Aion antaa virpojille omenoita, pikku rusinapakettaje, kiva nähdä heidän
ilmeet :) :)
Nykyipanoille ei kelpaa mikään, olkoon ilman
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
Meillä oli vanhin poika allerginen omenoille. Ja on vieläkin. Veti hengitystiet aivan tukkoon. Kiva varmaan sulle, kun joku lapsi saa allergiakohtauksen portaillesi. Parempi, kun et anna mitään vaan lyöt oven kiinni lasten edessä.
Pidä ne kakaras kotona sitten äläkä pistä kerjuulle. Mee vaikka töihin niin on varaa ostaa suklaamunia ihan itsekin.
No mutta jos on työallerginen? Makuulla on ihan hyvä, mutta kun pitäisi tehdä jotain niin alkaa kummasti väsyttää.
Pillun ja/tai perseen myyntiä voi tehdä makuullaankin. Tienaakin paremmin mitä monissa "normaaleissa" ammateissa.
Onneksi en asu enää Suomessa!!
Tuo kerjäläishyökkäys sai kipunat sinkoilemaan silmissäni Suomen-vuosinani. Kai suomalaisvanhemmat vain odottavat ensimmäistä pedofiilin uhria, kun edelleen päästävät mukulat ventovieraiden oville? Oppisivatko sittenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
Meillä oli vanhin poika allerginen omenoille. Ja on vieläkin. Veti hengitystiet aivan tukkoon. Kiva varmaan sulle, kun joku lapsi saa allergiakohtauksen portaillesi. Parempi, kun et anna mitään vaan lyöt oven kiinni lasten edessä.
Ettei nyt kuitenkin olisi ihan perinteinen nirsous kyseessä :P
Pakko tähän ohiksena huudella, että miksi sun mielestä omena-allergia on keksitty? En mäkään voi omenoita syödä raakana. Mutta esimerkiksi paistettuna voin (kuten omenapiirakassa).
Mutta joo, hassu äitihän toi aiempi kommentoija on kun luulee, että tuntemattomien pitäisi olla jotain ennustajia ja tietää kaikkien lasten kaikki mahdolliset allergiat. Eiköhän se lapsi itse tiedä mille on allerginen ja mitä ei kannata syödä...
Siks ku vanhemmatkin ihmiset menee välillä aika pitkälle ettei tarvitsisi syödä jotain. Yks kaverimme ei tykännyt ollenkaan kalasta, eikä suostunut edes maistamaan, niin jekutettiin sitä hieman ja piilotettiin vähän kalaa sen ruokaan. Jekkumme ei tosin onnistunut, kun huomasikin sen ja teeskenteli jonkun kohtauksen että on muka niin pahan makuista ettei voi syödä loppuun. Tajusi kyllä sitten lopettaa shownsa kun meitä muita ei enää naurattanut moinen käytös.
Onkohan joillain yliherkkä makuaisti tms. vai mistä tämä mahtaa johtua?
Ei jeesus. Tykkääminen ja allergia ovat kaksi hieman eri asiaa. Ihmisillä on oikeus olla tykkäämättä vaikka mistä joten miksi sulla on tarve pakottaa joku syömään jotain mistä se ei tykkää? Jos mä tuun sun luo kylään ja sanon että olen allerginen omenalle, niin ärsyttääkö se sua niin paljon että piilotat salaattiin omenan paloja ja toivot etten huomaa niitä ja joudun syömään niitä niin että kurkku turpoaa?
Vierailija kirjoitti:
Laita täytekonvehteihin ruiskulla ulostus lääkettä:)
Ehkä ennemmin kannattaisi laittaa allergialääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Voi perhana, milloin se virpomispäivä nyt onkaan? Ensimmäinen kevät uudessa kerrostalossa, jossa asuu paljon lapsiperheitä. Että tiedän varautua.
Palmusunnuntaina eli pian :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinakarkeista trullit tykkää.
No hei haloo jos trulli on toipuva alkoholisti ja sortuu taas ryyppäämään karkkisi takia???
No ehkäpä mä juon ne sisällöt eka pois ja annan ne onttoina trulssoneille. Vaarana tietty että mä rupean ryyppäämään holtittomasti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
Pakko tähän ohiksena huudella, että miksi sun mielestä omena-allergia on keksitty? En mäkään voi omenoita syödä raakana. Mutta esimerkiksi paistettuna voin (kuten omenapiirakassa).
Mutta joo, hassu äitihän toi aiempi kommentoija on kun luulee, että tuntemattomien pitäisi olla jotain ennustajia ja tietää kaikkien lasten kaikki mahdolliset allergiat. Eiköhän se lapsi itse tiedä mille on allerginen ja mitä ei kannata syödä...
Siks ku vanhemmatkin ihmiset menee välillä aika pitkälle ettei tarvitsisi syödä jotain. Yks kaverimme ei tykännyt ollenkaan kalasta, eikä suostunut edes maistamaan, niin jekutettiin sitä hieman ja piilotettiin vähän kalaa sen ruokaan. Jekkumme ei tosin onnistunut, kun huomasikin sen ja teeskenteli jonkun kohtauksen että on muka niin pahan makuista ettei voi syödä loppuun. Tajusi kyllä sitten lopettaa shownsa kun meitä muita ei enää naurattanut moinen käytös.
Ei jeesus. Tykkääminen ja allergia ovat kaksi hieman eri asiaa. Ihmisillä on oikeus olla tykkäämättä vaikka mistä joten miksi sulla on tarve pakottaa joku syömään jotain mistä se ei tykkää? Jos mä tuun sun luo kylään ja sanon että olen allerginen omenalle, niin ärsyttääkö se sua niin paljon että piilotat salaattiin omenan paloja ja toivot etten huomaa niitä ja joudun syömään niitä niin että kurkku turpoaa?
No eihän allergioita ole kuin jollain pikkulapsilla.
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
Pidä ne kakaras kotona sitten äläkä pistä kerjuulle. Mee vaikka töihin niin on varaa ostaa suklaamunia ihan itsekin.
Onpa taas yksi mielensäpahoittaja. Poika on jo 30-vuotias, ettei varmaankaan sinun ovelle tule kerjäämään niitä sun puolalaisia, kasvinsuojeluaineilla käsiteltyjä omnoita. Jospa tekisit itse ensin töitä 40 vuotta, niin kuin minä oon tehnyt. Muistuttelen vaan, että allerginen lapsi ei varmaankaan ilahdu mistään omenasta, kun tietää, ettei sitä voi vaaratta syödä. Omena-allergia on aika yleinen, eikä mikään naurun aihe. Ja suklaa-allergiset tuskin edes lähtevät kiertämään, koska tietävät saavansa sitä kiellettyä suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitipä kirjoitti:
No eihän allergioita ole kuin jollain pikkulapsilla.
Aijaa? No mikäs luonnonihme minä sitten olen? 33-vuotias lapsi vai?
Teen jekkumunat, eli kuorrutan raa'at kananmunat suklaalla ja käärin ne Kinderifolioon.
Annan raikkaita voileipiä palkaksi, raikastaa jokaisen lapsen pääsiäismunan hajuisen hengityksen.
Meilläpäin ei kersoille kelpaa muu kun seteliraha. Siks en avaa ovea ollenkaan... Tutut kyllä soittaa ensin jos meinaa kylään tulla.
Siis rahako pelkästään nykyään kelpaa?
Ihan älytöntä jos näin on. Mä muistan hyvin kun lapsena käytiin virpomassa ja saatiin isot kasat karkkia.
Oltiin kyllä tosi onnellisia. Ihan parista paikasta vain annettiin jotain pikkukolikoita. Luultavasti olivat unohtaneet virpomispäivän.
Meillä ei jostain syystä käy. Olen seuraillut ikkunastaaikaisempina vuosina, eikä heitä kyllä pihalla näy. Ei kai sitten ole tapana täällä. Helsinkiläinen kerrostalo tämä.
Mutta joskus tulevat, karkkia saavat.
Taidan antaa niille feikkirahas, piirrän ja tulostan niille vaikka 1000 euron seteleitä. Palkkio on yhtä aito kuin noidat ja virpominen.
Hyvä, että löysin tämän ketjun. Oli vaikea keksiä, mistä olisin tänään pahoittanut mieleni.
Mä annoin vuos takaperin Afrikan tähdestä niitä seteleitä.
Paljon terveellisempiä ovat rusinat ja omenat kuin bulkkisuklaa. Ainakin noissa munasuklaissa on niin hirveästi lisäaineita, että luulisi niiden olevan kiellettyjä kokonaan.... Luomusuklaa onkin sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Annan lihaville lapsille porkkanoita ja laihemmille suklaamunat.
Porkkana on hyvää t: pupu
Minä annan Saarioisten maksalaatikoita, löysin niitä kaupasta ison läjän -30% tarralla ja jemmasin niitä pakkaseen ihan virpojia varten.