Jätin masentuneen miehen masennuksen takia ja tämä yritti tehdä itsemurhan
Se sai heräämään ja miettimään, olenko minä se syylinen.... sihteestamme katosi kipinä sen jälkeen kun mies masentui vakavasti, eikä halunnut minua enää kuten ennen aina halusi.
Kommentit (69)
Jos ap olisi hankkinut sitä hoitoa miehelleen, olisi hän ehkä jo paremmassa kunnossa. Oikean lääkkeen löytämisessä menee aikaa, terapia auttaa myös. Ei ns vakavasti masentunut ole välttämättä aina paskassa kunnossa, kun on hoito kohdallaan.
Toivottavasti ap ei itse joudu jätetyksi tulevaisuudessa, vain koska voi huonosti.
Ei kukaan varmasti ole ketään heti jättämässä oikeassa elämässä jos toinen on vain vähän masentunut ja hakee apua.
Mutta moni masentunut ei suostu edes apua hakemaan mutta perheen pitää vaan ymmärtää ja joustaa VUODESTA TOISEEN.
Masennus voi myös olla niin vaikea että lääkitys ja terapia ei auta. Pitääkö olla valmis urhaamaan oma ja lasten mielenterveys?
"Hankkia hoitoa miehelle"..? Kertokaapa, miten omalla tahdolla varustetun aikuisen saa manipuloitua hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi hankkinut sitä hoitoa miehelleen, olisi hän ehkä jo paremmassa kunnossa. Oikean lääkkeen löytämisessä menee aikaa, terapia auttaa myös. Ei ns vakavasti masentunut ole välttämättä aina paskassa kunnossa, kun on hoito kohdallaan.
Toivottavasti ap ei itse joudu jätetyksi tulevaisuudessa, vain koska voi huonosti.
Aikuisen ihmisen pitää itse hankkia itselleen sitä hoitoa, ei sitä kukaan väkisin voi hankkia. Puoliso ei ole aikuisen ihmisen holhoaja. Etkö oikeasti tajua?
Kun vain saisi aseen käteen niin tämä paska loppuisi siihen.
Jos itsensä haluaa hengiltä, sen tekee niin että henki lähtee.
Muu on huomion hakemista tai kiristystä.
Onnetonta sekin tietysti, mutta näin itsemurhan tehneen perheenjäsenenä tunnen niskakarvojen nousevan pystyyn, kun kuulen jonkun "yrittäneen itsemurhaa".
Sopivampi ilmaus on yritys pelotella läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti. Toista ei jätetä kun tämä tarvitsee tukea.
Öö, tota eihän kukaan voi vahtia toista 24/7 joten kyllä mies pitäisi saada hoitoon.
Jos haluan kuolla niin se on helppo, yksikertainen varma kertalaukaus päähän.
Vierailija kirjoitti:
miten yritti tappaa itsensä? Yleensä nuo yritykset ovat vain huomioh.uoraamista. Mies kyllä tappaa itsensä jos haluaa kuolla.
Juuri näin! En käsitä miten voi yrittää tappaa itsensä. Sitä joko tappaa itsensä tai ei! Kyllä ihminen halutessaan saa itseltään hengen.
Masentuneet ovat yleensä narsisteja. Niille ei pidä antaa yhtään periksi, kuunnella tai antaa empatiaa, sillä mikään ei tule riittämään. Ne yrittävät ensin saada ihmisen itselleen ja imevät sitten omaan mustaan todellisuuteensa. Niiden suurin ilo on tehdä lisää masentuneita. Masennus tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten yritti tappaa itsensä? Yleensä nuo yritykset ovat vain huomioh.uoraamista. Mies kyllä tappaa itsensä jos haluaa kuolla.
Tulin kaupasta kotia, mies oli maanut koko reissun ajan roskiksen muovipussi päässä sängyllä.
Ap
No toi nyt on jo puhtaasti ihan naurettavaa! Kyllä se olis sen pussin ottanu päästään kun olis aikansa odotellu jos et oliskaan tullu suoraan kotiin. Tollaseen ”itsemurha yritykseen” voi reagoida tuhahtamalla ja poistumalla omiin puuhiin. Jotkut aikuiset ihmiset ei vaan oo koskaan oppinu että ihan itse pitää kantaa vastuu itsestään ja miehesi ilmeisesti kuuluu näihin. Säälittävällä tavalla yrittää nyt vedota sinuun että jatkaisit hänen paapomistaan. Yök!
Niin, toiset saa syöpiä ja toiset masentuu. Silloin on hyvä jättää ihminen kun on hän on tosi pskana. Ei sinun tartte olla myötätuntoinen tai mitenkään velvollinen kenestäkään. Jättäisitkö lapsesikin jos hän sairastaisi masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, toiset saa syöpiä ja toiset masentuu. Silloin on hyvä jättää ihminen kun on hän on tosi pskana. Ei sinun tartte olla myötätuntoinen tai mitenkään velvollinen kenestäkään. Jättäisitkö lapsesikin jos hän sairastaisi masennusta.
Sulla on todella lapsellinen kuva asioista. Kasva vielä vähän. Jos olet jo elämää nähnyt aikuinen niin silloin jotain muuta on vialla. Kirjoitustyylistä päätellen olet sama henkilö, joka on kirjoittanut jo parikin aivotonta kommenttia tähän ketjuun.
mulla on depressio. kiva kuulla olevani narsisti sun muuta. te olette niin pihalla taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on todella lapsellinen kuva asioista. Kasva vielä vähän. Jos olet jo elämää nähnyt aikuinen niin silloin jotain muuta on vialla. Kirjoitustyylistä päätellen olet sama henkilö, joka on kirjoittanut jo parikin aivotonta kommenttia tähän ketjuun.
Sulla on ainakin harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kuva? Ei vaan mustavalkoinen kuva, ja yleensä siinä on se totuuden jyväkin mukana. Totuus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10420 kirjoitti:
Huh huh. Jätit sairaan ihmisen? Olisiko kannattanut vaikka auttaa ensin häntä. Laittaa hoitoon tai jtn. En itse voisi kuvitellakkaan jättäväni masentunutta ihmistä oman onnensa nojaan . Puolisoni jos sairastuis niin minä tukisin ja olisin läsnä ja kävisin viemässä vaikka hoitoon itse. Ja et sinä siitä olisi sairastunut. Miksi suhteessa ei voisi sairastua? Eli olet niin pinnallinen kun voit vaan olla. Ensin ollaan yhdessä ja kaikki ok mutta jos jäisi auton alle sysätään toinen yksin ja lähdetään niin nopeasti kuin mahdollista. Eikö suhteessa iolla niin hyvässä kuin pahassa autetaan toista ja eletään yhdessä. Toivottavasti joku tekee sulle saman joku päivä
Et taida olla ihan perillä hoitojärjestelmästä? Kun aikuista ihmistä ei noin vaan voi viedä hoitoon. Pakkohoitoon taas ei voi ottaa pelkän masennuksen vuoksi vaan pitää olla psykoottisuutta tms. Parisuhde ei ole holhoussuhde myöskään, joten ei voida vaatia, että joku uhraa oman elämänsä sen takia ettei toiselle tule paha mieli.
Itse olen sairastanut vaikean masennuksen ja mieheni minun onnekseni pysyi vierelläni, ihme kyllä. Mutta toisaalta otin itse kaiken avun vastaan, vapaaehtoisesti menin osastollekin itsetuhoisuuden vuoksi. En tiedä ap:n tilannetta tarkemmin, mutta kaikki masentuneet eivät edes ota apua vastaan jolloin se todella on silloin aika p*ska tilanne sen puolison kannalta. Jatkuvasti pitäisi ymmärtää toista ja ottaa koko vastuu asioiden hoidosta itselle, viis siitä omasta jaksamisesta. Ei ole ihan niin yksinkertaista, muistappa se.
Itse seurustelin masentuneen poikaystäväni kanssa kolme vuotta ja voin kyllä kokemuksesta sanoa, ei oo kauheen kivaa kun toinen ei millään suostu hakemaan apua ja purkaa sitten kaiken pahan olonsa muhun. Monesti kun juteltiin hänen pahasta olostaan, yritin aina mielestäni auttaa häntä parhaani mukaan ja kuunnella murheita. Tosi monesti keskustelu kääntyi siihen, että hän syytti minua etten ymmärrä häntä ja että vain pahennan hänen oloaan ja sitten alkoi puhua itsensä tappamisesta. Apua ei halunnut, koska halusi selviytyä masennuksesta ilman ammattilaisia.
Kestin tuota syyttelyä siis kolme vuotta, mutta sitten en vaan enää jaksanut. Huomasin että omakin elämä alkaa valua siihen samaan suuntaan. Lisäksi mulla ei ollut paljoa muuta menoa ja kavereita, kuin poikaystäväni, koska hän syyllisti minua niistäkin. Jos olisin mennyt vaikka viettämään iltaa kavereiden kanssa niin hän oli sitä mieltä, että en pidä häntä tärkeänä ja mieluummin olen kavereideni kanssa, kuin hänen.
En vaan voi ottaa hänestä enää vastuuta, jos hän ei itsekään ota sen vertaa että hakisi apua. En jaksanut sitä enää, joten jätin hänet. Tuntui sillä hetkellä pahalta, mutta enää ei ja en kadu päätöstäni, sillä voin itse paljon paremmin. EIkä hän ole tappanut itseään, vaikka jotain sen suuntaista eron hetkellä sanoikin.
Kyllä siinä itse voi sairastua, sun kirjoituksestas näkee, että ei ole mitään ajatusta siitä minkälaista on elää masentuneen kanssa.
Tekopyhää paskaa kirjoitat. Haluisin olla kärpäsenä katossa katsomassa kun toimittelet toista hoitoon ja hoidat kaikki arkiaskareet.
Aika nopeesti kävit kaupassa, jos koko reissun ajan oli muovipussi päässä. Vähän veikkaan että sua nyt vedätettiin.