Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olette menneet lääkäriin?

14.07.2008 |

Eli me ollaan yritetty tammikuusta vauvaa, % pilsut joulukuun lopus 8 v. syömisen jälkeen..lasken ekat menkat tyhjennysvuodoksi joten nyt on loppumas yk 6..eli koskahan pitäis suunnitella lääkäriin menoa? Tiedän että vuosi on yleensä se aika, mutta ootteko mahdollisesti menneet jo aikaisemmin? Yksityiselle vai kunnalliselle? Mitä ekalla kerralla tehdään? Pitääkö mennä yhdes? Kaipaisin kokemuksia, jos vaikka niitä tarvitsisimme tulevaisuudessa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin e-pillerit joulukuussa, 10 vuoden syömisen jälkeen. Kävin pari päivää sitten yksityisellä gyneultrassa, ei selkeää ovulaatiojälkeä. Joten ihan hyvä että menin jo tässä vaiheessa.

On tulossa jatkotutkimuksia, mutta olen tyytyväinen, että menin, on jo ollut aika monta pettymystä kuukautisten muodossa.. Ja menin siis yksin, mutta miehen saapi ottaa mukaan. :)

Vierailija
2/4 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin yksityiselle klinikalle seitsemän kuukauden yrittämisen jälkeen. En saanut ovulaatiotestiin kunnollista plussaa. Ajattelin ovuloinnissa olevan jotain häikkää. Ensimmäiselle käynnille menimme molemmat yhdessä. Siellä lääkäri kertoili kuinka edetään tutkimuksissa. Vika löytyi miehen siittiöistä. Nyt olen raskaana vk11. Onneksi lähdimme hakemaan apua. Muuten tahkoisimme vieläkin kotona ja jokainen kuukausi olisi pettymys. Lääkärin mukaan onnistumistodennäköisyys luomuna on melko vähäinen. Kuitenkin raskaus alkoi meillä jo toisesta inseminaatiosta. Ystäväpriskunta on yrittänyt nyt lasta 2,5 vuotta. He odottivat 1,5 vuotta enne hoitoihin hakeutumista. Heillä on molemmissa vikaa. Itse ajattelen nyt, että he hukkasivat turhaan aikaa, kun eivät lähteneet aiemmin hoitoihin. Jälkiviisaus on niin helppoa. Mutta se oli kuitenkin meille kannustin lähteä pikaisemmin tutkimuksiin. Onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mennä jo lääkäriin? Lopetin e-pillerit joulukuun puolessa välissä 5 vuoden syönnin jälkeen!! ?:|

Vierailija
4/4 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kehoittaisin kaikkia yrittämään ihan rauhassa sen vuoden, mikäli ei mitään hedelmällisyyttä heikentävää edes koskaan ole epäilty. Pillereiden syöminen, edes vuosien käyttö, ei heikennä hedelmällisyyttä. Joskus voi mennä vähän aikaa, että elimistö löytää taas oman rytminsä ja menkat tulee säännöllisesti.

Esim. mikäli kierto ei ole säännöllinen, kannattaa kokeilla ovistestejä ja jos niillä ei plussaa saa, voi kyseessä olla ovulointihäiriö ja silloin kannattaa tutkimuksiin hakeutua. Tai jos on todettu endo, voi hoitoihin hakeutuminen olla perusteltua. Myös gynellä kannattaa käydä vuosittain, kuten muutenkin, ja samallahan tämä voi katsoa ultralla näyttääkö kaikki siltä osin olevan kunnossa.

Muistan itse kyllä yrityksen alkuajoilta sen malttamattomuuden, mutta kun kuitenkin on fakta, että raskaus alkaa yleensä sen vuoden kuluessa, niin en näe, että muutamalla lisäkuukaudella jonka mahdollinen lapsettomuuden toteaminen antaisi, olisi suurta merkitystä nuorilla ihmisillä.

Rahalla tietenkin saa tutkimuksia vaikka ennen yrityksen aloittamista ja jos se jonkun mielenrauhaa parantaa, niin siitä vain yksityiselle aikaa varaamaan.

Kannattaa kuitenkin alkaa jo harjoitella kärsivällisyyttä, sillä jos teidät lapsettomisksi todetaan, niin sitten sitä vasta tarvitaankin.

Plussaonnea kaikille vauvakuumeisille ja lapsettomille!

Killa (3 vuotta yrityksen alkamisesta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi