Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos täällä käsky kävisi niin olisitko oikeesti valmis lähtemään rintamalle?

Vierailija
12.03.2018 |

Sodista uutisoidaan paljon ja niitä on maailmalla nytkin. Myös Venäjän uhittelua on puitu mediassa paljon parina viimevuotena. Silti sota täällä tuntuu tosi vieraalta ajatukselta. Myös siksi että "Eihän sellaista enää tapahdu, ei nykyään. Sodat on meneisyyttä. Nykyään keskitytään ihan muihin asioihin." Niin luulisi, mutta entä jos sellainen kuitenkin syttyisi ja sinulle asevelvollisena tulisi kutsu niin olisitko oikeesti valmis lähtemään rintamalle? Hyväksymään ajatuksen että tämä ei ole nyt mitään tietokonepeliä vaan siellä voi oikeasti kuolla. Olisitko valmis siihen? Lähtisitkö vai mitä tekisit?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
22/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lähteä, koska pelkäisin niitä kärsimyksiä ja kuolemaa. Mutta en uskaltaisi asettua systeemiä vastaankaan, joten menisin minne vievät. Siltä reissulta tuskin palaisin elossa tai täysijärkisenä. Hyväksyn maanpuolustuksen, mutta itse en ole oikeaa ainesta siihen puuhaan, vaikka armeijan olen käynytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään ole saanut kovin hyviä kokemuksia verorahoilla kustannetuista palveluista että kiinnostaisi puolustaa.

Vierailija
24/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Suomen vuoksi mutta jonkun muun asian vuoksi kyllä.

Vierailija
25/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisen on ilmottauduttava joukko-osastoonsa liikekannallepanon tapahduttua, tai muutoin hän on sotilaskarkuri. Karkuruudesta luetaan kovat tuomiot.

Vierailija
26/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä lähtisi. Mikään maa ei merkitse minulle niin paljon että tappaisin tai kuolisin sen puolesta. Häipyisin mahdollisimman kauas.

Mihin? Rajat kiinni, lentokentät samoin eikä risteilyillekään pääsisi.

Pohjoisesta pääset rajan yli aivan kevyesti. Hiemankin vaelluskokemusta ja suunnistustaitoa niin tervetuloa sotapakolaiseksi tuttuihin ja turvallisiin ruotsiin tai norjaan :-)

Sillä hetkellä kun sinä tiedät sodasta, on Ruotsi ja Norja ja miehitetty. Siihen menee 3 tuntia.

Niin miltä suunnalta se uhka tulikaan?

Vierailija
27/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naisten kuuluu tehdä silloin kun miehet on rintamalla? Jos ei ole käynyt inttiä. Pakkotöihin ammustehtaaseen?

Vierailija
28/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustaisi yhtäkään maailmanpelastajapuunhalaajabiseksuaalilesbopsykopaattifeministiä. Ennemminkin kääntäisin piipun heitä kohti ja yrittäisin kitkeä syövän.

Vierailija
29/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä lähtisi. Mikään maa ei merkitse minulle niin paljon että tappaisin tai kuolisin sen puolesta. Häipyisin mahdollisimman kauas.

Olisin häipynyt jo kauan ennen kuin rajoja olisi suljettu. Ei sota varoittamatta syty. Ja jos syttyisi, menisin mieluummin linnaan kuin rintamalle.

Rintamakarkurit ammutaan, ei siinä mihinkään lepokotiin pääse.

Vierailija
30/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkaisin eturintamalle tulittamaan tauotta

Vierailija
31/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi lähteä, koska pelkäisin niitä kärsimyksiä ja kuolemaa. Mutta en uskaltaisi asettua systeemiä vastaankaan, joten menisin minne vievät. Siltä reissulta tuskin palaisin elossa tai täysijärkisenä. Hyväksyn maanpuolustuksen, mutta itse en ole oikeaa ainesta siihen puuhaan, vaikka armeijan olen käynytkin.

Kuvaamallasi tavalla toimisivat myös nämä uhoajat tässä ketjussa.

Vierailija
32/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisesta pääset rajan yli aivan kevyesti. Hiemankin vaelluskokemusta ja suunnistustaitoa niin tervetuloa sotapakolaiseksi tuttuihin ja turvallisiin ruotsiin tai norjaan :-)

Sillä hetkellä kun sinä tiedät sodasta, on Ruotsi ja Norja ja miehitetty. Siihen menee 3 tuntia.

Nato/Usahan se suurin uhka maailmanrauhalle tällä hetkellä on.

Sotaharjoituksia itämerellä ja lähialueilla. Olettaisi Usan hyökätessään hyvin nopeasti yrittävän valloittaa osan pohjoismaista saadakseen tukikohtia lähemmäs venäjän rajaa.

Norjassa taitaa olla jo valmiina kalusto hyökkäykseen ja suomihan siinä taas jää isompien jalkoihin.

Vierailija
33/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähtisin. Jos me suomalaiset ei vihollista pysäytettäisi, niin siinä menisi koko Pohjola kerralla. Muista siihen ei ole.

Vierailija
34/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asevelvollisen on ilmottauduttava joukko-osastoonsa liikekannallepanon tapahduttua, tai muutoin hän on sotilaskarkuri. Karkuruudesta luetaan kovat tuomiot.

Siinähän nyky spolli juoksentelee perässä läskeinensä. Eikä ole väliä, vaikka jäisi kiinni. Telotusta ei ole ja tuomiot on mitä on. Nykypäivänä ne laittaa rintamalle vajausten vuoksi muutenkin. Ei ole niinku ennen vanhaan noi kieltäytymiset

Vierailija
35/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservin upseerina keräisin hyvin ruskettuneet uudet asukkaamme ja johtaisin heidät yön turvin Kremlin porteille.

Nämä isänmaalliset sankarit tekisivät sen mihin esi-isämme eivät natsien kanssa liittoutuessaan pystyneet ja pian piirtäisimme rajat hangosta Uralille saakka. Maanpuolustajiemme antaessa ryssän morsiamille uutta geenipoolia tehdäksemme maastamme Great again.

Vierailija
36/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nato/Usahan se suurin uhka maailmanrauhalle tällä hetkellä on.

Sotaharjoituksia itämerellä ja lähialueilla. Olettaisi Usan hyökätessään hyvin nopeasti yrittävän valloittaa osan pohjoismaista saadakseen tukikohtia lähemmäs venäjän rajaa.

Norjassa taitaa olla jo valmiina kalusto hyökkäykseen ja suomihan siinä taas jää isompien jalkoihin.

Ja taas putintrolli maalaa valkoisen mustaksi. Kyllähän joku puolihullu voi sua uskoakin.

Vierailija
37/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en edes tiedä, mitä mun pitäisi sotatilanteessa tehdä. Kun yli 30 vuotta sitten vannoin sairaanhoitajan valani, tiesin, että sotatilanteessa minut ja kurssikaverini voidaan määrätä Puolustusvoimien katsomiin tarvittaviin tehtäviin. En ole ollut alalla enää pariinkymmeneen vuoteen enkä tiedä, vieläkö tuollainen on edes voimassa. Terhikki-rekisterissä olen edelleen, koska ei ole tullut haettua lupani poistamistakaan. Jos käytäntö on vielä voimassa, kai se olisi pakattava kimpsut sekä kampsut ja mentävä sinne, minne käsketään. 

Vierailija
38/38 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en edes tiedä, mitä mun pitäisi sotatilanteessa tehdä. Kun yli 30 vuotta sitten vannoin sairaanhoitajan valani, tiesin, että sotatilanteessa minut ja kurssikaverini voidaan määrätä Puolustusvoimien katsomiin tarvittaviin tehtäviin. En ole ollut alalla enää pariinkymmeneen vuoteen enkä tiedä, vieläkö tuollainen on edes voimassa. Terhikki-rekisterissä olen edelleen, koska ei ole tullut haettua lupani poistamistakaan. Jos käytäntö on vielä voimassa, kai se olisi pakattava kimpsut sekä kampsut ja mentävä sinne, minne käsketään. 

Yli 30 vuotta sitten?

Taidat olla liian vanha jo rintamahu lotaksikin.

Ei muuta kuin ruumiita pesemään ja paluujunia rintamilta odottelemaan.