Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako jatkaa tapailua, jos nainen kertoo aiempien suhteidensa parisuhdeväkivallasta?

Vierailija
13.03.2018 |

Tutkimusten mukaan yleensähän tuo väkivalta on ollut molemminpuolista, joten käykö tässä ennen pitkää taas niin, että nainen alkaa käyttää joko henkistä tai fyysistä väkivaltaa minuun? Hän tietenkin kertoi vain siitä, että on ollut parisuhdeväkivallan uhri, mutta oman osuuden kaunistelu tuossa asiassa lienee aika normaalia.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaista pitää miettiä niin eipä tuo tapailemasi nainen kovin tärkeä sulle ole. Pidätkö yleesäkkin naisia vain lihapaloina?

Vierailija
42/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpaa tahansa sukupuolta oleva alkaa heti ensitreffeillä vaahtoamaan rankasta taustasta, varo! Aidot väkivaltakokemukset ovat arkoja asioita ja niistä avaudutaan vähitellen.

Jos treffikumppani on impulsiivinen ja viinaanmenevä, hän on mahdollisesti niitä, jotka käyttävät poliisia parisuhdekinojen ratkomiseen. Nämä ihmiset ovat niitä, jotka parisuhdeväkivaltatilastoissa ovat edustavaati esillä. Vältä, paitsi jos matti ja mervi -meininki on sinun juttusi.

Sitten on niitä, jotka näkyvät huonosti tilastoissa, mutta soittavat auttaviin puhelimiin. Heillä on ollut monella tavalla kontrolloiva ja väkivaltainen kumppani, joka potkii sellaisiin painkoihin, joista ei hyvin näy. Ovat usein akateemisesti koulutettuja ja kulissit kunnossa. Heille soisin hyvän elämän ja kivemman kumppanin kuin ap.

Aika helpostipa sinä ihmisiä luokittelet.

Kukas aloitti lokeroinnin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on tuomittu entisen naisensa pahoinpitelystä ehdonalaiseen.

Minua ei ole koskaan pahoinpidellyt edes henkisesti.

Yhdessä olemme olleet 5 vuotta.

Kun sitä ex naista katsoo, niin itselläkin tulee väkivaltaisia ajatuksia. On lutkamainen, ahne, epäreilu selkäänpuukottaja.

Ja uskon, että mieheni ei ole ainut joka on ollut väkivaltainen.

Tällaisia äitipuolenikin selitti äidistäni, muistan kaiken mitä se selitti äidistäni aikoinaan....

Isälläni meni kymmenen vuotta avioliitossa sen kanssa, kunnes pahoinpiteli äitipuoleni teholle.

Myös äitini kanssa isällä meni rauhallisesti yli viisi vuotta ennen ensimmäistä pahoinpitelyä.

Nyt isälläni on kolmas vaimo, jonka mielestä kaksi edellistä vaimoa ovat provosoineet väkivaltaan viattoman isäni.

Vierailija
44/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mutulla sanoisin, että jos on jossakin suhteessa joutunut uhriksi niin ei hälyttävää, mutta jos tosiaan kaikissa suhteissa on aina väkivallan uhri niin pitäisin huolestuttavana. Joko todellisuudentajussa tai naisen omassa käytöksessä voi silloin olla jotain ongelmaa. Tarkkaile, ei tarvitse heti luovuttaa.

Vierailija
45/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut perheväkivallan uhri. Jos olisin itse ollut väkivaltainen noissa tilanteissa, en tällä hetkellä tätä olisi tässä kirjoittamassa. Aika harva nainen pärjää fyysisessä tappelussa miehelle.

Jos ja jos. Et voi tietää tuollaistaa asiaa, jos et kerran ole koskaan sitä kokeillut. Pikemminkin aika moni nainen pärjää fyysisessä tappelussa miehelle, Suomessakin varmaan sadat tuhannet. Eikä kyse ole aina pärjäämisestä, vaan moni nainen pahoinpitelee miestä, koska luottaa siihen, ettei mies lyö takaisin. Naistahan ei katsos saa lyödä tai muuten ei ole mies eikä mikään.

Vierailija
46/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus on parisuhteen perusta. Jos et luota naisen kertomaan tuon enempää vaan enemmän lukemiisi tutkimuksiin lienee parempi, että lopetat tapailun. Jos olisin tuo nainen ja tietäisin, ettet minua usko lähtisin itse. Nainen sen sijaan luotti sinuun kertoessaan taustastaan, hänhän olisi voinut jättää kertomattakin.

Vierailija
47/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on tuomittu entisen naisensa pahoinpitelystä ehdonalaiseen.

Minua ei ole koskaan pahoinpidellyt edes henkisesti.

Yhdessä olemme olleet 5 vuotta.

Kun sitä ex naista katsoo, niin itselläkin tulee väkivaltaisia ajatuksia. On lutkamainen, ahne, epäreilu selkäänpuukottaja.

Ja uskon, että mieheni ei ole ainut joka on ollut väkivaltainen.

Tällaisia äitipuolenikin selitti äidistäni, muistan kaiken mitä se selitti äidistäni aikoinaan....

Isälläni meni kymmenen vuotta avioliitossa sen kanssa, kunnes pahoinpiteli äitipuoleni teholle.

Myös äitini kanssa isällä meni rauhallisesti yli viisi vuotta ennen ensimmäistä pahoinpitelyä.

Nyt isälläni on kolmas vaimo, jonka mielestä kaksi edellistä vaimoa ovat provosoineet väkivaltaan viattoman isäni.

Minun mieheni ei ole hakannut ketään teholle eikä edes näkyviä vammoja ole tullut muuta kuin ranteisiin jäljet kun piti kiinni.

Tuomio tuli.

Että aina ne tuomitkaan eivät oikeita ole.

En tarkoita, että pitäisi teholle halata ennen kuin tuomio tulee, mutta miksi mies ei saa pitää ranteista kiinni jos nainen käy päälle?

Pitäisi poistua paikalta? Se tietysti olisi parasta, mutta jos toinen estää fyysisesti lähtemisen?

Nämä on hiukan vaikeita kysymyksiä...

Vuosia sitten mies oli aina syyllinen.

Nyt tilanne on toki muuttunut.

Vierailija
48/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut väkivaltainen mies, alkaa pikkuhiljaa. Mustasukkainen, mun menoja rajoittava, hämmennyin ja yritin välttää konfliktia ja muuttaa käytöstäni, mutta asia vaan paheni. Kun erosin, mies seurasi ja vaani pihalla monta kuukautta.

Surullista ajatella, että tämän jälkeen olen naisena "pilalla", että minua ei haluta enää parisuhteeseen.

Et ole naisena pilalla, mutta silti itse kyllä miettisin suhdetta kanssasi hyvin tarkkaan. En kaipaa mitään mustasukkaista hullua exää pihalleni riehumaan ja pahimmassa tapauksessa puukon kanssa kimppuuni.

Vierailija
49/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa väkivaltaisen miehen kanssa ja eron jälkeen hän vainosi minua vuosikausia. Vasta turvakielto ja muutto todella kauas auttoivat. Vaikkei hänestä ole kuulunut enää lähes kahteen vuoteen, ei tulisi mieleenkään aloittaa uutta suhdetta. Ja jos sellaista alottelisinkin joskus vielä niin tuskin kertoisin taustastani pitkään aikaan mitään. En halua vässykän uhrin leimaa tai mitään muutakaan leimaa. Mutta luulen, että pysyn yksin.

Vierailija
50/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomimies osaa naista nyrkillä pataan vetää, älkää poijjat huolehtiko. Tässä vähän linkkiä asiasta:

http://www.stat.fi/til/rpk/2016/15/rpk_2016_15_2017-05-31_tie_001_fi.ht…

Miesten toisiin miehiin kohdistaman väkivallan teon jälkeen toiseksi yleisin henkirikos Suomessa on nykyisen/entisen kumppanin (mies) tappama nainen. Lisäksi miesten naisiin kohdistama väkivalta on raa'empaa, kuin vice versa. Toki uskon, että on sellaisia tilanteita, joissa nainen puolustautuu esim käteen osuneella veitsellä.

https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/hyvinvointi/sukupuolistunut…

Just oli uutisissa se Lohjan pariskunta, jossa mies oli tappanut naisen ja sitten itsensä. Näitä perhesurmia, joiden tekijänä mies, aina ymmärretään tässä sairaassa maassa. Tänään oli uutisissa mies, joka oli hakannut raskaana olevan naisen.

Ihana naisvihaprovo jälleen kerran. 

Vierailija
51/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat hyviä henkisessä väkivallassa. Myös toisilleen, ei vaan miehiä kohtaan

Miehet ovat vielä pahempia. Ikävää, jos et huomaa tilannetta.

Huomaa, että pahemmat ja ilkeämmät miehet eivät ole harrastaneet hekistä väkivaltaa sinua kohtaan alapeukuttamalla viestiäsi (5/0 tällä hetkellä). Vaikka varmasti moni on eri mieltä, kuten on jo esille tullut. Mutta jos mies ilmaisee oma MIELIPITEENSÄ, mikä ei tyydytä naisia, alapeukkuja paukkuu surutta, vaikka kyse olisi henkilökohtaisesta mielipiteestä.

Mikä on se syy joka saa naiset alapeukuttamaan miesten mielipiteitä?

Vierailija
52/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomimies osaa naista nyrkillä pataan vetää, älkää poijjat huolehtiko. Tässä vähän linkkiä asiasta:

Miesten toisiin miehiin kohdistaman väkivallan teon jälkeen toiseksi yleisin henkirikos Suomessa on nykyisen/entisen kumppanin (mies) tappama nainen. Lisäksi miesten naisiin kohdistama väkivalta on raa'empaa, kuin vice versa. Toki uskon, että on sellaisia tilanteita, joissa nainen puolustautuu esim käteen osuneella veitsellä.

Just oli uutisissa se Lohjan pariskunta, jossa mies oli tappanut naisen ja sitten itsensä. Näitä perhesurmia, joiden tekijänä mies, aina ymmärretään tässä sairaassa maassa. Tänään oli uutisissa mies, joka oli hakannut raskaana olevan naisen.

Ja sinun viestisikö on sitten miesvihaa?

Huomaa, linkkiesi data on koottu tietoon tulleista rikoksista, ei se anna kuin osviittaa todellisesta luvusta. Kuinka moni mies tekee rikosilmoituksen naisen kohtaansa tekemästä väkivallasta. Siinä valossa jos mietit, niin luo luvut on yllättävänkin suuria.

Vierailija
53/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saavat parisuhteessa todennäköisemmin nyrkistä, joutuvat seksuaalisen väkivallan uhriksi tai joutuvat sairaalan miehen pahoinpitelyn vuoksi: 

https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/cdc_nisvs_ipv_report_2013_v1…

Kansallinen selvitys USA:sta

Vierailija
54/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kuulosta siltä että haluaisit tutustua naiseen. Ei kannata jatkaa suhdetta.

Vierailija
55/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, linkkiesi data on koottu tietoon tulleista rikoksista, ei se anna kuin osviittaa todellisesta luvusta. Kuinka moni mies tekee rikosilmoituksen naisen kohtaansa tekemästä väkivallasta. Siinä valossa jos mietit, niin luo luvut on yllättävänkin suuria.

Ja sinäkö meinaat, että kaikki pahoinpidellyt naiset tekevät rikosilmoituksen? Tässä on ihan turha sinun mutuiluasi (miehet eivät ilmoita) asettaa minun mutuiluani (naiset eivät ilmoita) vastaan.

Vierailija
56/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ykkössivun toinenkin tutkimus oli vuodelta 2007, joten tässä tilasto 2005/Suomi http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…

Uhreina naisia 90%, miehiä 10%

Vierailija
57/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saavat parisuhteessa todennäköisemmin nyrkistä, joutuvat seksuaalisen väkivallan uhriksi tai joutuvat sairaalan miehen pahoinpitelyn vuoksi: 

https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/cdc_nisvs_ipv_report_2013_v1…

Kansallinen selvitys USA:sta

No totta kai miehen tekemällä väkivallalla on pahemmat seuraukset. Eu se tarkoita, että miehet olisivat väkivaltaisempia. Lakatkaa jakamasta noita rikostilastoista koottuja selvityksiä, linkkiä oikeisiin tutkimuksiin tai "ei tapahtunut"....

Vierailija
58/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ykkössivun toinenkin tutkimus oli vuodelta 2007, joten tässä tilasto 2005/Suomi http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…

Kuinka vaikea se on ymmärtää, että sun tilasto ei ole mikään tutkimus vain väkivallan yleisyydestä, vaan sen seurauksista.

Vierailija
59/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö meinaat, että kaikki pahoinpidellyt naiset tekevät rikosilmoituksen? Tässä on ihan turha sinun mutuiluasi (miehet eivät ilmoita) asettaa minun mutuiluani (naiset eivät ilmoita) vastaan.

Kysy Roosa Meriläiseltä, vai kääntyykö se toksinen maskuliinisuus pois päältä kun keskustellaan miehen näkökulmasta?

Vierailija
60/67 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikea se on ymmärtää, että sun tilasto ei ole mikään tutkimus vain väkivallan yleisyydestä, vaan sen seurauksista.

Ja se ollut mitään mutuilua se tutkimus, sinä vaan sivutat sen tässä kun ei faktat miellytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme