Kannattaako jatkaa tapailua, jos nainen kertoo aiempien suhteidensa parisuhdeväkivallasta?
Tutkimusten mukaan yleensähän tuo väkivalta on ollut molemminpuolista, joten käykö tässä ennen pitkää taas niin, että nainen alkaa käyttää joko henkistä tai fyysistä väkivaltaa minuun? Hän tietenkin kertoi vain siitä, että on ollut parisuhdeväkivallan uhri, mutta oman osuuden kaunistelu tuossa asiassa lienee aika normaalia.
Kommentit (67)
Mun mielestä on typerää alottaa suhdetta jonkun kanssa jonka täytyy kaunistella asioista. :D
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan yleensähän tuo väkivalta on ollut molemminpuolista, joten käykö tässä ennen pitkää taas niin, että nainen alkaa käyttää joko henkistä tai fyysistä väkivaltaa minuun? Hän tietenkin kertoi vain siitä, että on ollut parisuhdeväkivallan uhri, mutta oman osuuden kaunistelu tuossa asiassa lienee aika normaalia.
Taas? Miesparka, näinkö sinulle aina käy. Mikä ihmeen tapaus sinä olet?
Kaikki ongelmasi ratkeavat jos et lyö etkä pahoinpitele kumppaniasi ja poistut suhteesta jos sinua lyödään tai pahoinpidellään. Helppoa! Ei tarvitse kehitellä omituisia trollausketjuja päivästä päivään.
Mulla on ollut väkivaltainen mies, alkaa pikkuhiljaa. Mustasukkainen, mun menoja rajoittava, hämmennyin ja yritin välttää konfliktia ja muuttaa käytöstäni, mutta asia vaan paheni. Kun erosin, mies seurasi ja vaani pihalla monta kuukautta.
Surullista ajatella, että tämän jälkeen olen naisena "pilalla", että minua ei haluta enää parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut väkivaltainen mies, alkaa pikkuhiljaa. Mustasukkainen, mun menoja rajoittava, hämmennyin ja yritin välttää konfliktia ja muuttaa käytöstäni, mutta asia vaan paheni. Kun erosin, mies seurasi ja vaani pihalla monta kuukautta.
Surullista ajatella, että tämän jälkeen olen naisena "pilalla", että minua ei haluta enää parisuhteeseen.
Jospa tuon itsesäälin sijaan yrittäisit ajatella asiaa miehen näkökulmasta. On suuri riski, että väkivaltaisessa parisuhteessa ollut nainen on itsekin väkivaltainen, joten miksi jatkaa tapailua, kun muitakin naisia on? Etenkin jos juttu on vasta tapailuasteella.
Jos kumpaa tahansa sukupuolta oleva alkaa heti ensitreffeillä vaahtoamaan rankasta taustasta, varo! Aidot väkivaltakokemukset ovat arkoja asioita ja niistä avaudutaan vähitellen.
Jos treffikumppani on impulsiivinen ja viinaanmenevä, hän on mahdollisesti niitä, jotka käyttävät poliisia parisuhdekinojen ratkomiseen. Nämä ihmiset ovat niitä, jotka parisuhdeväkivaltatilastoissa ovat edustavaati esillä. Vältä, paitsi jos matti ja mervi -meininki on sinun juttusi.
Sitten on niitä, jotka näkyvät huonosti tilastoissa, mutta soittavat auttaviin puhelimiin. Heillä on ollut monella tavalla kontrolloiva ja väkivaltainen kumppani, joka potkii sellaisiin painkoihin, joista ei hyvin näy. Ovat usein akateemisesti koulutettuja ja kulissit kunnossa. Heille soisin hyvän elämän ja kivemman kumppanin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset :-/ Vaan onpahan nyt sen verran viisaampi, etten kerro kenellekään. Olen kohdannut väkivaltaa vsin yhdessä kolmesta parisuhteestani ja se ei ollut molemminpuolista.
Olen todella surullinen miesten tilanteista, jotka ovat kaikki naisten aiheuttamia.
Vankilat ovat täynnä syyttömiä miesparkoja ja roistonaiset ovat vapaalla jalalla. :(
Olisi jännittävää olla väkivaltainen mies, joka syyttää naisia omasta julmasta käytöksestään.
Naiset ovat hyviä henkisessä väkivallassa. Myös toisilleen, ei vaan miehiä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hyviä henkisessä väkivallassa. Myös toisilleen, ei vaan miehiä kohtaan
Miehet ovat vielä pahempia. Ikävää, jos et huomaa tilannetta.
Kuinka kauan olette tapailleet ap? Millä tavalla nainen käyttäytyy seurassasi?
Mun mies on tuomittu entisen naisensa pahoinpitelystä ehdonalaiseen.
Minua ei ole koskaan pahoinpidellyt edes henkisesti.
Yhdessä olemme olleet 5 vuotta.
Kun sitä ex naista katsoo, niin itselläkin tulee väkivaltaisia ajatuksia. On lutkamainen, ahne, epäreilu selkäänpuukottaja.
Ja uskon, että mieheni ei ole ainut joka on ollut väkivaltainen.
Mutta tiedän toki, että narsistit hakkaavat, alistavat ja pahoinpitelevät todella usein uhriaan. Mutta aina se pahoinpitely ei ole fyysistä, eikä sina tekijä ole mies.
Siinä tapauksessa ehkä jos mies on seurailija-tyyppi, että vainoaa naista.
Uhrin syyllistäminen on kauheaa, kaikki naiset eivät ole sadomasoja kun ovat osanneet lopettaa suhteen.
Nykyaikana ei pitäisi kenenkään vääristellä asioita. Häpeää ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tuomittu entisen naisensa pahoinpitelystä ehdonalaiseen.
Minua ei ole koskaan pahoinpidellyt edes henkisesti.
Yhdessä olemme olleet 5 vuotta.Kun sitä ex naista katsoo, niin itselläkin tulee väkivaltaisia ajatuksia. On lutkamainen, ahne, epäreilu selkäänpuukottaja.
Ja uskon, että mieheni ei ole ainut joka on ollut väkivaltainen.
Mutta tiedän toki, että narsistit hakkaavat, alistavat ja pahoinpitelevät todella usein uhriaan. Mutta aina se pahoinpitely ei ole fyysistä, eikä sina tekijä ole mies.
Onhan sitä tuollaisia naisia, mutta itse en ole koskaan kotimaisena versiona sellaista nähnyt. Tuppaavat olemaan idäntuontia, paino sanalla ahne. Selkäänpuukotus alkaa materiaalisesta pettymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumpaa tahansa sukupuolta oleva alkaa heti ensitreffeillä vaahtoamaan rankasta taustasta, varo! Aidot väkivaltakokemukset ovat arkoja asioita ja niistä avaudutaan vähitellen.
Jos treffikumppani on impulsiivinen ja viinaanmenevä, hän on mahdollisesti niitä, jotka käyttävät poliisia parisuhdekinojen ratkomiseen. Nämä ihmiset ovat niitä, jotka parisuhdeväkivaltatilastoissa ovat edustavaati esillä. Vältä, paitsi jos matti ja mervi -meininki on sinun juttusi.
Sitten on niitä, jotka näkyvät huonosti tilastoissa, mutta soittavat auttaviin puhelimiin. Heillä on ollut monella tavalla kontrolloiva ja väkivaltainen kumppani, joka potkii sellaisiin painkoihin, joista ei hyvin näy. Ovat usein akateemisesti koulutettuja ja kulissit kunnossa. Heille soisin hyvän elämän ja kivemman kumppanin kuin ap.
Aika helpostipa sinä ihmisiä luokittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pahoinpidellyt naiset ketä tiedän, ovat hiljaisia hissukoita. Näissä tapauksissa väkivalta olikin kyllä yksipuolista.
Ennemmin välttelisim seurustelua miehen/naisen kanssa, joka on tuomittu pahoinpitelystä tai muusta rikoksesta. Päihdeongelmaiset mukaanlukien. Väistämättä kunnon hulluja.
Mistä tiedät, että väkivalta oli yksipuolista?
Siitä, kuka sai oikeudessa tuomion pahoinpitelystä.
Olen ollut perheväkivallan uhri. Jos olisin itse ollut väkivaltainen noissa tilanteissa, en tällä hetkellä tätä olisi tässä kirjoittamassa. Aika harva nainen pärjää fyysisessä tappelussa miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on edellisessä suhteessaan joutunut parisuhdeväkivallan uhriksi. En ole huomannut näiden kolmen yhdessäolovuotemme aikana mitään erikoista asian tiimoilta miehessäni.
"Tuo aikaisempien suhdeiden pahoinpitelyt on yksi narsistien suhteen alkuaikojen tekniikoista koukuttaa luomalla kuva rehellisestä ihmisestä. Ole hyvin varpaillasi. Mahdollisesti odotettavissa aikamoista vuoristorataa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pahoinpidellyt naiset ketä tiedän, ovat hiljaisia hissukoita. Näissä tapauksissa väkivalta olikin kyllä yksipuolista.
Ennemmin välttelisim seurustelua miehen/naisen kanssa, joka on tuomittu pahoinpitelystä tai muusta rikoksesta. Päihdeongelmaiset mukaanlukien. Väistämättä kunnon hulluja.
Mistä tiedät, että väkivalta oli yksipuolista?
Siitä, kuka sai oikeudessa tuomion pahoinpitelystä.
Ai siitä muka? Hah, naiset pääsee pälkähästä kaikesta. Nainenhan aina vain puolustaa itseään, jos nainen lyö, mies on lyönyt ensin, miehessä muuta vikaa jne...
Vahingossa tönäisy taitaa olla tuttu konsepti sinulle.