Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua sanottiin kaupassa tädiksi

Vierailija
13.03.2018 |

Yksi ehkä noin 60v mummo sanoi lapsenlapselleen että "älä mene tädin eteen. Olen järkyttynyt.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua täditeltiin ekan kerran noin 25-vuotiaana ja silloin se kyllä vähän hätkähdytti. Nyt oon 45 ja mietin, että rouviteltu ei ole kyllä vielä...

Vierailija
2/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieluummin täti kuin rouva. Olen 44v mutta en mikään pyylevä rouvashenkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille vaan sanotaan naisia tädeiksi, joten sen ymmärtää, mut ootas kun sua teititellään tai rouvitellaan, se ei oo kivaa!

Vierailija
4/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua täditeltiin ekan kerran 12-vuotiaana. Voitinko? :D

Vierailija
5/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarinan pointti se, että oletkin setä?

Vierailija
6/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha järkyttyä, lapsillehan jo n. 15-vuotiaatkin "esitellään" täteinä ja setinä. Itse järkytyn joka kerta, kun minua teititellään. Kuvittelen pukeutuvani nuorekkaasti, mutta ilmeisesti olen sen verran punkero, että nuoret myyjät katsovat aiheelliseksi teititellä.

Vierailija
7/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri, joka tiesi ikäni, nimitti minua tädiksi puhuessaan lapselleen. Olin 16-vuotias. (Naapuri oli hoikka ja hänen lihava miehensä kuittaili naisen painosta.)

Inhoan teitittelyä ja VIHAAN rouvittelua. Jätän tuotteen ostamatta, jos joku rouvittelee.  

Vierailija
8/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ehkä noin 60v mummo sanoi lapsenlapselleen että "älä mene tädin eteen. Olen järkyttynyt.

Miksi olet järkyttynyt?

Vierailija
9/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erityisen tyytyväinen, jos asiakaspalvelijat teitittelevät tai rouvittelevat. Olen 39-vuotias pyylevä rouvashenkilö.

Vierailija
10/27 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle vieraat aikuiset ovat tätejä ja setiä. Itse en pistä tädittelyä pahakseni, mutta pahimmassa kolmen kympin kriisissä rouvittelu oli masentavaa 😅

Vierailija
11/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja paperit kysyttiin! En kuole koskaan - jes!

Vierailija
12/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Ap:lle olisi käynyt paremmin: neiti, rouva, tyttö, herra, poika vai ?

Vierailija
13/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa mummotella kenenkään ihmettelemättä, mutta häntä ei sais täditellä.

Ihmiset on sit outoja.

Vierailija
14/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä täti on söpö. Joo kyllähän se ekan kerran kuultuna on vähän hassua mutta nykyään sanon tyyliin itekin itteäni tätiksi jos satun olemaan eessä että täti tästä meneekin.

oisko sen äitin pitäny sanoo että TOI TOSSA, osoitella kenties sormella tai sanoa teiniksi?

Vierailija
15/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä kun vanhemmat sanoo lapsille myyjää tädiksi tai sedäksi. Miksi ei voi vaan sanoa lapselle että myyjä?

Vierailija
16/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän huvitti kerran kassajonossa kun äiti sanoi pienelle pojalleen minua sedäksi. Itsellä ikää oli tuolloin 22 vuotta.

Vierailija
17/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha järkyttyä, lapsillehan jo n. 15-vuotiaatkin "esitellään" täteinä ja setinä. Itse järkytyn joka kerta, kun minua teititellään. Kuvittelen pukeutuvani nuorekkaasti, mutta ilmeisesti olen sen verran punkero, että nuoret myyjät katsovat aiheelliseksi teititellä.

Teitittely ei ole iästä kiinni. 

Teitittely on arvostuksen ja kunnioituksen osoitus vieraalle ihmiselle.

Useissa maissa myös nuoret teitittelevät toisiaan elleivät ole tuttuja.

Ihan hyvä, kohtelias käytöstapa, jota suomalaiset eivät vaan osaa sisäistää.

Vierailija
18/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täti tai tyttö, neiti tai rouva, välillä kysytään henkkarit kun olutta ostan.

Älä ota liian vakavasti.

Vierailija
19/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täti tai tyttö, neiti tai rouva, välillä kysytään henkkarit kun olutta ostan.

Älä ota liian vakavasti.

Lisään vielä että ollessani 17-vuotias mua sanottiin kerran pojaksi. :D

Vierailija
20/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota...musta tuntu aikoinaan oudolta sanoa lapselle naisia muiksi kuin tädeiksi. Vai kenen mielestä on luontevaa sanoa vaikkapa että älä mene naisen eteen? Vai pitääkö sanoa nuoren naisen eteen jos on x ikäinen ja mistä senkin muka tietäis...jo on taas vaikeeta. Ja hei kaikki, mua saa sanoa vaikka mummoksi, ei tunnu missään. Vali vali kun ei ole oikeita ongelmia vai onko se vaan tämä vittuimainen suomalainen luonteenlaatu...