Paras kirja jonka olet lukenut -Sinkkumies
Mainitkaa yksi. Yksi kakkossijalle.
Tässä nro yksi:
http://www.lukuhetki.fi/hirventappopaikka/38841
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/erakirjailija-unto-ek-viiden-k…
Nietzsche - Iloinen Tiede
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelen tässä toista kertaa rinnan Capital in the Twenty-First Centuryä ja Debt: The First 5000 Yearsiä.
Molemmat niin kiinnostavia että halusin palata niihin muutaman vuoden jälkeen, vaikka lukujono sen kun paisuu. Sen olen jo päättänyt, että noiden jälkeen alan lukea Marxia.
ÄÄHÖLÖH.. Marxia.
Koska aloitetaan?
Sinkkumies
No mulla menee noiden kanssa varmaan vielä pari viikkoa. Sitte?
Oorlait. Teeksä avauksen. (siis kerro koska teet sen, että mä tiedän, vaikka 15.04?)
Sinkkumies
Okei. 15.4. kerron av:lla aloittavani Marxin Pääoman lukemisen, tai jos ehdin aloittaa jo tota ennen niin kerron että aloitin jo! Pistin kalenteriin.
Kreetta Onkeli - Ilonen Talo
Rakastan kaikkea kirjallisuutta, jotka kertoo realistisesti suomalaisten lasten ja teinien elämästä, ongelmista ja tunteista, vielä heidän näkökulmastaan.
APn kirjat on ihan roskaa, paras on tämä:
https://www.adlibris.com/fi/kirja/mustanaamio-1969-9789522336774
Sorry, mutta kirjojen, elokuvien ja vaikkapa myös erilaisten ruokalajien suurkuluttajana en vain millään pysty nimeämään yhtä. Teini-iän jälkeen on "lempiruoka" tai "paras kirja" ollut jo ajatuksenakin outo kun maailma on täynnä kaikkea hyvää ja erinomaisen kiinnostavaa.
Autiolle saarelle valitsisin kirjan, mikä kestää mahdollisimman monta lukukertaa ja jossa on kielellisiä hienouksia joita voisi ihmetellä aina uudestaan. Silti sellainen kirja ei varmaan olisi muuten mikään lempikirja tai ykkösrankkaus.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on liikaa mutta mieleen on jääneet Sebaldin Austerlitz, Aradhuti Royn Joutavuuksien jumala ja Frida Kahlon elämänkerta.
Mä en olekaan ainoa Sebaldin ystävä! Oma suosikkini on Saturnuksen renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta kirjojen, elokuvien ja vaikkapa myös erilaisten ruokalajien suurkuluttajana en vain millään pysty nimeämään yhtä. Teini-iän jälkeen on "lempiruoka" tai "paras kirja" ollut jo ajatuksenakin outo kun maailma on täynnä kaikkea hyvää ja erinomaisen kiinnostavaa.
Autiolle saarelle valitsisin kirjan, mikä kestää mahdollisimman monta lukukertaa ja jossa on kielellisiä hienouksia joita voisi ihmetellä aina uudestaan. Silti sellainen kirja ei varmaan olisi muuten mikään lempikirja tai ykkösrankkaus.
Keski-iässä tulee siksi mitä inhosi nuorena.
Luin kirjasta.
Sinkkumies
Keski-iässä ei tule fiksummaksi, vaan tyhmemmäksi.
Sinkkumies
Luetellaan asioita mitä olette menettäneet ;)
Sinkkumies
Mitä teillä oli nuorena, mitä nyt ei ole. Minä olen Keksijä, Johtaja ja Filosofi.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mitä teillä oli nuorena, mitä nyt ei ole. Minä olen Keksijä, Johtaja ja Filosofi.
Olet mulkku!
Palaute.
Naomi Klein - Tuhokapitalismin nousu
Helena Telkänranta - Millaista on olla eläin
Katherine Blackledge - Vaginan tarina
En muista kirjailijaa: Lolita Teheranissa
Tietokirjat ovat olleet useammin parempia.
Ehkä myös kiva oli Cecilia Samartinin Nora & Alicia, varsinkin kun sen luki paikan päällä Kuubassa.
Vierailija kirjoitti:
Naomi Klein - Tuhokapitalismin nousu
Helena Telkänranta - Millaista on olla eläin
Katherine Blackledge - Vaginan tarina
En muista kirjailijaa: Lolita Teheranissa
Tietokirjat ovat olleet useammin parempia.
Ehkä myös kiva oli Cecilia Samartinin Nora & Alicia, varsinkin kun sen luki paikan päällä Kuubassa.
Millaista oli olla eläin?
Itsehän olen Susi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Olet mulkku!
Palaute.
Jokaiselle löytyy jonkinlainen kirja. Entäs kirja nro 2?
Sinkkumies
Ei ole yksittäistä parasta, olisi liian monta hyvää. Eniten olen viime vuosina tykännyt Untinen-Auelin Luolakarhun klaani -sarjasta ja Enni Mustosen syrjästäkatsojan tarinoita- sarjasta. Myös Camilla Läckbergin dekkareista tykkään kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdotonta sanoa yhtä tai edes kymmentä parasta! Rakastan elämäkertoja. Viimeisin todella hyvin kirjoitettu ja mukaansatempaava oli George W Bushin muistelmat Ratkaisun Hetket. Minäkään en ole mikään miehen fani mutta lukukokemuksena oli niin mielenkiintoinen ja mielyttävä että suosittelen!
Pakko komppaa. Itse en kanssa ole mikään Bush fani. Luin saman kirjan mielenkiinnosta ja täytyy kyllä sanoa, että on poikkeuksellisen hyvä kirja ja mielenkiintoinen, suosittelen myös.
Victor Klemperer: Päiväkirjat 1938-1945
Olen aina ollut kiinnostunut historiasta, tämä 700-sivuinen piti otteessaan.
Sitten olisi kysymys: Täällä on mainittu elämänkertoja. Keskustellessani monen ei niin aktiivisen lukijan kanssa olen huomannut, että monella lukijalla menee sekaisin elämäkerrat ja muistelmat. Miettikää esim. sitä määrää 'elämänkertoja' joita Marilyn Monroesta on kirjoitettu.
Muistelmista luen mielenkiinnolla ne joiden kirjoittajan tunnen henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe egyptiläinen
Pimeän poika
Hyvien ihmisten juhla
- se mikä ei tapa minua, vahvistaa minua-
Se mikä ei tapa sinua, vahvistaa minua.
Jumala
"Se mikä ei tapa vttuttaa" -minä
En usko turhaan kärsimykseen tai että kärsimys jalostaa ihmistä paremmaksi ja lässynlää. Se vain vttuttaa ja kyynistää.
En osaa sanoa. Viimeksi luin Gogolinin "Kuolleetsielut".
Elettyä elämää ..
Sinkkumies