Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku ei voi tajuta olevansa typerä alkoholisti?

Vierailija
14.03.2018 |

Elää vain samaa typerää kehää. Herätys, kauppaan, aloittaa juomisen ja tekee kotitöitä ja muuta, jatkaa samaa iltaan ja seuraavana päivänä sama uusiksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on kyllä kova harrastus. Jos kerrankin viikossa ottaa olutta vähän reilummin, saa kärsiä monta päivää. Varsinkin kun ikää on 40+, nuorena ei paljon jaloissa painanut.

Vierailija
2/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, ettei hän tajua olevansa alkoholisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleko avaaja auttavansa jotenkin sitä ymmärrystä. Nämä toimivat päinvastoin. Haukkumalla toista et saa mitään kehittävää aikaiseksi. Käännä kysymys jatkossa itseesi, etkö ymmärrä oman toimintasi vaikutusta? Ymmärrä ennen kuin suollat vastauksesi tai seuraavan vastaavan aloituksen.

Vierailija
4/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni aina penää tapaamisia perheeni kanssa, aivan kuin olisi normaali vaari. Käytännössä on aina sikahumalassa, rähisee ja munailee lasten nähden. Sitten ihmettelee ja loukkaantuu kun ei nähdä.

Vierailija
5/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, ettei hän tajua olevansa alkoholisti?

Yleensä alkoholisti itse on viimeinen joka tajuaa tilanteensa vakavuuden. Niin käsittämättömältä kuin se ulkopuolisista tuntuukin.

Tietysti AP:n tilanne voi olla poikkeus. Jotkut heräävät siihen ajoissa ja heillä onkin parhaimmat mahdollisuudet selviytyä.

Vierailija
6/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni aina penää tapaamisia perheeni kanssa, aivan kuin olisi normaali vaari. Käytännössä on aina sikahumalassa, rähisee ja munailee lasten nähden. Sitten ihmettelee ja loukkaantuu kun ei nähdä.

Elävät jossain ihan eri todellisuudessa.

Vierailija
7/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa alkkiksista on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka eivät dokaa aamusta alkaen. Krapuloita ei ammattilaisille enää kehity.

Vierailija
8/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä ettei sitä tajuaisi, riippuvuus vaan hallitsee toimintaa. Sen riippuvuuden olemassaolon myöntäminen on myös hyvin vaikeaa, moni pitääkin loputtoman pitkään yllä harhakuvitelmaa että se juominen on oma valinta/ei mikään iso juttu. Tätä harhaa vahvistaa myös tottumus: toleranssi nousee, känni ei tunnu, joten juomisen määrän luullaan olevan normaali. Oikean normaalin raja hämärtyy. Ilman tukiverkkoa, tai heikolla tukiverkolla muutoksen aloittaminen voi olla erittäin vaikeaa, lisäksi moni on masentunut, ja siinä kohtaa on vaikea nähdä edes syytä miksi lopettaminen kannattaisi.

-Alkoholistin aikuinen lapsi

Vierailija
9/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkoholisti mutta en typerä. etkö ole itse huomannut toistavasi samoja asioita päivästä toiseen, taidat olla itse typerä?

Vierailija
10/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se oravanpyörä muilla paljon kummempaa, miinus alkoholi.

Vierailija
11/11 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkkis kirjoitti:

olen alkoholisti mutta en typerä. etkö ole itse huomannut toistavasi samoja asioita päivästä toiseen, taidat olla itse typerä?

Alkoholistit vetävät aina tuon kortin. "Itsekin juot joka päivä kahvia", tai joku samanlainen tyhmä pointti.