Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen mies vieraiden lasten kanssa leikkimässä, mitä mieltä?

Vierailija
13.03.2018 |

Minulla on parikymppinen kehitysvammainen poika. Hän on ulkonäöltään aivan normaali nuori mies, mutta mieleltään 5-vuotiaan tasolla. Nyt naapureiden lapset ovat rakentaneet taloyhtiön pihalle lumilinnan ja pojan tekisi mieli mennä mukaan leikkimään. Pyytää päästä joka kerta kun kävellään ohi. Uskaltaisiko päästää? Naapurit eivät todennäköisesti tiedä pojan tilanteesta, ja vaikka kertoisin heille joiden lapset ovat tehneet lumilinnan, niin varmaan silti osa naapureista katsoisi kieroon. Vai mitä luulette?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset ymmärtää kyllä kun kerrot. 

Vierailija
2/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on sinulle tärkeämpää, poikasi ilo vai naapurien kierot katseet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkeämpää, poikasi ilo vai naapurien kierot katseet?

Kun sen näin ilmaiset, niin pojan ilo tietysti :)

Vierailija
4/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mukana leikkimässä ja kerro tilanne jos joku ihmettelee!

Vierailija
5/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rikkoo sen. Eppäilen kun on iso kokoinen. Ja sit eioo kellään kivaa.

Joten ehkä seuraatte vaan.

Vierailija
6/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla on aina ollut joku isompi kehitysvammainen iäleikkimässä. Nyt pojat on teinejä ja välillä ottavat yhden 10 vuotta vanhemman mukaan ja välillä valittavat kun mies innostuessaan on kovaääninen ja herättää liikaa noloa huomiota. Näyttää siltä että muut huolivat miehen mukaan sinne missä ei muita nuoria tuttuja ole paljon. Mutta esim.kaupungille eivät halua häntä mukaan.

Olen ajatellut että itse löytävät kultaisen keskitien. Ja siltä vaikuttaa. Tiedän, että nuo pojat on keskimääräistä paremmalla itsetunnolla ja sosiaalisella avoimuudella varustettu.. Ei taida joka pi

Vierailija
7/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joka pihassa toimia noin. Ja varsinkaan teinit.

Vierailija
8/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihalla on aina ollut joku isompi kehitysvammainen iäleikkimässä. Nyt pojat on teinejä ja välillä ottavat yhden 10 vuotta vanhemman mukaan ja välillä valittavat kun mies innostuessaan on kovaääninen ja herättää liikaa noloa huomiota. Näyttää siltä että muut huolivat miehen mukaan sinne missä ei muita nuoria tuttuja ole paljon. Mutta esim.kaupungille eivät halua häntä mukaan.

Olen ajatellut että itse löytävät kultaisen keskitien. Ja siltä vaikuttaa. Tiedän, että nuo pojat on keskimääräistä paremmalla itsetunnolla ja sosiaalisella avoimuudella varustettu.. Ei taida joka pi

Se on raskasta kun leikkikaverit kasvavat ohi, eikä se aina ole sujunut kovin nätisti. Ehkä siksi poika ei enää uskalla oikein kiintyä kavereihin, vaikka mieli tekee mukaan. Oli se äidillekin kamalaa kun teini-ikäinen itkee miksei kaverit halua tulla hänen synttäreilleen.

Vierailija
9/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on raskasta kun leikkikaverit kasvavat ohi, eikä se aina ole sujunut kovin nätisti. Ehkä siksi poika ei enää uskalla oikein kiintyä kavereihin, vaikka mieli tekee mukaan. Oli se äidillekin kamalaa kun teini-ikäinen itkee miksei kaverit halua tulla hänen synttäreilleen.

Tuolla miehellä on myös kehitysvammaiset kaverinsa. Eli hänellä on monta eri yhteisöä, niin kuin noilla muillakin teineille. Hänellä on myös oma harrastus.