Oletko tullut raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä?
Tein juuri negatiivisen r-testin, menkat on myöhässä, oireet tasan samat kuin edellisessä raskaudessa. Edellisessä raskaudessa tikku näytti positiivista vasta kun kuukautiset viikon myöhässä.
Pahoinvointia on, vatsa sekaisin yms... Raskaus ei ole odotettu, meillä esikoinen on 6v todella haastava adhd lapsi, lisää ei ollut missään nimessä tarkoitus tehdä. Toki jos raskaana olen, lapsi pidetään ja se on tervetullut.
Keskeytetty yhdyntä tapahtunut suunnilleen oviksen aikaan. Ja siis kesketytetty yhdyntä on meillä toiminut viimeiset 6 vuotta! Esikoinen oli suunniteltu, yhden kierron ajan ei keskeytetty ja raskaaksi tulin. Eli vaikea uskoa että nytkään olisi siittöt päässyt livahtamaan kun mies tuli aivan muualle kuin sisään.
Onko teillä kokemuksia, oletko sinä tai tuttusi raskautunut keskeytetystä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Luottaako oikeesti joku AIKUINEN keskeytettyyn yhdyntään ehkäisynä?
Mikä siinä on epäluotettavaa? Mä olen käyttänyt sitä kolmen miehen kanssa yhteensä noin 10 vuoden ajan enkä ole tullut raskaaksi. Ehkä minä sitten olen hedelmätön tai nuo kaikki mieheni ovat olleet hedelmättömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on epäluotettavaa? Mä olen käyttänyt sitä kolmen miehen kanssa yhteensä noin 10 vuoden ajan enkä ole tullut raskaaksi. Ehkä minä sitten olen hedelmätön tai nuo kaikki mieheni ovat olleet hedelmättömiä?
Epäluotettavaa keskeytetyssä yhdynnässä on se, että tutkimuksen mukaan joka kolmannella miehellä on touhutipoissa siittiöitä. Kahdella kolmasosalla miehistä keskeytetty yhdyntä voi toimia mutta mistään et etukäteen tiedä kuuluuko mies juuri riskiryhmään.
Jos keskeytetty yhdyntä jonkun miehen kohdalla on toiminut hyvin niin se toimii juuri hänen kanssaan todennäköisesti jatkossakin. Jos taas on uusi mies niin et voi tietää toimiiko se ehkäisynä vai ei.
Ehkäisymenetelmää ei kannata valita sen perusteella, mitä joku kertoo kyseisen ehkäisyn tehosta juuri omalla kohdallaan. Kuten tästäkin keskustelusta huomaat sattuu keskeytettyä yhdyntää käyttäville vahinkoraskauksia.
En ole. Meillä tuo on toiminut "ehkäisynä" yhteensä kuusi vuotta. Tuossa välissä saatiin lapsi ihan suunnitellusti.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Meillä neljä lasta joista vanhin kohta 14-vuotias.
Kaikki saaneet alkunsa suunnitellusti kun ei olla keskeytetty.
Tosin ovulaation aikaan ei harrasteta mitään yhdyntää, edes keskeytettyä ja monesti muutenkin seksi on käsipeliä tai suujuttuja.Mutta siis, meillä toiminut keskeytetty 15 vuotta ja kuitenkin nähtävästi raskaudun helposti kun kerta on aina riittänyt kun lasta ollaan alettu tekemään..
Mitä tuo "kerta" tarkoittaa? Harrastatteko seksiä vain yhden kerran kuukaudessa?
Vai tarkoittaako yhtä kiertoa?
Vierailija kirjoitti:
En ole. Meillä tuo on toiminut "ehkäisynä" yhteensä kuusi vuotta. Tuossa välissä saatiin lapsi ihan suunnitellusti.
Siinä tapauksessa miehesi kuuluu siihen 2/3 enemmistöön, jolla touhutipoissa ei ole siittiöitä. Vahinkoraskaus olisi tapahtunut, jos hän kuulunut siihen jäljellejäävään kolmasosaan jolla touhutipoissa on aina siittiöitä. Linkin tutkimus sen kertoo.
Jos keskeytetty yhdyntä on pidempään toiminut saman miehen kohdalla niin se todennäköisesti toimii jatkossakin. Jos vaihdat miestä niin et voi etukäteen tietää toimiiko keskeytetty yhdyntä vai ei tuon uuden miehen kohdalla. Paitsi tietenkin jos miehellä on itsellään omakohtaista kokemusta asiasta eli on aiemminkin käyttänyt samaa ja se on toiminut. Tämä kun siis riippuu miehestä.