Kiinalaiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin suomalaiset
Mä olen suomalainen ja mua tämä asia ei loukkaa tai haittaa millään tavalla.
Kommentit (28)
Ei vaan nimenomaan toisinpäin. Suomalaiset ovat tutkimusten mukaan luovempia. Mutta tietysti Kiinan väestössä on määrällisesti paljon niitä älykkäitäkin. Suomessa ollaan kuitenkin KESKIMÄÄRIN fiksumpia. Kiinalaiset ovat puolestaan maailman tehokkaimpia kopioimaan tuotteita.
Japanilaiset ja korealaiset ovat myös älykkäämpiä kuin suomalaiset. En tiedä saako täällä sanoa, että jotkut olisivat vähemmän älykkäitä kuin suomalaiset. IQ and the Wealth of Nations listaa maita älykkyysosamäärän mukaan ja esim. kreikkalaiset olisivat sen mukaan vähemmän älykkäitä kuin suomalaiset.
En usko. Tiedän eräänkin, joka ei ole oppinut edes länsimaalaisia aakkosia, vaikka on asunut Englannissa jo monta vuotta! 😁
En usko. Suomalaiset pärjää mielettömän hyvin siihen nähden minkä verran koululaiset panostaa opiskeluun. Enkä todellakaan usko, että se aasian työnarkomaanikulttuuri on kellekkään hyväksi.
Itse olen tutkimushommissa huomannut, että yleensä samassa vaiheessa opintoja olevat aasialaiset ovat todella kaukana suomalaisista, vaikka ovat valmiita tekemään paljon pidempää päivää.
Luulen, että aasiasta tulee niitä "superviisaita" enemmän vain siksi, että siellä on huomattavasti enemmän ihmisiä jolloin on enemmän niitäkin erityisen fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Tiedän eräänkin, joka ei ole oppinut edes länsimaalaisia aakkosia, vaikka on asunut Englannissa jo monta vuotta! 😁
No toki kiinalaisissakin on näitä ns. vähhemmän älykkäitä yksilöitä. Kun puhutaan keskiarvoista, ovat kiinalaiset älykkäämpiä kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on yliarvostettua. Se ei ole yhtä kuin viisaus tai hyvyys.
-kirjoitettu yliveraiseisti älykkäiden ihmisten keksimällä laitteella.
- kirjoitettu lukemattomien normaalijärkisten ihmisten pitkän kehityskaaren yli tuottamalla laitteella.
-ja sattumalta juuri älykkäiksi todettujen ihmisten maissa.
Suurin ero Kiinan ja esim. samankokoisen Intian välillä on juuri äly.
Sattumalta maissa, joissa niiden kehittämiseen on osoitettu rahaa ja käsketty, että tehkää. Maissa, joissa on varaa tänään sijoittaa, jotta saa hyötyä huomenna.
Triljoonia annettu, ja siksi afrikka kukoistaa?
No ei kyllä ole triljoonia annettu, hyvä jos yhteensä yhtäkään biljoonaa. Nykyvaluutassa satoja triljoonia on kylläkin otettu. Edelleen valuu arvo sieltä tänne.
Afrikkalaiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin eurooppalaiset.