Vastaanotto työpaikalla pitkän sairasloman jälkeen. Mitä mieltä?
Olin akuutin leikkauksen vuoksi pois 6viikkoo ja kun palasin töihin olin kuin ilmaa. Ei juteltu ja ei tervehditty.
Kukaan ei kertonut mitä oli muuttunut. Kaikkia koskevia uudistuksista kertovia sähköposteja ei oltu lähetetty minulle. Kun kysyin jotain niin ei neuvottu vaan kohauteltiin olkapäitä.
Esimies kysy koska tulin töihin, ei muuta koko päivänä.
Aiemminkin on on kohdeltu samalla tavalla. Ilmapiiri todella ahdistava.
Tänään sit uusiks sama p***a.
Irtisanoutuisin jos karenssia ei tulisi.
Mitä mieltä?
Kommentit (76)
ehkä sä vasta nyt huomaat että et oo kauheen merkittävä henkilö työpaikallas?
ota ideas sieltä mukaan ja perusta oma firma ;)
Ihan puhdasta työpaikkakiusaamistahan tuo hiillostaminen on.
varmaan ärsyttävää kun oot ehkä jopa odottanukki töihin paluuta. menee ehkä ohi pian toi tunnelma mutta ärsyke päähän tosta jää
Työpaikkakiusaamista. Esimiehen pitää puuttua vähintäänkin siihen, että edes töihin liittyäviä asioita ei ole kerrottu sinulle. Ota asia puheeksi esimiehen kanssa. Pysyttele rauhallisena, ei muiden vaan itsesi vuoksi. Työkaveriesi käytös ei ole aikuisten ihmisten käytöstä, se ei ole sinun syytäsi. He mokaavat, et sinä.
.
Toistan sen vielä, että varmasti muistat:
Työkaveriesi käytös ei ole aikuisten ihmisten käytöstä, se ei ole sinun syytäsi. He mokaavat, et sinä.
Tuohan on sitä pahimmanlaatuista työpaikkakiusaamista.
Paskamainen tilanne. Pitäisi varmaan yrittää puhua niiden työkavereiden kanssa ja kertoa sun saikun syy. Vaikka ei se kyllä niille kuuluisikaan.
Ne varmaan miettii siellä, miksi saikutat ja lisäät heidän työkuormaansa. Niinhän moni täälläkin työkaveistaan kirjoittaa. Pomoasi ihmettelen, mutta jos hänellä on paljon alaisia, ei kaikkien lomia ja saikkuja varmaan muista.
Ei pahalla...mutta millainen työkaveri itse olet?
Ihan vaan vinkkinä voin jälleen kerran kertoa, että töitä voi hakea ennen irtisanoutumista ja irtisanoudut vasta kun uudesta työstä on työsoppari tehtynä ja nimet alla. Ja DADAA! EI TULE KARENSSIA!
Itse toisena osapuolena jokuaika sitten. Ja itseä harmitti kuinka "tyly" olin.
Kun tyyppi tuli töihin oli just riidelty pomon kanssa yhdestä työturvallisuuteen liittyvästä asiasta. En halunnut pilata tulijan työn aloitusta kertomalla ongelmasta. Lisäksi hirveä kiire töiden kanssa joten pystyin vain väkinäiseen moikkaukseen vaikka olinkin iloinen työkaverin paluusta.
Minkähänlainen työ on kyseessä? Ja miksi oltiin saikulla ja missä tilanteessa jäätiin saikulle.
Suorittavassa työssä on tietysti säästetty ja jätetty sijainen palkkamatta ja sitten pomo on voivotellut kun muut "joutuvat" tekemän saikulla olevankin edestä töitä. No tuohan on ollut pomon oma valinta, olisihan siihen voinut ottaa jonku sijaisenkin.
Asiantuntijatyössä työntekijää taas on lähes mahdoton korvata kovin nopeasti sijaisella ja työkaverit ovat joutuneet hoitamaan ne hommat mitä on ollut pakko hoitaa ja asiakaat ovat ehkä olleet kiukkuisia kun heidän palvelunsa on huonontunut.
Kyllähän tuo työilmapiiri vaikuttaa melko ankealata. Vai olisko kyse sittenkin siitä että ap:lla oli kova into palata töihin ja nyt iski pettymys, kun tunne ei ollut molemminpuolinen?
Ihan normaalia suomalaista työelämää nykyään. Siis täyttä p-aa. Kannattaa valmistautua siihen, että puukkoa tulee jossain vaiheessa selkään oikein kunnolla.
Minä olen ollut nyt 2 viikkoa sairaslomalla ja pelottaa juuri tuon takia palata töihin. Mitä jos toiset ajattelevat, että olen turhaan ollut poissa töistä. Tsemppiä ap, toi tuntuu varmasti todella pahalta.
Ihan suoraan sanottuna tämä nykyaika on kyllä ihan perseestä. Minulla on astma ja joudun jokaisesta flunssasta saikulle. Niin totta kai sitten pidetään moraalittomana vaikka en ole itse sairauttani valinnut.
Kurjaa. Siskoni palasi juuri sairaslomalta (leikkaus myös) monen viikon jälkeen töihin, ja työkaverit olivat tehneet työpisteelle tervetuloa-lapun, jossa sanottiin, että kiva saada sinut takaisin. Työpaikoissa on eroja.
Menet sen pomon luo ja vaadit työasioihin nähden tiedotusta ja normaalin kohtelun. Kai kuulut liittoon. Sitä varten nekin ovat. Vaadit että joku liitosta ottaa yhteyttä esimieheen. Jos ei esimies hoida hommiaan niin teet valituksen. Työkavereista ei kannata välittää jos eivät suoranaisesti työtä haittaa. Ihme duunipaikkoja. Ei kannata antaa kiusata vaan vastaat samalla mitalla. Tai jos on parempi paikka tiedossa niin vaihda duunia. Jotain tässä on jo opittu iän myötä. Suurimmaksi osaksi omat työkokemukseni ovat ok mutta jos jotain on niin siihen on tartuttava heti. Yleensä kiusaajatkin lopettavat kun huomaavat että ei onnistu.
Kyseessä asiakaspalvelua ja saikulle jouduin yllättäen koska jouduin kiireelliseen leikkaukseen jos näillä nyt mitään merkitystä on.
Edellisessä paikassa esimies keskusteli alaisen kanssa joka oli ollut pitkään saikulla ja varmisti työkunnon. Jos pitkään oli ollut pois joku aina briiffas muutoksista joita tehty poissaolon aikana. Nykyisessä nähtävästi jätetään ihmiset oman onnensa nojaan eikä edes huomioida palaajaa.
Olen tänään yhteydessä liittoon ja selvitän asian heidän kanssa. En uskalla itse keskustella esimiehen kanssa koska hän on hyvin nuiva minua kohtaan. On aina ollut.
Ap
Hyvä että olet yhteydessä liittoon! Tsemppiä!
Miten liittoon soittaminen auttaa?
No johan on... Tietävätkö työkaverit miksi olet ollut saikulla? Toisaalta mitäs se niille kuuluu. Varmaan joku ikävä juoru ollut saikkusi syystä.