Nykynuoret ottavat töistä potkut kun eivät voi olla räpläämättä puhelinta - uskomatonta
Minulle oli suoranainen yllätys kuulla, että esim. koeaikana monet nuoret saavat potkut tai kesätyö ei jatku osa-aikaisena tai seuraavana kesänä syystä että vaikka työpaikalla on kiellettyä työaikana räpeltää puhelinta ja se on kerrottu ja koskee kaikkia tai olla oma puhelin käytössä asiakastiloissa, silti nämä ovat eivätkä usko edes varoituksista ja sitten se työsuhde onkin siinä.
Eikö vanhemmat opeta aikanaan jo kotona, että on paikkoja joissa luuria ei pidetä mukana saati räpeltää? Ja pitäisihän tuon nyt olla itsestäänselvää muutenkin, töissä ollaan töissä ja se työaika on TYÖaikaa, josta työnantaja maksaa, tauoilla sitten voi räpeltää puhelinta mutta ei muuten. Uskomatonta, mutta totta :D
Kommentit (33)
Yksi pissislikka oli pankissa kesätöissä ja päätti eräänä hellepäivänä että ei viitsi mennä töihin vaan lähtee uimarannalle.Työpäivänä.
Parasta palvelua saa aina nuorilta esim. kassalla. Mielummin vaikka joskus puhelinta näpräävä kohtelias teini kuin keski-ikänen naama norsunvitulla -täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin hakea töihin? En räplää puhelinta.
Aika moneen paikkaan. Mainitse btw tuo hakemuksessa, sille annetaan varmasti arvoa. Siis tosissaan sanottuna.
On muuten sellainenkin asia kuin korvanapit/kuulokkeet ja musiikin kuuntelu. Tuttu on isossa kaupassa pomona ja tämäkin pitää erikseen kertoa, että kun siellä hyllyjen välissä laitat tavaraa niin ei saa olla kuulokkeita. TÄMÄN nyt ainakin luulisi olevan itsestäänselvää asiakaspalvelussa, mutta ei......
Turhien sääntöjen maa. Mistä lähtien hyllyttäjät ovat olleet aspoja?
Niin että sä luulet asiakkaiden tietävän, että toi on vain hyllyttäjä? Kyllä ne siltä kysyvät, missä on sitä ja tätä ja paljonko tämä maksaa. Ja siksi pitää olla korvat vapaana kuulemista varten.
Mistäkö tiedän? Koska ihan myyntiedustajana, siviilivaatteet päällä (talvisaikaan talvitakki), iso salkku vieressä tilauspääte kädessä hyllynvälissä tuotetilausta tehdessäkin ne kysyvät, vaikka taatusti ei näytä kaupan henkilökunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Teineille nyt vaan joutuu ihan kaiken opettamaan kädestä pitäen, että miten ollaan TÖISSÄ, ei työharjoittelussa.
Meilläkin kahvilassa 18-v lukiolaistyttö lomposteli niin laiskana eestaas laahas jalkojaan et oli vaan ihan pakko sanoo et jatkossa jalka nousee ei laahata niitä crocseja töissä, vaikka luulis tonkii olevan itsestään selvää..
Sen tytön sopparia ei myöskään jatkettu kesän jälkeen. Ketjukahvilan sääntöjen noudattaminen oli hänelle "hälläväliä", joten valitettavasti ei jatkoon.
Onko teillä säännöissä miten pitää kävellä? Vai onko sinulla vain ocd?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin hakea töihin? En räplää puhelinta.
Aika moneen paikkaan. Mainitse btw tuo hakemuksessa, sille annetaan varmasti arvoa. Siis tosissaan sanottuna.
On muuten sellainenkin asia kuin korvanapit/kuulokkeet ja musiikin kuuntelu. Tuttu on isossa kaupassa pomona ja tämäkin pitää erikseen kertoa, että kun siellä hyllyjen välissä laitat tavaraa niin ei saa olla kuulokkeita. TÄMÄN nyt ainakin luulisi olevan itsestäänselvää asiakaspalvelussa, mutta ei......
Turhien sääntöjen maa. Mistä lähtien hyllyttäjät ovat olleet aspoja?
Kyllä ihan myyjäkin hyllyttää, voi olla välillä kassallakin. Mitä ne sitten on ellei aspoja?
Vierailija kirjoitti:
Parasta palvelua saa aina nuorilta esim. kassalla. Mielummin vaikka joskus puhelinta näpräävä kohtelias teini kuin keski-ikänen naama norsunvitulla -täti.
Olkoon vaikka millainen ärjytäti, kunhan alkaa ottaa niitä ostoksia heti kun niitä hihnalla asiakas lappaa eikä tarvi huudella, että josko laittaisit sen luurin pois kun olis asiakkaita.
Mä oon 33 ja räpellän nytkin töissä puhelinta.
Äsken just tilasin vaatteita ja puhuin poikaystävän kanssa puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pissislikka oli pankissa kesätöissä ja päätti eräänä hellepäivänä että ei viitsi mennä töihin vaan lähtee uimarannalle.Työpäivänä.
Osaa ne pojatkin. Oli eräs nuori herra metsätoimihenkilöharjoittelussa kesällä ja kun koitti eka hellepäivä niin eipä näkynyt missään. Muutaman kerran soitettiin perään ja vihdoin tuli viesti että oli lähtenyt kavereiden kanssa kaupungille ja satamaan kun oli niin kaunis sää. Hieman piti sanallisesti ojentaa ja laittaa harjoitteluraporttiin maininta "oma-alotteisesta ajankäytöstä ja ohjeiden soveltamisesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teineille nyt vaan joutuu ihan kaiken opettamaan kädestä pitäen, että miten ollaan TÖISSÄ, ei työharjoittelussa.
Meilläkin kahvilassa 18-v lukiolaistyttö lomposteli niin laiskana eestaas laahas jalkojaan et oli vaan ihan pakko sanoo et jatkossa jalka nousee ei laahata niitä crocseja töissä, vaikka luulis tonkii olevan itsestään selvää..
Sen tytön sopparia ei myöskään jatkettu kesän jälkeen. Ketjukahvilan sääntöjen noudattaminen oli hänelle "hälläväliä", joten valitettavasti ei jatkoon.Onko teillä säännöissä miten pitää kävellä? Vai onko sinulla vain ocd?
Ilmeisesti säännöt tarvitaan, koska kaikesta päätellen joistakuista (nuorista) on ihan ok töissä paitsi räplätä puhelinta, myös laahata jalkojaan, velttoilla, kaivaa nenää, haistatella, taukoilla kun huvittaa ja varmaan tulla ja mennäkin ihan omien aikataulujen mukaan kun työvuorot on turhaa pätemistä ja sääntöilyä.
Miksei kukaan kiellä uimahallien uimavahtien kännykän käyttöä? En puutu vahtien ikään mutta lyön vetoa, että pitäisi katsoa niitä valvontaruutuja tai kiertää allasta eikä tuijottaa kännykkää kopissa. Olen hyvä uimaan mutta jos minua potkaisee toinen uimari vahingossa sopivaan kohtaan, saatan vetää vettä henkeen.
Hitto että sapettaa. Meillä ei ollut kännykkäkieltoa, ihan aikuisten ihmisten toimistotyö. Monet käyttivät kännykkää ihan avoimesti omien asioidensa hoitoon työaikana.
Mutta auta armias kun minä, 27v nainen, käytin kännykkää työpisteelläni! Ja minulla ei todella ollut muuta vaihtoehtoa kuin selata kännykkää, pyöritellä peukaloita tai harjata lattiaa hammasharjalla. Paljon mieluummin olisin tehnyt oikeita töitä. Olisi aikakin kulunut nopeammin.
Minua ei edes varoitettu eikä sanottu, että käytökseni olisi epäsopivaa. Olenhan varmaankin vaan "tyhmä teini, joka ei osaa olla ilman kännykkää". Eli toivoton tapaus. Not.
Kyllä tuntui hemmetin loukkaavalta. Potkut siis. Eli voisitteko pliis vähän hillitä sitä, että nuorehko nainen kännykän kanssa on joku automaattinen red flag teille. Tai avatkaa edes suunne niin keskustellaan.
Naurettavaa nipotusta tässä ketjussa, ihan kuin se olisi joka duunissa sama juttu. Jos mulle alkaisi pomo tai työkaveri mussuttamaan puhelimen käytöstä niin käskisin pitää turpansa kiinni. Työt kyllä tulee tehdyksi ilman että ollaan niskaan hengittämässä.
Ainakaan asiakaspalvelutöissä ei ole, kaupan kassa, myyjä, hyllyttäjä. Jos työssä on asiakaskontakteja, on oltava niiden asiakkaiden tavoitettavissa ja tehdä sitä työtä, mistä saa palkan. Sitä ei ole oman puhelimen räpläys.