Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku teistä juossut maratonin 'kunhan menee läpi' -periaatteella? Kuinka nopeasti/hitaasti juoksitte ja kuinka pitkään treenasitte?

Vierailija
15.03.2018 |

Olen juossut joku aika sitten puolimaratonin, mutta en harrasta säännöllisesti juoksemista. Joskus menee kuukausi, etten tee yhtää mitään ja joskus taas juoksen vaikka 40km viikossa (3-4 lenkkiä).

Juoksuvauhtini on sellainen, että 10km juoksuun menee kunnosta riippuen reilusta tunnista tuntiin ja varttiin. Puolimaratonin juoksin kahteen ja puoleen tuntiin.

Tekisi mieli mennä syksyllä Helsinki maratonille, mutta mietin, että onko tällaisella treenihistorialla vielä aikaa sinne? Kuinka pitkään ja systemaattisesti maratonille pitää harjoitella? Minulla ei ole aikatavoitteita, kunhan haluaisin sen vain juosta läpi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin aikoinaan maratonin ihan just kokeillakseni miltä se tuntuu ja pystynkö. Otin koko matkan niin rauhallisesti kuin pystyin ja aikaa meni 5h 8min. Tankkasin myös överipaljon juoksun aikana, joten kävin pissalla melkeinpä joka kerta kun matkan varrella oli bajamaja :D ja niitähän oli Tukholma-maratonilla.

Olen kyllä koko ikäni harrastanut juoksua säännöllisen epäsäännöllisesti, aika lailla samoin määrim ja vauhdein kuin olet itse kuvannut. Tavallaan sellainen kunto, että tiedän milloin vain pystyväni juoksemaan 20+30km, mutta vauhti riippuu sen hetkisestä kunnosta.

Ennen maratonia treenasin juoksemalla 5-15km lenkkejä kerran, joskus pari kertaa viikossa. Edellisen vuoden aikana juoksin 20km lenkin kaksi kertaa.

Eli luulisin että hyvin pärjäät, pidät vain lenkit vähän säännöllisempinä ettei tule kuukauden taukoa, ja juokset ainakin kerran pitkäm matkan (kunnon palautumisaika ennen varsinaista maratonia) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis että tiedän pystyväni 20-30km, en 20+30 :D

Vierailija
4/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta1234 kirjoitti:

Mä juoksin aikoinaan maratonin ihan just kokeillakseni miltä se tuntuu ja pystynkö. Otin koko matkan niin rauhallisesti kuin pystyin ja aikaa meni 5h 8min. Tankkasin myös överipaljon juoksun aikana, joten kävin pissalla melkeinpä joka kerta kun matkan varrella oli bajamaja :D ja niitähän oli Tukholma-maratonilla.

Olen kyllä koko ikäni harrastanut juoksua säännöllisen epäsäännöllisesti, aika lailla samoin määrim ja vauhdein kuin olet itse kuvannut. Tavallaan sellainen kunto, että tiedän milloin vain pystyväni juoksemaan 20+30km, mutta vauhti riippuu sen hetkisestä kunnosta.

Ennen maratonia treenasin juoksemalla 5-15km lenkkejä kerran, joskus pari kertaa viikossa. Edellisen vuoden aikana juoksin 20km lenkin kaksi kertaa.

Eli luulisin että hyvin pärjäät, pidät vain lenkit vähän säännöllisempinä ettei tule kuukauden taukoa, ja juokset ainakin kerran pitkäm matkan (kunnon palautumisaika ennen varsinaista maratonia) :)

Kiitos tästä! Aikatavoitetta ei ole, vaan nimenomaan se läpi juokseminen. Ihan vain kokemuksen vuoksi. Saas nähdä uskallanko ilmoittautua!

ap

Vierailija
5/5 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen nyt läpi lönkyttelee, ja vaikka olis tavoitteitakin, voivat ne mennä matkan aikana pipariksi, sen verran pitkä matka se on kuitenkin.