Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tunnistaa huono itsetuntoisen ihmisen? Voiko menestynyt ihminen olla sellainen?

Vierailija
13.03.2018 |

Niin, mistä sellaisen tunnistaa ja voiko ihminen kuka on näennäisesti saanut kaiken kärsiä huonosta itsetunnosta? Pystytkö myöntämään jos sinulla on huono itsetunto? Miten olet joutunut elämäsi aikana kärsimään muiden huonosta itsetunnosta?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että on tarve nostaa itseään ja ” laskea” muita-/ joitain muita ihmisiä.

Menestyksellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
42/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän kakspiippuinen juttu. Toisaalta menestyneellä luulisi olevan perusasiat kohdallaan mutta toisaalta menestyjä on taas sellainen janoinen bitbulli.

Itseasiassa ihminen on varmaan janoisimmillan nuorena ja silloin kun ei ole vielä saavuttanut mitään. Suomessa ongelma on liika lannistavuus ja epäinnostava ilmapiiri.

Ei tällaisessa maailmassa jossa elämme voi jatkaa tällaisella mentaliteetilla. Kun se raha ei itsestään.

Kyllähä tätä maailmaa tullaan keinotekoisin menetelmin muuttamaan, se on aivan varma. Kun joku (kuten aasialaiset) lähtevät jollekkin linjalle niin muiden on seurattava perässä.

Jos maailman kehitystä haluaa muuttaa niin tällöin on löydettävä vaihtoehtoisia järkeviä malleja, lisätä sivistystä koko maailmassa, kyseenalaistaa ihmisten käsitykset ja mielipiteet asioista.

Ihminen valitettavasti on niin sidoksissa itseensä ja niihin omiin pikku aivoihinsa, kaikki unohtuu kun on päästy vauhtiin, kaikki empatia, riskit, ymmärrys katoaa. Itse uskon vahvoihin lenkkeihin, ja lenkki on niin vahva kuin sen heikoin lenkki.

Siis ketjun heikoin lenkki. Tämä maailmahan on täynnä kilpailua, mutta että tapahtuuko se kilpaileminen yksilötasolla vai tiimeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän kakspiippuinen juttu. Toisaalta menestyneellä luulisi olevan perusasiat kohdallaan mutta toisaalta menestyjä on taas sellainen janoinen bitbulli.

Itseasiassa ihminen on varmaan janoisimmillan nuorena ja silloin kun ei ole vielä saavuttanut mitään. Suomessa ongelma on liika lannistavuus ja epäinnostava ilmapiiri.

Ei tällaisessa maailmassa jossa elämme voi jatkaa tällaisella mentaliteetilla. Kun se raha ei itsestään.

Kyllähä tätä maailmaa tullaan keinotekoisin menetelmin muuttamaan, se on aivan varma. Kun joku (kuten aasialaiset) lähtevät jollekkin linjalle niin muiden on seurattava perässä.

Jos maailman kehitystä haluaa muuttaa niin tällöin on löydettävä vaihtoehtoisia järkeviä malleja, lisätä sivistystä koko maailmassa, kyseenalaistaa ihmisten käsitykset ja mielipiteet asioista.

Ihminen valitettavasti on niin sidoksissa itseensä ja niihin omiin pikku aivoihinsa, kaikki unohtuu kun on päästy vauhtiin, kaikki empatia, riskit, ymmärrys katoaa. Itse uskon vahvoihin lenkkeihin, ja lenkki on niin vahva kuin sen heikoin lenkki.

Siis ketjun heikoin lenkki. Tämä maailmahan on täynnä kilpailua, mutta että tapahtuuko se kilpaileminen yksilötasolla vai tiimeissä.

Ja sitten yksi fakta on se että ihminen kykene käsittämään asioita kuin tiettyyn pisteeseen saakka.

Vierailija
44/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huono itsetunto näyttäytyy tarpeena muokta omaa ulkonäköä reilusti esim. meikkaamalla, hiuslisäkkeillä, ripsenpidennyksillä, rusketuksilla yms.. Haluna olla joku toinen. Ja kun ehostus poistetaan, ei uskalleta viedä edes roskia ulos naturellina.

Vierailija
45/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan sairaalloisen huonon itsetunnon omaava on raskasta seuraa, varsinkin läheisille. 

Tämä voi ilmetä kateutena, mustasukkaisuutena ja toisten alaspainamisella. Toisten elämää ja tapahtumia verrataan jatkuvasti itseen ja joko vähätellään toisten saavutuksia tai sitten korotetaan muiden yläpuolelle painamalla muita alas. Tällaisen henkilön voi olla vaikea olla aidosti onnellinen, kun koko ajan voi olla pelko, etä esim. se oma puoliso hylkää tai löytää paremman. Sitten taas esim. töissäkään ei mikään onnistu, kun muut ovat niin paljon parempia. Voi vaatia jatkuvasti vakuuttelua siitä, että on hyväksytty, siksi esim. raskasta läheisillekin. Huonoa itsetuntoa voidaan yrittää peittää esim. itsekorostuksella. Sitten taas voi olla riippuvainen ulkopuolistenkin mielipiteistä, jos joku kehuu niin tästä saa valtavasti boostia. Jos taas saa kritiikkiä niin voidaan murentua aivan täysin, koska itsetuntoa ei ole, vaan se rakentuu siitä miten muut kohtelevat sinua. 

Tällaisia huomioita olen itse huomannut, siis nimenomaan sairaalloisen huonon itsetunnon omaavalta. 

Nämä oli hyviä huomioita. Tunnen erään tuollaisen ihmisen. Hän on menestynyt erinomaisesti työssään korkean älyn ja kilpailuhenkisyyden ansiosta. Sisäisesti on kuitenkin aivan rikki, kateus ja mustasukkaisuus nousee helposti pintaan. Häntä on vanhemmat kohdelleen huonosti lapsena ja itsetunto jäi heikoksi.

Vierailija
46/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu pahaa muista. Ylitulkitsee muiden sanomisia itseensä kohdistuvaksi arvosteluksi ja loukkaantuu niistä.

Vierailija
47/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla itsetunnolla varustettu ihminen kokee kaiken epämukavaksi. Jopa kaupassa käyminen voi olla vaikeaa, eikä osaa olla rennosti missään missä joutuu muiden ihmisten "tarkkailun" alaiseksi. Tällainen ihminen on yleensä myös vähäpuheinen kun ei uskalla avata suutaan peläten että sanoo jotakin typerää. Jatkuvaa epäonnistumisen pelkoa, luulee että muut pitävät naurunalaisena, tarkkailee tekemisiään ja sanomisiaan ja eleitään. Tarvitsee tukea muilta eikä osaa tehdä aloitteita itsenäisesti.

Myös sellaiset ihmiset jotka jatkuvasti tölvivät elämänsä, esim. menemällä uudelleen ja uudelleen huonoihin parisuhteisiin ja tekemällä typeriä päätöksiä oppimatta mitään aikaisemmista epäonnistumisistaan, ovat yleensä huonoitsetuntoisia. 

Muiden huonosta itsetunnosta on ollut haittaa esim. aikuiskoulutuksessa kun piti tehdä ryhmätöitä. Nämä itsetunto-ongelmaiset kun eivät uskaltaneet edes avata suutaan antaakseen panosta yhteiseen projektiin, vaan muiden piti tehdä ja päättää kaikki heidän puolestaan.

Vierailija
48/48 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono itsetunto. En pilkkaa muita tosiaankaan tai ole mikään kiusaaja. Koen itseni muita huonommaksi ja yritän normalisoida kakkoslaatuisuuttani olemalla tosi kiltti ja kiva, ahkera, reipas, empaattinen. Minun on vaikea sanoa ei, yritän miellyttää muita saadakseni hyväksyntää ja rakkautta. Ihmiset pitävät minusta ja kaatavat minulle ongelmiaan. Tämä, että olen muille tärkeä hyödylisyyteni kautta, vahvistaa matalaa itsetuntoani. Omana itsenäni olen arvoton, olen hyväksytty vain jos ansaitsen sen kovalla työllä. Pelkään etten riitä, ja saatan vetäytyä ja ujostella, tai vetää roolia jossa olen rohkea.

Ihmiset käyttävät minua helposti hyväkseen, joko tahallaan tai joskus tajuamattaan. Saan varmaan joskus burn outin. Olen onneton.

Itken usein kotona salaa, kenellekään en kerro, somessa "olen iloinen".