoissa. Ja silti tuntuu ettei ole tarpeeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
1 rennommat nahkakengät
2 sisäurheilukengät
2 sandaalit
2 lenkkarit
1 kumisaappaat
No huh. Mulla on joku 20 paria kenkiä, rahaa niihin on mennyt yhteensä ehkä 500€. Tarjouksia, huutonettiä, kirppareita, löytöjä. Käyttötavaraa, en ikinä maksaisi useita satasia yhdestä kenkäparista.
Kaikille ei löydy kenkiä kaupasta. Minulla kengät maksavat 400-700 €/kpl kun tulevat kotiin postilla, hinta riippuu materiaalivalinnoista.
Mulla on n 15 paria kenkiä. Vähemmällä pärjäisin muuten, mutta harrastuksissa tarvitsen kenkiä sään mukaan +sisäpelikengät ja tanssikengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
1 rennommat nahkakengät
2 sisäurheilukengät
2 sandaalit
2 lenkkarit
1 kumisaappaat
30 helposti? Luettelit 20 paria kenkiä...
selkeästi liian vähän kahvia vielä.
Itsellä on varmaan noin 70 paria kenkiä. Kyllä varmasti vähemmälläkin pärjäisi, mutta myönnän olevani kenkäfriikki. Tuota, että 4 vuotiaalla on 30 paria kenkiä en pysty ymmärtämään. Lapsen jalkahan kasvaa nopeaa ja iso osa kengistä jää todennäköisesti melkein käyttämättömiksi.
Kahdet talvikengät, parit juhlakengät ja parit kesäkengät. Kolmet kumisaappaat, prätkäbuutsit, turvakengät ja sandaalit. Siinäpä ne.
Jalka on kokoa 36-37 ja netistä ei ainakaan saa ikinä sopivia.
Järjetön määrä. Itselläni on 6 paria kenkiä. Kesäksi pitää hankkia vain uudet juoksulenkkarit, kun edelliset heitin viime kesänä puhkikuluneina roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan liikaa kenkiä. Mutta sanokaas, mistä tästä voi karsia?
- Lämpimät talvisaappaat
- Mustat nahkasaappaat
- Ruskeat nahkasaappaat
- Mokkanahkasaappaat
- Värikkäät nahkasaappaat
- Kumisaappaat (city)
- Kumisaappaat (metsä)
- Vaelluskengät
- Kävelykengät housujen kanssa (ns. herrainkengät)
- Kävelykengät hameen kanssa (ns. maryjanet)
- Ballerinat x 3
- Siistit lenkkarit
- Juoksulenkkarit x 2
- Sisäpelikengät
- Kiipeilykengät
- Perinteisen monot
- Vapaan/retkiluistelun monot
- Urheilusandaalit
- Siistit sandaalit
- Crocs-tyyppiset kumikengät uimahalliin
- Mustat korkokengät
- Vaaleat korkokengät.No, et tarvitse neljää paria nahkasaappaita. Yhdet kumisaappaat toimivat niin metsässä kuin kaupungissakin. Ballerinojakin riittäisi yhdet. Jne. En siis sano, että pakko olisi mitään tehdä, mutta kysyit mistä voi karsia.
Itselläni on
-kahdet lenkkarit
-tennarit
-talvisaappaat
-mokkasaappaat
-ylipolvensaappaat
-nilkkurit
-kolmet korkokengät
-yhdet korkokengät huimilla koroilla ihan *kröhöm* kotikäyttöön 😉
Olet oikeassa. Nahkasaappaista onkin varaa vähentää, kunhan kuluvat vanhemmasta päästä huonoiksi. Nuo värikkäät nahkasaappaat varmaan saavat monet nostelemaan kulmiaan, mutta ne ovat minulle sellainen statement-vaate.
Mutta tarvitsen ehdottomasti city-kumpparit, tai sitten pitäisi ostaa tilalle goretex-kaupunkikengät. Ei metsäkumppareilla voi liikkua kaupungilla asiakastapaamisissa, vaikka työssäni melko casual tyyli onkin. Ja ainakin kahdet eriväriset ballerinat on hyvä olla, mustat ballerinat näyttävät karseilta jonkun vaaleanpunaisen mekon kanssa.
Miten kauan menee, että ihmiset ymmärtävät omilla kulutustottumuksilla olevan väliä esim. ilmastonmuutokseen. Kenkiä ei todellakaan tarvitse 50 paria. Kengät ovat lisäksi tehty useimmiten kehitysmaiden riistotehtaissa. Kenkäliimat ovat todella myrkyllisiä. Sinunkin ehkä vain kerran käyttämiäsi kenkiä on liimannut 12-vuotias jo keuhkosyövälle altistunut lapsi.
N. 40 paria löytyy. Olen kenkäfriikki.
Taitaa olla kengissä sama kuin vaatteissa ei raskita heittää pois. Ei paljon järkeä jos ei käytä jokaista paria.
Hankkinut jotain uutta en pelkästään turhamaisuuden tähden vaan tahdon että olisi värejä jotka sopivat vaatteisiin.
Kolmet kesälenkkarit, kolmet talvikengät, sandaaleita muutamat, kesäsaapikkaat. Siinä näitä.
Mulla on ehkö n. 40 paria.
-erilaisia converseja yms. Tennareita, nahkaisia, kankaisia talvi- ja kesäkäyttöön 10
-korkonilkkureita 6
- pitkiä saappaita 5
-korkokenkiä/ korkosandaaleita 4
- uggeja 2
-matalia talvinilkkureita 2
- maihareita 2
-lenkkarit 2
- crockseja 2
-kumisaappaat 1
- ballerinoja 5
-sandaaleita 1
Äkkiä laskemalla tulokseksi sain kolmisenkymmentä paria. Erilaisia käyttötilanteita on melko paljon, joten pelkästään se kasvattaa määrää. Nyt selkeänä puutteena on laadukkaiden ja ajattomien mustien avokkaiden löytäminen. Osa kengistä ollut käytössä jo pitkään, mutta huollettuina edelleen ok kunnossa. Uusia ostan pääsääntöisesti vain uudessa tarvetilanteessa eli harrastukseen tai jonkun kenkäparin tuntua tiensä päähän. Kengissä on yllättävän paljon rahaa ”kiinni”, mutta käyttöikään suhteutettuna rahasumma onkin pieni (vrt. kausishoppailija joka ostaa usein paljon vaikka halvalla).
Mitähän mulla on:
- 3 juhla-avokkaat (lakeria, mustat, punaiset ja siniset)
-2 työavokkat mustaa nahkaa
- 2 matalat sandaalit
- 2 nilkkurit, ruskeaa ja mustaa nahkaa
- 3 saappaat: ruskeat, mustat ja sellaiset coretex saappaat (korolliset)
- talvinilkkurit ja lenkkarit
yht 12
Miehellä vähintään saman verran kenkiä