Paras kirja jonka olet lukenut -Sinkkumies
Mainitkaa yksi. Yksi kakkossijalle.
Tässä nro yksi:
http://www.lukuhetki.fi/hirventappopaikka/38841
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/erakirjailija-unto-ek-viiden-k…
Nietzsche - Iloinen Tiede
Kommentit (71)
Don DeLillo: Valkoinen kohina
JG Ballard: Tornitalo
En enää lue kuin erittäin kevyitä kirjoja, jotka on helppo unohtaa nopeasti, mutta nuorempana kolme kirjaa vaikuttivat erityisen syvästi - jopa niin paljon, että näiden ansiosta valitsin ammattinikin.
Ensimmäinen vaikuttava kirja oli Tuulen viemää, jonka luin 13-vuotiaana. Olin mykistynyt siitä maailmasta, jonka Michell oli kuvannut, en niinkään tarinasta. Olen lukenut täämän kirjan uusiksi monta kertaa ja aina siitä löytää jotain uutta.
Toinen vaikuttava kirja oli Täällä pohjantähden alla -trilogia. Tässä erityisesti ei ollut kyse niinkään kirjasta kuin siitä, miten kirjailijan kuvaama maailma järisytti omaani. Tämän luin 17-vuotiaana.
Kolmas vaikuttava kirja oli Villijoutsenet (Jung Chang), jonka luin vähän alle parikymppisenä. Kokonaisuutena kirja, joka piti lukea melkein yhdellä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetellaan asioita mitä olette menettäneet ;)
Sinkkumies
Mitä teillä oli nuorena, mitä nyt ei ole. Minä olen Keksijä, Johtaja ja Filosofi.
Olet mulkku!
Palaute.
Kiitos palautteestasi. Kaikki palaute otetaan vastaan ja käsitellään asiakapalvelijoidemme toimesta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe egyptiläinen
Pimeän poika
Hyvien ihmisten juhla
- se mikä ei tapa minua, vahvistaa minua-
Se mikä ei tapa sinua, vahvistaa minua.
Jumala
"Se mikä ei tapa vttuttaa" -minä
En usko turhaan kärsimykseen tai että kärsimys jalostaa ihmistä paremmaksi ja lässynlää. Se vain vttuttaa ja kyynistää.
Niin niitskekin uskoi. On parempi nousta löyhkäävien saastojen yläpuolelle.
Sinkkumies
Viime vuonna lukemistani kirjoista iloisimpia yllätyksiä olivat mm.
Pihka /Ane Riel
He eivät tiedä mitä tekevät /Jussi Valtonen
Ole luonani aina /Kazuo Ishiguro
Muuten olen tykännyt mm juuri tässäkin ketjussa mainitun Jared Diamondin kirjoista, samoin Valtaojan populaaritiedepokkarit on olleet kivoja.
Raskaat, ns. yleissivistykseen kuuluvat kirjat (esim. venäläiset klassikot) eivät ole minun mieleeni, vaikka usein niihin toiveikkaasti tartunkin. Ja kun suljen takakannen, totean taas, että taidan olla sivistymätön ja keskittymiskyvytön moukka, kun en saanut lukukokemuksesta mitään sellaista irti, mitä toiset hehkuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelen tässä toista kertaa rinnan Capital in the Twenty-First Centuryä ja Debt: The First 5000 Yearsiä.
Molemmat niin kiinnostavia että halusin palata niihin muutaman vuoden jälkeen, vaikka lukujono sen kun paisuu. Sen olen jo päättänyt, että noiden jälkeen alan lukea Marxia.
ÄÄHÖLÖH.. Marxia.
Koska aloitetaan?
Sinkkumies
No mulla menee noiden kanssa varmaan vielä pari viikkoa. Sitte?
Oorlait. Teeksä avauksen. (siis kerro koska teet sen, että mä tiedän, vaikka 15.04?)
Sinkkumies
Okei. 15.4. kerron av:lla aloittavani Marxin Pääoman lukemisen, tai jos ehdin aloittaa jo tota ennen niin kerron että aloitin jo! Pistin kalenteriin.
Sovitaanko, että sä luet ja kerrot sitten täällä meille mitä olet oppinut. Lupaamme olla kiltisti.
Sinkkumies
Aivan liian vaikeaa olisi nimetä vain yksi kirja, on kai tullut luettua liikaa.
P.S. Nietzsche sopii lukemistoksi parhaiten kapinallisille pienille tytöille, mutta kait sitä muutkin saa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vaikeaa olisi nimetä vain yksi kirja, on kai tullut luettua liikaa.
P.S. Nietzsche sopii lukemistoksi parhaiten kapinallisille pienille tytöille, mutta kait sitä muutkin saa lukea.
Saa olla eri mieltä. Ovatko mielestäsi paperille painetut sanat totuus?
Sinkkumies
(houkuttelee ansaan)
Kasvojen menettämisen pelosta et uskalla vastata?
Sinkkumies
Leijapoika ja Prinsessa.