Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Microblading

Cannes4ever
15.03.2018 |

Olenko ymmärtänyt oikein, että Suomessa on villityksenä ottaa joltain hyvä ettei kirjekurssin käyneeltä ihmiseltä, jolla ei ole minkäänlaista kosmetologi tms koulutusta microblading kulmat? Siis henkilöltä: kävin pari päivää kouluttamassa itseäni ja nyt voin viillellä kasvoihisi kulmia kotisohvallani?
Olen instassa muutamalla vanhalla ystävälläni nähnyt nimittäin niin järkyttäviä teoksia kulmissa, että minua hävettää heidän puolestaan. Kysyin heiltä whatsappissa kulmistaan ja kertoivat juuri kuten epäilin, että ovat jonkun kotona olleet ne laittamassa. Maksoivat 250 euroa ja lopputulos oli mitä oli. Valittaa ei kuulemma mihinkään voi, sillä olivat joutuneet allekirjoittamaan jonkun valmiin lapun ennen "tärvelyä". Näillä henkilöillä, jotka olivat tehneet mb-kulmat, oli kuitenkin ollut jonkin "pätevöinnin osoittama sertifikaatti".
Ranskassa ei ole onneksi tällaista "itseoppinutkulttuuria". Täälläkin näkyy mb-kulmia, mutta ne on tehty taidokkaasti ja niiden tekoon kouluttaudutaan vähintään puoli vuotta. Ketään ei päästetä koskemaan asiakkaisiin, ennen kuin on tarpeeksi harjaantunut.
Onko niin, että suomalaisten naisten arki on niin kiireinen, että ei aamuisin ehdi käyttämään sitä muutamaa minuuttia kulmien muotoiluun ja meikkaamiseen? Ystäväni joutuvat mb-kulmien teon jälkeenkin toki meikkaamaan tärveltyjä kulmiaan. Eikö mb-kulmien tarkoituksena ole poistaa meikkaamisen vaiva?
Ps. Arvon vauva.fiiläiset voisivat laittaa kuvia onnistuneista mb-kulmistaan, jotta uskoni suomalaiseen "käsityöhön" palaa ;)
Pps. Älkää ottako yleistyksiäni liian vahvasti.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl iha uskomatonta et eka tyyppi käy muutaman päivän koulutukses ja sit viiltelee sun naamaa 250 euron arvosta ja sun pitäis vielä allekirjoittaa joku vastuuvapauslappu siltä varalta et se menee vituiks esim liian syvälle vedetty tms

Vierailija
42/62 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otin viime keväänä ja olihan ne alussa vasta laitettuna hyvännäköiset. Nyt kolmen vahvistuskerran jälkeen aivan kamalat. Väri on muuttunut, jälki on suttuisen näköinen ja paikka paikoin kulmissa on tummempia läiskiä. Joten en suosittele. Ja tosiaan piti joku lomake alkekirjoittaa. En myöskään saanut siitä omaa kappaletta niin en ihan tarkkaan muista mitä siinä luki muuta kuin ettei tekijästä saa antaa negatiivista palautetta.

Jos mä olisin menossa teettämään jotain ja mulle annettais tuollainen lappu allekirjoitettavaksi, niin luultavasti siinä vaiheessa sanoisin että en allekirjoita enkä halua teettää "operaatiota".

Sen verran laittais hälytyskelloja soimaan tuollainen teksti.

No jep!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Mb kulmat jotka on teetetty kosmetologilla ihan hänen omassa hoitolassaan. Ja kukaan ei takuulla huomaa että on mb kulmat... on tehty mun omien kulmien kanssa samaan kohtaan ja vain vähän tummemmalla kuin omat karvat. Ja kosmetologina jolla kävin on tehnyt näitä vuosia. Mutta olen myös nähnyt ihan hirveitä kulmia jotka on teetetty jonkun kotisohvalla... kuka hullu menee sellaiseen? Mun kulmat on niin hyvät että menen ottamaan vahvistukset heti kun nämä alkaa vaalenemaan...

Joo mäkin oon miettiny et vois ottaa kosmetologilt. Kiva et sun kulmat onnistu. En kans luota noihin kotisohvakirjekurssityyppeihi

Vierailija
44/62 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, onko tämä nyt aivan totta, että joutuu allekirjoittamaan jonkun paperin? 

Joo jonku vaatuuvapausjutun. Sitte et saa antaa neg. arvioita - mitä ei muuten oikeesti voi kieltää!!!! - ja tekijä ei oo vastuus jos sulle tulee allergisia reagtioita tai jos se vahingossa tekeeki epäsymmetriset kulmat. Mulla kans pysähty haave noista bleidauksista tohon lappuun ja siihen et suurin osa on just vain lyhyen koulutuksen käyneitä

Vierailija
45/62 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyl iha uskomatonta et eka tyyppi käy muutaman päivän koulutukses ja sit viiltelee sun naamaa 250 euron arvosta ja sun pitäis vielä allekirjoittaa joku vastuuvapauslappu siltä varalta et se menee vituiks esim liian syvälle vedetty tms

No älä! Ja sitten joudut kuitenkin nyppimään niitä sun kulmia ja kuitenkin muotoilemaan kun omat kulmat kasvaa ellei ne sitten polta omia kulmia eka veks xD

On kyllä oikeesti iha naurettavaa pelleilyy tällanen, Tsiisus teidän idioottien kans

Vierailija
46/62 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannes4ever kirjoitti:

Olenko ymmärtänyt oikein, että Suomessa on villityksenä ottaa joltain hyvä ettei kirjekurssin käyneeltä ihmiseltä, jolla ei ole minkäänlaista kosmetologi tms koulutusta microblading kulmat? Siis henkilöltä: kävin pari päivää kouluttamassa itseäni ja nyt voin viillellä kasvoihisi kulmia kotisohvallani?

Olen instassa muutamalla vanhalla ystävälläni nähnyt nimittäin niin järkyttäviä teoksia kulmissa, että minua hävettää heidän puolestaan. Kysyin heiltä whatsappissa kulmistaan ja kertoivat juuri kuten epäilin, että ovat jonkun kotona olleet ne laittamassa. Maksoivat 250 euroa ja lopputulos oli mitä oli. Valittaa ei kuulemma mihinkään voi, sillä olivat joutuneet allekirjoittamaan jonkun valmiin lapun ennen "tärvelyä". Näillä henkilöillä, jotka olivat tehneet mb-kulmat, oli kuitenkin ollut jonkin "pätevöinnin osoittama sertifikaatti".

Ranskassa ei ole onneksi tällaista "itseoppinutkulttuuria". Täälläkin näkyy mb-kulmia, mutta ne on tehty taidokkaasti ja niiden tekoon kouluttaudutaan vähintään puoli vuotta. Ketään ei päästetä koskemaan asiakkaisiin, ennen kuin on tarpeeksi harjaantunut.

Onko niin, että suomalaisten naisten arki on niin kiireinen, että ei aamuisin ehdi käyttämään sitä muutamaa minuuttia kulmien muotoiluun ja meikkaamiseen? Ystäväni joutuvat mb-kulmien teon jälkeenkin toki meikkaamaan tärveltyjä kulmiaan. Eikö mb-kulmien tarkoituksena ole poistaa meikkaamisen vaiva?

Ps. Arvon vauva.fiiläiset voisivat laittaa kuvia onnistuneista mb-kulmistaan, jotta uskoni suomalaiseen "käsityöhön" palaa ;)

Hei yhdessä toisessa ketjussa nimimerkki SKY-kosmetologi kirjoittikin, että

"Kun menette ottamaan kulmat, katsokaa että tekijä on mieluiten SKY-kosmetologi eli Suomen kosmetologiyhdistyksen jäsen. Sinne ei pääse ilman koulutusta tai hyviä suosituksia, ja jäsenyys lähtee varmasti jos touhuaa mitä sattuu. Katsokaa etenkin mallikuvia jotka on otettu parantumisen jälkeen. Toimenpiteessä saa pitää peiliä kädessä koko ajan, ja mihinkään malliin ei pidä suostua jos siitä ei varmasti pidä.

Suttuiset ja liian paksuilla vedoilla tehdyt "tussikulmat" syntyvät helposti mikäli terää ei pidetä suorassa ihoon nähden (väri leviää sivuttain ihoon) tai jos vedetyt viivat menevät ristiin päällekkäin. Oikein tehtynä saa sen tavoitellun luonnollisen lopputuloksen.

Koulutus, hinta tai kokemus eivät kerro kaikkea, toiset ovat taitavia toiset eivät millään, parantuneista kuvista näette parhaiten kannattaako tekijälle mennä. Hinta kertoo tietysti sen verran että jos haitari on 100-600€, 600€ tekijällä tuskin on varaa tyytymättömiin asiakkaisiin ilman että maine menee nopeasti.

Ja kirjoittakaa ihmeessä huonojen tekijöiden/paikkojen nimet muille tiedoksi jos olette itse tekijälle jo palautteen antaneet eikä kulmia ole korjattu, se ei ole liiketoiminnan mustamaalaamista vaan rehellinen asiakaspalaute joita jokaisen yrittäjän on kestettävä."

Eli onneksi Suomessakin niitä tekee myös kosmetologit, joille sitten tietenkin kannattaa blaidaukset mennä laittamaan, mikäli sellaiset välttämättä haluaa.

Kaikki bleidaajat eivät siis ONNEKSI ole vain kirjekurssin käyneitä.

Vierailija
47/62 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähä on jotai ihmiste huijaamista! Esitetään jotai ammattilaisia jonku diplomin kera vaikka on käyty vain joku kahden päivän kurssi jolle pääsee kaikki jotka siitä kurssista maksaa!

Sitte vaaditaan ihmisiä allekirjoittaan lappu että ei muka sais kertoa huonoja arvosteluja eikä tekijä oo vastuussa mistään!

Ne ottaa asiakkailta rahat ja taas seuraavalta ja taas seuraavalta niin kauan kunnes ihmiset uskaltaa kertoa huonoista kokemuksistaan!

Vain kosmetologeilla pitäis olla oikeus tehä bleidauksia!

Mua kyllä otti päähän nää omat pilalle menneet kulmat, mutta onneksi ne on jo haalistunu. Otin siis noin vuosi sitte. Sillon ei sillätavalla osattu viä valistaa ihmisiä näiden tekijöiden koulutuksesta jne niin kuin nyt osataan.

Vierailija
48/62 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku ihme kulmavillitys. Vuoden kuluttua kulmakarvat ovat taas ihan out.

Vierailija
49/62 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään puhtaasti ja laitetaan myrkkyjä kehoon😂

Pigmentit voivat aiheuttaa allergisia reaktioita. Esimerkiksi juuri kulmakarvojen pigmentoinnissa käytettävä rautaoksidi sisältää aina nikkeliä. Nikkeliallergisen iho kutisee punoittaa, se voi turvota ja hilseillä. Rupia ja visvaakin voi ilmestyä iholle.

Pigmentti saattaa myös käyttäytyä ennalta-arvaamattomasti. Sanotaan, että jälki pysyy hyvänä 2–5 vuotta, mutta todellisuudessa siitä saattaa olla näkyvä muisto tai epämääräinen häivähdys vielä 15 vuoden päästäkin.

Pigmentin raaka-aineetkin ovat erilaisia ja ne saattavat ajan myötä vaihtaa väriä: kulmakarvat voivat muuttua punaisiksi tai sinisiksi, silmien ja huulten rajaukset valkoisiksi.

– Ihoon on jäänyt huonoimmin ja hitaimmin vesiliukoiset ainesosat. Näitä ovat rautaoksidi, bariumsulfaatti ja titaniumoksidi. Lymfa-aineenvaihduntamme ei yksinkertaisesti pysty poistamaan niitä niin nopeasti kuin luullaan.

Vierailija
50/62 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinitär kirjoitti:

No en mä tiedä, kyllä joillakin on ihan nätit ne microblaidatut kulmat. Kai se riippuu, keneltä ne ottaa. Yleisradio teki näistä vuosi sitten juttua ja se kiertääkin netissä paljon https://yle.fi/uutiset/3-9599487. Mulla ei oo bleidatut kulmat, mutta oon toki niitä harkinnut. Sitten kun näen jollain tutulla nätisti tehdyt kulmat käyn ottamassa samalla :). En luota bloggareiden ja somejulkkisten arviointeihin pätkääkään!

Microblading tehdään käsin. Itse instrumentti koostuu vieri vieressä olevista pienenpienistä neuloista. Neulat muodostavat instrumentin terän. Tällä terävällä pienellä terällä tehdään kulmaan viiltoja, joilla jäljitellään karvan muotoa. Syntyneeseen haavaan upotetaan väriainetta, pigmenttiä. Yhdessä kulmassa saattaa olla jopa 250 keinokarvaa, eli viiltoa.

– Jokainen voi miettiä mitä se tarkoittaa, kun kudos rikotaan tuolla tavalla. Se aiheuttaa väkisinkin arpea – varsinkin väärin tehtynä. Olen nähnyt todella paljon arpeutuneita kulmia, joissa nämä viilloilla tehdyt kulmakarvat ovat painuneet kuopalle ja levinneet suttuisiksi, Määttä kertoo.

Microbladingin ja kestopigmentoinnin välille ei voi vetää yhtäsuuruusmerkkiä. Kestopigmentointi tehdään aina laitteella: kone hoitaa työn ja ihminen ohjaa konetta. Microbladingissa käden paino määrää jäljen, eli ihminen on vastuussa siitä miten syvälle terä kudokseen uppoaa.

Kulman ja ohimon iho on hyvin ohut. Oikean ja väärän ihokerroksen välillä on vain millinosia.

Vierailija
51/62 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinitär kirjoitti:

No en mä tiedä, kyllä joillakin on ihan nätit ne microblaidatut kulmat. Kai se riippuu, keneltä ne ottaa. Yleisradio teki näistä vuosi sitten juttua ja se kiertääkin netissä paljon https://yle.fi/uutiset/3-9599487. Mulla ei oo bleidatut kulmat, mutta oon toki niitä harkinnut. Sitten kun näen jollain tutulla nätisti tehdyt kulmat käyn ottamassa samalla :). En luota bloggareiden ja somejulkkisten arviointeihin pätkääkään!

Microblading tehdään käsin. Itse instrumentti koostuu vieri vieressä olevista pienenpienistä neuloista. Neulat muodostavat instrumentin terän. Tällä terävällä pienellä terällä tehdään kulmaan viiltoja, joilla jäljitellään karvan muotoa. Syntyneeseen haavaan upotetaan väriainetta, pigmenttiä. Yhdessä kulmassa saattaa olla jopa 250 keinokarvaa, eli viiltoa.

– Jokainen voi miettiä mitä se tarkoittaa, kun kudos rikotaan tuolla tavalla. Se aiheuttaa väkisinkin arpea – varsinkin väärin tehtynä. Olen nähnyt todella paljon arpeutuneita kulmia, joissa nämä viilloilla tehdyt kulmakarvat ovat painuneet kuopalle ja levinneet suttuisiksi, Määttä kertoo.

Microbladingin ja kestopigmentoinnin välille ei voi vetää yhtäsuuruusmerkkiä. Kestopigmentointi tehdään aina laitteella: kone hoitaa työn ja ihminen ohjaa konetta. Microbladingissa käden paino määrää jäljen, eli ihminen on vastuussa siitä miten syvälle terä kudokseen uppoaa.

Kulman ja ohimon iho on hyvin ohut. Oikean ja väärän ihokerroksen välillä on vain millinosia.

Apua! En kyllä tosiaankaan ottaisi bleidauksia! Aivan järkyttävää, että joku saa tehdä toisen ihoon tuollaista parin päivän koulutuksen perusteella! Eikö noiden pitäisi olla joidenkin ammattilaisten valvonnan alaisia, jos ny ei valviran niin jonku muun!

Vierailija
52/62 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinitär kirjoitti:

Apua! En kyllä tosiaankaan ottaisi bleidauksia! Aivan järkyttävää, että joku saa tehdä toisen ihoon tuollaista parin päivän koulutuksen perusteella! Eikö noiden pitäisi olla joidenkin ammattilaisten valvonnan alaisia, jos ny ei valviran niin jonku muun!

Niinhän sitä luulis...

Vierailija
53/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa vedenkestävää kulmakynää/-väriä? Minulta puuttuu molemmista kulmista puolet ja haluaisin käydä uimassa/snorklamassa lomamatkoilla, mutta en pysty, koska kulmameikki lähtee uidessa pois. Muuten wäen käytä ollenkaan meikkiä ja on olen luonnollisuuden ystävä, mutta ilman kulmakynää näytän oikeasti pelottavalta/oudolta. Jos microblading ei ole vaihtoehto, onko tiedossa aidosti toimivaa vedenkestävää kulmameikkiä? Mikään kokeilemani ei pysy kulmissa tarpeeksi pitkään.

Nyxin eyebrow gel on oikeasti vedenkestävää. Ei ole siis mikään ripsiharja-tyylinen geeli, vaan väriä sellaisessa purkissa, jota itse levitän siveltimellä.

En tokikaan ole kokeillut uimista, mutta esim. suihkussa kestää ja kun levitän ainetta ensin kämmenselälle (josta sitten siveltimellä kulmiin), niin ei kyllä kämmenestä lähde pelkällä vedellä eikä kunnolla saippuallakaan, vaan vaatii vedenkestävän silmämeikin poistoaineen. Suosittelen ainakin kokeilemaan, hintakin on jotain alle 8 euroa eli ei edes iso menetys, jos ei tykkääkään!

Tuntuu, että blonde-sävy on monesta paikkaa loppu. Toimituskuluskulut useissa nettikaupoissa lähes samanhintainen kuin itse tuote (5e vs. 6e geeli). Kotikaupunkini Sokokselta olisi ollut kätevä hakea ilman toimituskuluja, mutta blonde tilapäisesti loppu. Kumma kun eivät voi tilata lisää jos niin suosittu sävy.

Katsoin netistä pari tutor-videota ja vaikutti kyllä hyvältä ja kestävältä :)

Olen nyt testannyt Nyksin kulmageeliä. Se on siinä mielessä toimiva, että on todella kestävä. Huonona puolena on kuitenkin se, että ainakin tuo blonde-sävy (muista ei kokemusta) muuttuu veden kanssa reagoidessaan hieman sinertäväksi! Ei sen kanssa sitten kehtaakaan uida :(

Vierailija
54/62 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinitär kirjoitti:

"Kulman ja ohimon iho on hyvin ohut. Oikean ja väärän ihokerroksen välillä on vain millinosia" Pelottavaa!1 Ja sitten niit saa tehdä joku kirjekurssin käyny!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!

Lopettakaa hyvän naiset tuo ihonne pilaaminen jollain puoskarilla!

Vierailija
55/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannes4ever kirjoitti:

Minä olen luullut, että suomessakaan näitä ei saa tehdä muuta kuin kosmetologit. Olen järkyttynyt lukemastani. Toivon, että kukaan ei todellakaan ottaisi tällaisia muuta kuin kosmetologeilta.

Vierailija
56/62 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset tyhmiä, kun ottaa tällasii, kun kuitenki joutuu esim nyppii kulmat nii, että ne ei kasva yli niitte viilleltyje bleidauksie.

Ja näyttää tosi suihkun raikkaalta aamuisin, kun on mustat karvamadot kulmissa xD

Vierailija
57/62 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua joten kertokaahan mulle mikä tää juttu on. Siis eikö heiltä todellakaan vaadita kuin parin päivän koulutus ja pitääkö asiakkaan todellakin allekirjoittaa jokin lappu jonka mukaan ei saa sanoa tai valittaa tekiästä

Vierailija
58/62 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämätöb kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua joten kertokaahan mulle mikä tää juttu on. Siis eikö heiltä todellakaan vaadita kuin parin päivän koulutus ja pitääkö asiakkaan todellakin allekirjoittaa jokin lappu jonka mukaan ei saa sanoa tai valittaa tekiästä

Joo se on vähän tarjoajasta riippuen joko viikon tai viikonlopun koulutus. Joillakin tekijöillä on kuitenkin kosmetologikoulutus alla eli sellaiselta suosittelisin ottamaan, jos ne kulmat nyt on pakko mennä pilaamaan luonnottomiksi.

En siis itse toimenpidettä suosittele. Se leviää lopulta se väri eikä näytä niin kivalta kuin aluksi.

Ja tosiaankin vastuuta ne ei lopputuloksesta ota.

Jokaisen kasvoille sopii parhaiten se malli, miten ne alkujaankin kasvaa. Nuo tekijät yleensä nyppii suurimman osan asiakkaan klumista pois ja sitten tekee ne bleidaukset, jotka menee siellä, missä sulla ei edes luonnostaan kulmakarvoja kasva.

Että järki käteen rakkaat naiset!

Vierailija
59/62 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämätöb kirjoitti:

Joo se on vähän tarjoajasta riippuen joko viikon tai viikonlopun koulutus. Joillakin tekijöillä on kuitenkin kosmetologikoulutus alla eli sellaiselta suosittelisin ottamaan, jos ne kulmat nyt on pakko mennä pilaamaan luonnottomiksi.

En siis itse toimenpidettä suosittele. Se leviää lopulta se väri eikä näytä niin kivalta kuin aluksi.

Ja tosiaankin vastuuta ne ei lopputuloksesta ota.

Jokaisen kasvoille sopii parhaiten se malli, miten ne alkujaankin kasvaa. Nuo tekijät yleensä nyppii suurimman osan asiakkaan klumista pois ja sitten tekee ne bleidaukset, jotka menee siellä, missä sulla ei edes luonnostaan kulmakarvoja kasva.

Että järki käteen rakkaat naiset!

Juuri näin! Ja lisäyksenä vielä, että blaidaukset on kuin tekoripset: voi näyttää ookoolta, mutta never ever luonnolliselta.

Vierailija
60/62 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin microblanding kulmat. Tehtiin etukäteen  allergiatesti käytettävästä väriaineesta.  Tämä ei aiheuttanut testissä mitään allergiaoireita. Kuitenkin olen ensimmäisen laittokerran jälkeen kärsinyt todella voimakkaasta silmänymäryksen kutinasta, punoituksesta ja turvotuksesta. Ja tämä vain toisessa silmässä. 

Toista laittokertaa en eri syistä ottanut enää ollenkaan, ja ensimmäinesenkin jälkeen väri hävisi jo lähes kokonaan.

Onko muille  microblanding aiheuttanut vastaavalaisia (allergia)oireita?