Aion antaa virpojille omenoita, pikku rusinapakettaje, kiva nähdä heidän
ilmeet :) :)
Nykyipanoille ei kelpaa mikään, olkoon ilman
Kommentit (67)
Mä annan energiajuomia, mihin on sekotettu ummetuspulveria. Seuraavat naapurit saa olla rauhassa.
Hämmästynyt tai pettynyt ilmekkö se olisi sinun makuun?
Eikö sinulle tule toisen onnesta hyvä olo itsellesi?
Pitääkö virpojille annettavan jauhen lihan olla välttämättä pesty?
Tuliski lapsia niin vois antaakki jotain, mutta ainot joka soittaa ovikelloa pääsiäisenä on noidaksi itsensä meikannut ja luuta jalkojensa alla oleva n. 60v vanhapiika, joka kulkee pitkin vuotta haukkuen kaikki naapurit... Kaikki vihaa sitä akkaa, niin se kuvittelee että sille joku antaa jotain.. Parina vuonna kurkannu ovisilmästä niin sielähän se. Huutanu vaan postiluukusta että painu v......n mun oven takaa. Joku vuosi annan sille kyllä ummetuslääkkeellä voidellun omenan.
Vierailija kirjoitti:
Tuliski lapsia niin vois antaakki jotain, mutta ainot joka soittaa ovikelloa pääsiäisenä on noidaksi itsensä meikannut ja luuta jalkojensa alla oleva n. 60v vanhapiika, joka kulkee pitkin vuotta haukkuen kaikki naapurit... Kaikki vihaa sitä akkaa, niin se kuvittelee että sille joku antaa jotain.. Parina vuonna kurkannu ovisilmästä niin sielähän se. Huutanu vaan postiluukusta että painu v......n mun oven takaa. Joku vuosi annan sille kyllä ummetuslääkkeellä voidellun omenan.
:DDDDDD Kiitos nauruista
äitipä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
Meillä oli vanhin poika allerginen omenoille. Ja on vieläkin. Veti hengitystiet aivan tukkoon. Kiva varmaan sulle, kun joku lapsi saa allergiakohtauksen portaillesi. Parempi, kun et anna mitään vaan lyöt oven kiinni lasten edessä.
Pidä ne kakaras kotona sitten äläkä pistä kerjuulle. Mee vaikka töihin niin on varaa ostaa suklaamunia ihan itsekin.
Onpa taas yksi mielensäpahoittaja. Poika on jo 30-vuotias, ettei varmaankaan sinun ovelle tule kerjäämään niitä sun puolalaisia, kasvinsuojeluaineilla käsiteltyjä omnoita. Jospa tekisit itse ensin töitä 40 vuotta, niin kuin minä oon tehnyt. Muistuttelen vaan, että allerginen lapsi ei varmaankaan ilahdu mistään omenasta, kun tietää, ettei sitä voi vaaratta syödä. Omena-allergia on aika yleinen, eikä mikään naurun aihe. Ja suklaa-allergiset tuskin edes lähtevät kiertämään, koska tietävät saavansa sitä kiellettyä suklaata.
Jos laittaa lapsensa tuntemattomien ihmisten ovelle virpomaan, kannattaa varmaan muistuttaa siitä, että vieraat ihmiset eivät tiedä, mille kukakin on allerginen tai mistä ei muuten vaan tykkää. Virpomisen idea ei ole saada just sellaisia palkkoja mitä itse haluaisi. Jos taas lapsi on niin herkkä, että pahoittaa mielensä vääränlaisesta palkkiosta, on parempi että hän virpoo vain tuttujen luona, jotka ovat tietoisia hänen toiveistaan.
Omenat ja rusinat ovat hyvin perinteisiä virpomispalkkoja enkä näe syytä väheksyä niitä nykyäänkään. Vanhemmat voivat kotiin sitten varata lapselle herkkuja, joita antaa ns. vaihtokauppana ja syödä itse ne jutut, mistä lapsi ei tykkää tai ei allergian vuoksi pysty syömään. Ja muutenkin näin ylipainon kulta-aikana ei lapsillekaan tekisi yhtään pahaa oppia pitämään hedelmiä herkullisina ja hyvinä palkkioina siinä missä karkkejakin.
Näkkileipä se vasta on mukavan rapsakkaa ja terveellistä purtavaa pikku noidille. Myös juurekset ovat oivallista laulupalkkaa. Lajittele ämpäriin valmiiksi porkkanoita, lanttua, palsternakkaa jne. Saavat sieltä sitten pikkuiset poimia juuri ne omat suosikkijuurekset. :D