Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinkää asuinpaikkakuntana?

19.04.2006 |

Harkinnassa muutto pois pääkaupunkiseudun hälinästä ja työpaikan haku muualta. Tällä hetkellä mielenkiintoisia töitä tarjolla Hyvinkäällä ja pohdimme, minkälainen paikka olisi asua ja elää?

Löytyykö polkupyörämatkan päästä (1-3 km) keskustasta rauhallista, liikenteen metelistä ja juoppojen/nuorison rähinästä vapaata aluetta? Onko kaupunki rauhallinen vai näkyykö esim. huumeongelmaisia tms häirikköjengejä? (olen aika kyllästynyt niihin Helsingin lähiössä).

Onko Hyvinkään eri asuinalueilla eroja?

Ala-aste ja päiväkoti lähellä?Minkälaiset palvelut ovat muuten? Entä ulkoilumahdollisuudet? Onko uimakelpoista vesistöä lähistöllä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ollaan asuttu, Espoosta muutettu.

Kaupunkihan on pieni, joten kaikki löytyy läheltä. Myös Helsinkiin pääsee nopeasti. Palveluita on mielestäni ihan samanlaisesti kuin Espoossa. Mitään isoa ostoskeskusta ei ole. Uimaranta löytyy noin 4-5km päästä ja maauimala, uimahallit ym.

Asuinalueita, joihin en muuttaisi on Paavola.

Tervetuloa tänne! :)

Vierailija
2/2 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavola on tosiaan rauhattomampi alue, mutta sielläkin vain pieni osa sitä. Muuten Hyvinkää on rauhallinen kaupunki. Harrastus mahdollisuuksiakin on, uimapaikkoja löytyy kyllä. Uusilla asuinalueilla ja taitaa olla vanhoillakin on suhteellisen hyväkuntoiset leikkipuistot. Kaupunkia kiertää latuverkosto ja melkeinpä mistäpäin vaan kaupunkia pääsee helposti ladulle/kesällä kävelypolulle.

Kauppoja on vähän, tai erikoisliikkeitä on niukasti. Monet hyvinkääläiset käyvät suuremmissa ostoskeskuksisa pääkaupunkiseudulla. Täältä ajaa asioille Helsingin suuntaan aika vikkelään, tai myös junalla pääsee kätevästi. Perusostokset hoituu ihan näissä omissa kaupoissa.

Olen itse asunut Hyvinkäällä lapsuuden, välillä asuin muualla, mutta muutin sitten takaisin. Tänne vaan, täällä on paljon muualta muuttaneita. Tervetuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi