Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Millaisen työn ottaisit vastaan? Mitä et? Missä raja menee?

Vierailija
14.03.2018 |

Vastaan ensin itse omaan kysymykseeni. Olisin valmis muuttamaan minne vain, paitsi pääkaupunkiin, koska mulla menee siellä järki (eikä siellä nyt muutenkaan mitään olisi), jos saisin vaikka jonkun liukuhihnatyön, josta saisi nettona vähintään 1000€ kuussa. Pystyn fyysisesti raskaaseen työhön, tylsään ja toistuvaan työhön ja olen iloisen oloinen joka päivä. Olen innokas oppimaan uusia asioita. Työnantajalleni olisin äärimmäisen kiitollinen.

Mun rajani menee siinä, että en pysty puhumaan puhelimessa paljon tai tekemään jatkuvaa asiakaspalvelua. Nautin asiakaspalvelusta, mutten vaan pysty siihen jatkuvalla syötöllä ja nopeaan tahtiin. Mun on vaikea kuulla puhetta puhelimessa tai meluisassa ympäristössä. Mulla on keskittymisen kanssa ongelmia, jos tilanne vaihtuu nopeasti, kuten esimerkiksi kaupan kassalla. Siitä on diagnoosikin. Astma ja allergiat rajoittaa hieman, mutta lääkittynä olen ok, tosin eläintenhoitohommat tai kovin pölyävät (esim heinähommat tai sontajutut) ei käy. Enkä muuta Helsinkiin tai Helsingin lähelle. Ikinä.

Onko tämä kohtuutonta? Mulla on kandidaatin tutkinnon verran opintopisteitä yliopistosta, mutta niillä tuskin on missään väliä. Sairastuin ennen tutkinnon suorittamista, eikä opinto-oikeutta enää ole. En ole ikinä edes haaveillut "oman alani" töistä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentiksi. Onhan jo USA:n johtajakin aivan täysi torvi. Kyllä useimmat työttömät suomalaisetkin siitä hommasta sitten selviäisivät.

Vierailija
22/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkefirmojen palkkalistoille en suostuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis etsinee osa-aikatyötä jos ajatteli nettopalkaksi 1000€/kk ??

Miten niin? Kyllä se on valitettavaa, että monesta täysipäiväisestä työstä maksetaan 1200-1400€ bruttoja, liekö edes laillista mutta näin se menee.

Itsellä on paljon korkeakoulutettuja kavereita joista moni joutuu tekemään 1500-2000€ brutolla normaalia työpäivää.

Itsekin sain oman alan pätkän ja brutto on 1650€.

En tiedä kuka noita 3000+ palkkoja saa, vissiin vaan 50+ patut&akat, koska en montakaan nuorta tunne jotka saisi kunnollista palkkaa. Ja nekin harvat on jossain amistason duunissa.

Tosi hauskaa kouluttautua vuosia saadakseen jotain parin tonnin liksaa.

Vierailija
24/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ryhtyisi

- puhelinmyyntiin

- webcam show/strippaus

- postinjakamiseen

nyt oli just telkkarissa että joku lehdenjakaja tienaa 2800 eur/kk mainoksia jakamalla, eikä tee kuin 4-5 tuntia päivässä...

Vierailija
25/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön lähihoitajaksi kouluttautunut 56 v. nainen. Pitkän uran media-alalla tehneenä, sain yt-neuvotteluissa potkut. Minulle sanottiin, että lähihoitajille on niin paljon töitä, että saat valita. Eipä ole ollut. Ei ainakaan ilman suhteita. Ei kelpaa ikäiseni hoitamaan vanhuksia.

Vierailija
26/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa vain siistit sisätyöt vähintään 3000 €/kk palkalla.

Vierailija
27/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hakisin enää mitään töitä jos vaikka menettäisin lupani toimia omalla alallani. Ainakaan en ottaisi mitään terveydelle haitallista työtä, niinkuin joskus tein.

Vuonna 2008 menin rekrykoulutukseen, jossa sain vartijan ja järjestyksenvalvojan kortin ja työpaikan. Tilanne näytti vähän aikaa ihan hyvältä. Mutta työajat olivat sellaiset etten pystynyt suoriutumaan työstä ja potkut sain koeajalla. Palkka ei ollut paljoa yli tonnin kokopäivätyössä, mutta sellaistakaan en saanut. Unilääkkeistä olen riippuvainen vieläkin.

Vierailija
28/35 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota mitään töitä vastaan.

Vierailija
29/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä ja astma asettaa omat rajoitteensa, mutta muuten mulle kelpaisi melkein mikä tahansa kunniallinen työ josta saa vähintään 1 500 € palkkaa. Jos kyse on vuorotyöstä tai työajat on muuten hankalat, palkan täytyisi olla isompi. Ja työmatka max tunti suuntaansa. Olen kuitenkin valmis muuttamaan jos tarjolla on vakipaikka sellaisessa firmassa, jonka tulevaisuus näyttää turvatulta.

Vierailija
30/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsopinukseen kuuluu kilpailukielto, palkan oltava sellainen josta jää varmasti enemmän käteen kuin tukien varassa elämällä. Yksi kaverini on jäänyt jumiin nollasopparin kanssa, ja vaikka töitä annetaan vain 0-20 tuntia kuussa, kilpailukielto estää firman vaihtamisen. Ja irtisanoutumisesta seuraisi tietysti karenssi.

Vierailija
31/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyö tai Osa-aika työ, jossa tunteja vähintään 20 viikossa. Kunhan palkka on tesin mukainen niin kelpaa.

Vierailija
32/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palkalla pitäisi elää, eli käteen pitäisi jäädä n. 1300 e. En muuttaisi minnekään, koska se on aika mahdotonta, eli on täällä talo, josta velkaa ja jota tuskin saisi myytyä sillä hinnalla, että saisimme edes lainaa maksettua pois. Lapsilla täällä koulut, kaverit, harrastukset, mulla iäkäs isä huolehdittavana ja miehellä omat iäkkäät vanhemmat. Miehellä täällä myös vakityö. 

Itse työ voisi olla mitä vain muuta paitsi mitään seksityötä en tekisi. 

Vierailija
33/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi mitään työtä

Vierailija
34/35 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vastaan mitä tahansa kunniallista työtä sellaisessa yrityksessä, joka noudattaa lakeja, arvostaa työntekijöitään ja maksaa kohtuullista palkkaa. Helpoista, melkein kaikille sopivista "hanttihommista" kohtuullinen korvaus on mielestäni vähintään 9 €/h, vaativammista töistä enemmän. Työtä on oltava vähintään 4 tunnin pätkissä (tai tietysti lyhemmätkin käy, jos palkka on parempi) eikä työmatkoihin saa kulua kohtuuttomasti aikaa tai rahaa. Kokopäivätyön kohdalla 2-3 h/päivä matkoihin on mielestäni hyvä raja, lyhempinä työpäivinä vähemmän.

Vierailija
35/35 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seksikamera.fi/esiintyj%C3%A4ksi

Pähkinänkuoressa työ pitää sisällään chattaamista videochatissa ja esiintymistä k-18 privaattiesityksissä maksaville asiakkaille kotoasi käsin. Palkka maksetaan privaattiesitystesi mukaan kahdesti kuussa. Mitä enemmän pystyt esiintymään, sen enemmän saat palkkaa! Työ sopii mainiosti esimerkiksi lisätienestejä kaipaaville opiskelijoille, työttömille (voit tienata kuussa 300e sen vaikuttamatta etuihisi) tai muuten vaan itsensä paljastelemisesta ja webcam-seksistä nauttiville henkilöille :)