Microblading
Olenko ymmärtänyt oikein, että Suomessa on villityksenä ottaa joltain hyvä ettei kirjekurssin käyneeltä ihmiseltä, jolla ei ole minkäänlaista kosmetologi tms koulutusta microblading kulmat? Siis henkilöltä: kävin pari päivää kouluttamassa itseäni ja nyt voin viillellä kasvoihisi kulmia kotisohvallani?
Olen instassa muutamalla vanhalla ystävälläni nähnyt nimittäin niin järkyttäviä teoksia kulmissa, että minua hävettää heidän puolestaan. Kysyin heiltä whatsappissa kulmistaan ja kertoivat juuri kuten epäilin, että ovat jonkun kotona olleet ne laittamassa. Maksoivat 250 euroa ja lopputulos oli mitä oli. Valittaa ei kuulemma mihinkään voi, sillä olivat joutuneet allekirjoittamaan jonkun valmiin lapun ennen "tärvelyä". Näillä henkilöillä, jotka olivat tehneet mb-kulmat, oli kuitenkin ollut jonkin "pätevöinnin osoittama sertifikaatti".
Ranskassa ei ole onneksi tällaista "itseoppinutkulttuuria". Täälläkin näkyy mb-kulmia, mutta ne on tehty taidokkaasti ja niiden tekoon kouluttaudutaan vähintään puoli vuotta. Ketään ei päästetä koskemaan asiakkaisiin, ennen kuin on tarpeeksi harjaantunut.
Onko niin, että suomalaisten naisten arki on niin kiireinen, että ei aamuisin ehdi käyttämään sitä muutamaa minuuttia kulmien muotoiluun ja meikkaamiseen? Ystäväni joutuvat mb-kulmien teon jälkeenkin toki meikkaamaan tärveltyjä kulmiaan. Eikö mb-kulmien tarkoituksena ole poistaa meikkaamisen vaiva?
Ps. Arvon vauva.fiiläiset voisivat laittaa kuvia onnistuneista mb-kulmistaan, jotta uskoni suomalaiseen "käsityöhön" palaa ;)
Pps. Älkää ottako yleistyksiäni liian vahvasti.
Kommentit (62)
Mihin on kadonnut vanha kunnon tavallinen meikkaaminen!?
Jokapaikkaan tungetaan kesto sitä kesto tätä. Iho ei varmaan ikinä
palaudu entiselleen vaan vaatii aina vaan lisää jotain peitettä päälleen!
Mä otin viime keväänä ja olihan ne alussa vasta laitettuna hyvännäköiset. Nyt kolmen vahvistuskerran jälkeen aivan kamalat. Väri on muuttunut, jälki on suttuisen näköinen ja paikka paikoin kulmissa on tummempia läiskiä. Joten en suosittele. Ja tosiaan piti joku lomake alkekirjoittaa. En myöskään saanut siitä omaa kappaletta niin en ihan tarkkaan muista mitä siinä luki muuta kuin ettei tekijästä saa antaa negatiivista palautetta.
Suositelkaa vedenkestävää kulmakynää/-väriä? Minulta puuttuu molemmista kulmista puolet ja haluaisin käydä uimassa/snorklamassa lomamatkoilla, mutta en pysty, koska kulmameikki lähtee uidessa pois. Muuten wäen käytä ollenkaan meikkiä ja on olen luonnollisuuden ystävä, mutta ilman kulmakynää näytän oikeasti pelottavalta/oudolta. Jos microblading ei ole vaihtoehto, onko tiedossa aidosti toimivaa vedenkestävää kulmameikkiä? Mikään kokeilemani ei pysy kulmissa tarpeeksi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa vedenkestävää kulmakynää/-väriä? Minulta puuttuu molemmista kulmista puolet ja haluaisin käydä uimassa/snorklamassa lomamatkoilla, mutta en pysty, koska kulmameikki lähtee uidessa pois. Muuten wäen käytä ollenkaan meikkiä ja on olen luonnollisuuden ystävä, mutta ilman kulmakynää näytän oikeasti pelottavalta/oudolta. Jos microblading ei ole vaihtoehto, onko tiedossa aidosti toimivaa vedenkestävää kulmameikkiä? Mikään kokeilemani ei pysy kulmissa tarpeeksi pitkään.
Nyxin eyebrow gel on oikeasti vedenkestävää. Ei ole siis mikään ripsiharja-tyylinen geeli, vaan väriä sellaisessa purkissa, jota itse levitän siveltimellä.
En tokikaan ole kokeillut uimista, mutta esim. suihkussa kestää ja kun levitän ainetta ensin kämmenselälle (josta sitten siveltimellä kulmiin), niin ei kyllä kämmenestä lähde pelkällä vedellä eikä kunnolla saippuallakaan, vaan vaatii vedenkestävän silmämeikin poistoaineen. Suosittelen ainakin kokeilemaan, hintakin on jotain alle 8 euroa eli ei edes iso menetys, jos ei tykkääkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyxin eyebrow gel on oikeasti vedenkestävää. Ei ole siis mikään ripsiharja-tyylinen geeli, vaan väriä sellaisessa purkissa, jota itse levitän siveltimellä.
En tokikaan ole kokeillut uimista, mutta esim. suihkussa kestää ja kun levitän ainetta ensin kämmenselälle (josta sitten siveltimellä kulmiin), niin ei kyllä kämmenestä lähde pelkällä vedellä eikä kunnolla saippuallakaan, vaan vaatii vedenkestävän silmämeikin poistoaineen. Suosittelen ainakin kokeilemaan, hintakin on jotain alle 8 euroa eli ei edes iso menetys, jos ei tykkääkään!
Hei en ole tiennytkään, että se on vedenkestävä, kun poistan meikit muutoinkin aina meikinpoistoaineella kasvoista (enkä ui :D), mutta kiva tietää tämäkin.
Ps. Kicksissä se on just kampanjassa (jos se siis oli tämä mitä tarkoitit): https://www.kicks.fi/nyx-professional-makeup/meikki/kulmakarvat/kulmaka…
Niin ja en mäkään mb-kulmia ottaisi. Jaksan kyllä meikata :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa?
Siis jotain viilleellään ihoa rikki ja tungetaan siihen väriä?
Sitten kutsutaan tätä "hienolla" nimellä ja naiset menee lankaan?
Jotenkin hullua että kukaan lähtee jotain kosmeettista teettämään naamaansa random toheltajilla.
Suosittelen terapiaa jos ne kulmakarvat noin häiritsee, ei kai siinä muutakaan syytä ole niitä muuttaa?
Miehiä ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa, kunhan ei ole jotkut tussilla tehdyt tai muut tämmöiset viritelmät.
Ja lopettakaa se turha nyppiminen niin ei tarvitse ihmetellä myöhemmin.
Tulin tänne katsomaan, että mitä ihmettä nämä microbladingjutskut on, kun muija on niistä nyt puhunut ja haluis sellaiset. Kaikki mitä on asiasta lukenut auttaa mua kyllä jaksamaan olla vastarinnassa tässä sen tempauksesta. Muija saa toki tehdä mitä haluaa, enkä häntä aio jättää vaikka kulmansa luonnottomaksi tekisin, mutta just se, että ketä varten ne noita pelättejä naamaansa haluaa!!!! Mun mielestä mun muijalla on kauniit nuo sen luonnolliset OMAT kulmat.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin allekirjoitin jonkun lapun, joka kielsi jollain tavalla negatiivisten kokemusten kertomisen eteenpäin. Omaa kappaletta en tuosta mukaani saanut eli en ihan tarkkaan muista mitä lapussa luki. Tämä paikka sijaitsee tekijän kotona, Raision Ikean vieressä.
Ei hätää! Tuollainen sopimusehto, joka kieltää negatiivisten kokemusten eteenpäin kertomisen, on kohtuuton, eli sinun ei tarvitse sellaista noudattaa. Eli vaikka olisit saanut oman kappaleen (mikä sinulla tietenkin pitäisi olla!!!!), voisit pyyhkiä sillä vaikka takamustasi, koska sillä ei ole p*skapaperia suurempaa merkitystä.
Cannes4ever kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein, että Suomessa on villityksenä ottaa joltain hyvä ettei kirjekurssin käyneeltä ihmiseltä, jolla ei ole minkäänlaista kosmetologi tms koulutusta microblading kulmat? Siis henkilöltä: kävin pari päivää kouluttamassa itseäni ja nyt voin viillellä kasvoihisi kulmia kotisohvallani?
Olen instassa muutamalla vanhalla ystävälläni nähnyt nimittäin niin järkyttäviä teoksia kulmissa, että minua hävettää heidän puolestaan. Kysyin heiltä whatsappissa kulmistaan ja kertoivat juuri kuten epäilin, että ovat jonkun kotona olleet ne laittamassa. Maksoivat 250 euroa ja lopputulos oli mitä oli. Valittaa ei kuulemma mihinkään voi, sillä olivat joutuneet allekirjoittamaan jonkun valmiin lapun ennen "tärvelyä". Näillä henkilöillä, jotka olivat tehneet mb-kulmat, oli kuitenkin ollut jonkin "pätevöinnin osoittama sertifikaatti".
Ranskassa ei ole onneksi tällaista "itseoppinutkulttuuria". Täälläkin näkyy mb-kulmia, mutta ne on tehty taidokkaasti ja niiden tekoon kouluttaudutaan vähintään puoli vuotta. Ketään ei päästetä koskemaan asiakkaisiin, ennen kuin on tarpeeksi harjaantunut.
Onko niin, että suomalaisten naisten arki on niin kiireinen, että ei aamuisin ehdi käyttämään sitä muutamaa minuuttia kulmien muotoiluun ja meikkaamiseen? Ystäväni joutuvat mb-kulmien teon jälkeenkin toki meikkaamaan tärveltyjä kulmiaan. Eikö mb-kulmien tarkoituksena ole poistaa meikkaamisen vaiva?
Ps. Arvon vauva.fiiläiset voisivat laittaa kuvia onnistuneista mb-kulmistaan, jotta uskoni suomalaiseen "käsityöhön" palaa ;)
Olet ymmärtänyt asian juuri kuten se on. Ystäväni oli muutama viikko sitten koulutuksessa, joka maksoi hänelle 1499euroa. Hän sai koulutuksesta sertifikaatin, kuten kaikki muutkin 1499euroa maksaneet ja nyt hän saa tehdä mb-kulmia mainosten itseään sertifioiduksi mb-tekijäksi. Hän yrittää saada minua ottamaan häneltä kulmat nyt, kun hän tekee alkuun niitä halvemmalla hinnalla. En tiedä kuinka kauan pystyn välttelemään asiaa ennen kuin on pakko sanoa, että en usko tuollaisiin hömpötyksiin ja ne näyttävät mielestäni kauheilta.
Cannes4ever kirjoitti:
Joo valitettavasti näin on päässyt käymään. Mä ostin piruuttani sen koulutuksen kuon ylimääräistä rahaa ja halusin tietää miestä oikeen on kyse ku ihmiset haluaa näitä microbleidauksia. No naurettavaa puuhaahan se oli. Pari päivää opeteltiin piirtämään kulmia ja sitten kahdelle koekaniinille oikeasti tehtiin ne ja nyt mulla on todistus että oon suorittanu kurssin ja voin tilailla firmalta halvalta aineksia. Oli pokas siellä pitelemistä, mutta oli kiva päästä sisäpiiriin tuon asiakkaiden k*setuksen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Cannes4ever kirjoitti:
Pps. Älkää ottako yleistyksiäni liian vahvasti.Joo valitettavasti näin on päässyt käymään. Mä ostin piruuttani sen koulutuksen kuon ylimääräistä rahaa ja halusin tietää miestä oikeen on kyse ku ihmiset haluaa näitä microbleidauksia. No naurettavaa puuhaahan se oli. Pari päivää opeteltiin piirtämään kulmia ja sitten kahdelle koekaniinille oikeasti tehtiin ne ja nyt mulla on todistus että oon suorittanu kurssin ja voin tilailla firmalta halvalta aineksia. Oli pokas siellä pitelemistä, mutta oli kiva päästä sisäpiiriin tuon asiakkaiden k*setuksen taakse.
Mitää?!?!? Et kai oikeasti oo ostanu koulutusta piruuttas? xD xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että blonde-sävy on monesta paikkaa loppu. Toimituskuluskulut useissa nettikaupoissa lähes samanhintainen kuin itse tuote (5e vs. 6e geeli). Kotikaupunkini Sokokselta olisi ollut kätevä hakea ilman toimituskuluja, mutta blonde tilapäisesti loppu. Kumma kun eivät voi tilata lisää jos niin suosittu sävy.
Katsoin netistä pari tutor-videota ja vaikutti kyllä hyvältä ja kestävältä :)
Vierailija kirjoitti:
Mä otin viime keväänä ja olihan ne alussa vasta laitettuna hyvännäköiset. Nyt kolmen vahvistuskerran jälkeen aivan kamalat. Väri on muuttunut, jälki on suttuisen näköinen ja paikka paikoin kulmissa on tummempia läiskiä. Joten en suosittele. Ja tosiaan piti joku lomake alkekirjoittaa. En myöskään saanut siitä omaa kappaletta niin en ihan tarkkaan muista mitä siinä luki muuta kuin ettei tekijästä saa antaa negatiivista palautetta.
Jos mä olisin menossa teettämään jotain ja mulle annettais tuollainen lappu allekirjoitettavaksi, niin luultavasti siinä vaiheessa sanoisin että en allekirjoita enkä halua teettää "operaatiota".
Sen verran laittais hälytyskelloja soimaan tuollainen teksti.
makeuptakeup kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tokikaan ole kokeillut uimista, mutta esim. suihkussa kestää ja kun levitän ainetta ensin kämmenselälle (josta sitten siveltimellä kulmiin), niin ei kyllä kämmenestä lähde pelkällä vedellä eikä kunnolla saippuallakaan, vaan vaatii vedenkestävän silmämeikin poistoaineen. Suosittelen ainakin kokeilemaan, hintakin on jotain alle 8 euroa eli ei edes iso menetys, jos ei tykkääkään!Hei en ole tiennytkään, että se on vedenkestävä, kun poistan meikit muutoinkin aina meikinpoistoaineella kasvoista (enkä ui :D), mutta kiva tietää tämäkin.
Ps. Kicksissä se on just kampanjassa (jos se siis oli tämä mitä tarkoitit): https://www.kicks.fi/nyx-professional-makeup/meikki/kulmakarvat/kulmaka…
Niin ja en mäkään mb-kulmia ottaisi. Jaksan kyllä meikata :)
En tarkoittanut tuota, vaan tätä: https://www.nyxcosmetics.com/eyebrow-gel/NYX_159.html :) Sävyjä muistaakseni oli kyllä useampikin. Pysyy kuin synti, suosittelen!
T. Lainaamasi
Mulla on Mb kulmat jotka on teetetty kosmetologilla ihan hänen omassa hoitolassaan. Ja kukaan ei takuulla huomaa että on mb kulmat... on tehty mun omien kulmien kanssa samaan kohtaan ja vain vähän tummemmalla kuin omat karvat. Ja kosmetologina jolla kävin on tehnyt näitä vuosia. Mutta olen myös nähnyt ihan hirveitä kulmia jotka on teetetty jonkun kotisohvalla... kuka hullu menee sellaiseen? Mun kulmat on niin hyvät että menen ottamaan vahvistukset heti kun nämä alkaa vaalenemaan...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Mb kulmat jotka on teetetty kosmetologilla ihan hänen omassa hoitolassaan. Ja kukaan ei takuulla huomaa että on mb kulmat... on tehty mun omien kulmien kanssa samaan kohtaan ja vain vähän tummemmalla kuin omat karvat. Ja kosmetologina jolla kävin on tehnyt näitä vuosia. Mutta olen myös nähnyt ihan hirveitä kulmia jotka on teetetty jonkun kotisohvalla... kuka hullu menee sellaiseen? Mun kulmat on niin hyvät että menen ottamaan vahvistukset heti kun nämä alkaa vaalenemaan...
Hienoa, että sulla onnistui :) pointti tässä mb-jutussa onkin, että ihmisellä pitäisi olla jonkinlaista taustatietoa ihmisihoista ja väriaineista jne. juuri kuten kosmetologeilla yleensä on :)
Mutta en tosiaan minkään kirjekurssin käyneen antaisi minäkään laittaa omalla kotisohvalla kulmiani
Siis, onko tämä nyt aivan totta, että joutuu allekirjoittamaan jonkun paperin?
Vierailija kirjoitti:
On totta. Mulle se tuli yllätyksenä, kun olin noin vuosi sitten menossa ottamaan kulmia. Sanoin tälle tekijälle, että asia on niin, että en kulmia ota, jos minun pitää tällainen paperi allekirjoittaa. Tekijä ei suostunut tekemään minulle kulmia ilman allekirjoitusta. Tekijä sanoi minulle, että joudun kuitenkin maksamaan 250 euroa, sillä jos en haluakaan kulmia, on peruutus tehty liian myöhään. Sanoin hänelle, että saa itse päättää mennäänkö käräjille tämän asian vuoksi, sillä en aio maksaa 250 euroa enkä allekirjoittaa mitään papereita. Sanoin, että hänen olisi tullut kertoa minulle varaushetkellä, jos aikoo vaatia jonkin lapun allekirjoitusta ja kertoa myös lapun sisältö. No saimme asian sovittua: en allekirjoottanut lappua, en ottanut kulmia, eikä minun tarvinnut maksaa 250 euroa.
Nyt, kun olen jälkeenpäin lukenut ihmisten kokemuksista, olen todennut, että onneksi en ottanut kulmia.
Sofiiiiiiiiiii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta. Mulle se tuli yllätyksenä, kun olin noin vuosi sitten menossa ottamaan kulmia. Sanoin tälle tekijälle, että asia on niin, että en kulmia ota, jos minun pitää tällainen paperi allekirjoittaa. Tekijä ei suostunut tekemään minulle kulmia ilman allekirjoitusta. Tekijä sanoi minulle, että joudun kuitenkin maksamaan 250 euroa, sillä jos en haluakaan kulmia, on peruutus tehty liian myöhään. Sanoin hänelle, että saa itse päättää mennäänkö käräjille tämän asian vuoksi, sillä en aio maksaa 250 euroa enkä allekirjoittaa mitään papereita. Sanoin, että hänen olisi tullut kertoa minulle varaushetkellä, jos aikoo vaatia jonkin lapun allekirjoitusta ja kertoa myös lapun sisältö. No saimme asian sovittua: en allekirjoottanut lappua, en ottanut kulmia, eikä minun tarvinnut maksaa 250 euroa.
Nyt, kun olen jälkeenpäin lukenut ihmisten kokemuksista, olen todennut, että onneksi en ottanut kulmia.
Mäkään en sitten tuon lapun johdosta allekirjoittanut. Siinä oli jokin vastuuvapausjuttukin, ettei se tekijä oo vastuussa, jos mulla meneekin ne pilalle
Mikä teitä naisia vaivaa?
Siis jotain viilleellään ihoa rikki ja tungetaan siihen väriä?
Sitten kutsutaan tätä "hienolla" nimellä ja naiset menee lankaan?
Jotenkin hullua että kukaan lähtee jotain kosmeettista teettämään naamaansa random toheltajilla.
Suosittelen terapiaa jos ne kulmakarvat noin häiritsee, ei kai siinä muutakaan syytä ole niitä muuttaa?
Miehiä ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa, kunhan ei ole jotkut tussilla tehdyt tai muut tämmöiset viritelmät.
Ja lopettakaa se turha nyppiminen niin ei tarvitse ihmetellä myöhemmin.