Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen mun tyttären kanssa?

Vierailija
12.03.2018 |

Mun tyttö taisi oppia jo nelivuotiaana lukemaan ja kirjoittamaan, sekä osasi laskea melko haastaviakin yhteen- ja vähennyslaskuja. Tuolloin mietittiin, voisiko hän mennä eskariin jo viisivuotiaana, mutta kun tästä kyselimme, olisi tyttö pitänyt viedä joihinkin tutkimuksiin ja testeihin, ja ne maksoivat maltaita. Nyt tyttö on jo kuudennella, ja valittelee, kuinka käyttää puolet oppitunneista vaan toimettomana istumiseen, kun opettajat ei keksi enää mitään lisätehtäviä. Periaatteessa hänen kannattaisi varmaan hypätä yhden luokan yli, mutta huolettaa ensinnäkin tuo yläaste, kun joutuisi uudelle luokalle, josta kaikki muut tuntevat jo entuudestaan ja ovat varmaan jo muodostaneet porukoita. Pelkään, että tyttö jäisi yksin. Toinen on se, että hänen pitäisi opiskella joskus kesälomalla nuo seiskaluokan asiat, joka ei oikein onnistuisi, kun olemme lähes koko kesän lomalla ulkomailla. Mitä minun pitäisi tehdä, antaa tytön jäädä selvästi tasonsa alittavalle luokalle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tyttö itse haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sille erikoisluokka alueeltasi.

Ota yhteyttä tytön opettajaan, hän ohjaa sut sellaisen tyypin puheille joka sinua osaa auttaa niin ei tartte tältä palstalta kysyä asiallisia neuvoja tärkeissä asioissa.

Vierailija
4/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tyttö itse haluaa?

Sanoi, että tahtoisi haastavampia tehtäviä ja hypätä yhden luokan yli.

Ap

Vierailija
5/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi sille erikoisluokka alueeltasi.

Ota yhteyttä tytön opettajaan, hän ohjaa sut sellaisen tyypin puheille joka sinua osaa auttaa niin ei tartte tältä palstalta kysyä asiallisia neuvoja tärkeissä asioissa.

Oh, en ole tällaisesta kuullutkaan. :O Asutaan tuppukylässä kaukana keskustasta, onnistuisiko tällainen silti?

Ap

Vierailija
6/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yhden luokan yli hyppäämisestä olisi mitään hyötyä. Kun yksi luokka on tentitty, tyttö tylsistyy seuraavalla luokalla hitaaseen tahtiin.

Vierailija
7/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yhden luokan yli hyppäämisestä olisi mitään hyötyä. Kun yksi luokka on tentitty, tyttö tylsistyy seuraavalla luokalla hitaaseen tahtiin.

Hmh... :/ En oikein tiedä, mitä muutakaan tässä pitäisi tehdä. Onko sinulla parempia ideoita?

Ap

Vierailija
8/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä tyttö kadulle ja toivo jonkun juopon pelastavan hänet sieltä.

Vierailija
9/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun ulkopuolellakin voi järjestää ja etsiä älyä haastavaa tekemistä. Olen samaa mieltä kanssasi, että uudelle luokalle siirtyminen tuon ikäisenä on vähän riskipeliä. Itse jouduin vaihtamaan koulua toisella tavalla painotettuun eikä se ollut ihan helppoa.

Vierailija
10/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Vierailija
11/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun ulkopuolellakin voi järjestää ja etsiä älyä haastavaa tekemistä. Olen samaa mieltä kanssasi, että uudelle luokalle siirtyminen tuon ikäisenä on vähän riskipeliä. Itse jouduin vaihtamaan koulua toisella tavalla painotettuun eikä se ollut ihan helppoa.

Mitä suosittelisit? Ei mielellään mitään älykalliita koodikursseja, pientä maksua olen valmis maksamaan.

Ap

Vierailija
12/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lisätehtäviä, voisiko vaikka ottaa jonkin kirjan luettavaksi, kun on tehnyt tehtävänsä. En hyppäsi luokan yli. Kaikki kaverit jäisivät. Eikä uudet ystävät tuon ikäisenä löydy yhtä helposti, kuin pienemmillä lapsilla.

Vierailija
13/15 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle siirtyminen on jo itsessään suuri muutos lapselle, seiskaluokkalaiset sopeutuvat uuteen kouluun, uusiin kavereihin, ovat yhtäkkiä taas koulun nuorimpia, tulee uusia aineita ja opiskelu tulee vaativammaksi. Hyppääminen suoraan kasille luokkaan jossa oppilaat ovat jo tottuneet uuteen kouluun, eivätkä enää ole nuorimpia, pistäisi tyttösi kyllä altavastaajaksi luokassa.

Olisi kannattanut hypätä luokan yli alakoulussa.

Vierailija
14/15 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse sille joku tehtäväkirja missä vaativia tehtäviä. Tekee niitä sitten kun oikeat tehtävät loppuvat

Vierailija
15/15 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hypännyt luokan yli ala-asteella? Ei tarvitsisi nyt voivotella.