Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ADD:sta hankkia diagnoosi?

juups
14.03.2018 |

Oon varma että mulla on ADD, oireet täsmää täysin ja mun äidillä on ollut ADHD joka on muuttunut ADD:ksi. Mietin tässä että kannattaako mun käydä jossain josta voisin saada ihan "virallisen" diagnoosin tähän? Tää vaikuttaa aika paljon mun elämään mut en osaa kyllä kuvitella miten mun elämä helpottuis jos jotku lääkkeet saisin. Siis oon sitä mieltä ettei sillä diagnoosilla periaatteessa mitään tee, mutta oon 16-vuotias ja lukiossa niin sen diagnoosin avulla voisin päästä esim. kokeissa johonkin erilliseen tilaan tekemään sitä. Oon yrittänyt selittää kuinka en pysty tekemään koetta siinä tilassa missä muutkin on mutta sitä ei uskota enkä pääse erilliseen tilaan. Eli kannattaako hankkia diagnoosi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Diagnoosi mahdollistaa lääkityksen ja se voi olla ratkaiseva jos haluaa elämän raiteilleen.

Vierailija
2/3 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvin nuori, joten diagnoosi ja lääkitys, jos tosiaan sitä tarvitset, voi olla tosiaan ratkaisevia tekijöitä sun elämässäsi. Et ole vielä kirjoittanut edes ylioppilaaksi. Jos sitä ennen ehtisit saada diagnoosin ja lääkityksen kuntoon, niin edessäsi voi olla parempi tulevaisuus kuin uskotkaan.

Olet oikeasti nyt siinä mielessä poikkeuksellisessa tilanteessa, että diagnoosin hankkiminen kannattaa.

Yksi kaverini ei pystynyt ennen lääkitystä tekemään edes sanaristikoita, mutta nyt kykenee siihenkin ja moneen muuhun.

Jos voit, lähde heti huomenna viemään tätä asiaa eteenpäin. Älä hukkaa aikaa.

Uskon, että sulla varmasti on näitä ongelmia, koska äidilläsikin on. Omassa suvussani on vastaavaa. Tsemppiä ja paljon! :) Toivon, että itse olisin saanut diagnoosin aikaisemmin. Älä lannistu missään nimessä.