Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistaako työnantaja jostain onko mulla lapsia? (kerroin että on, vaikka ei oo)

Vierailija
12.03.2018 |

Kerroin työhaastattelussa että mulla on kaks lasta, 4- ja 6-vuotias, ihan sillä ajatuksella että ei ajattele lun sikiävän heti palkkauksen jälkeen.

Ja se valhe tuli mun suusta niin helposti ja pokalla. En usko että mull on hankaluuksia pitää kulissia töissä, koska en muutenkaan koskan puhu asioistani työpaikalla. Mutta tässä on sekin hyöty, että voin välillä olla pois kun "lapsi on kuumeessa".

En aio hankkia lapsia. Enkä ystäviä töistä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa pitänyt älytä tehdä tuo töihin tullessa. Pääsisi lomalle joskus heinäkuussakin, sekä joulu- ja hiihtoloma-aikaan. Perheelliset jyrää meitin.

Vierailija
22/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haj, ehkä munkin pitäisi hankkia sosiaalista statusta töissä sanomalla, että mulla on aikuisia lapsia ja mies kotona. Ihmiset ei pitäisi ikisinkkuna. Ja voisin sanoa viettäväni juhlapyhät heidän kanssaan. Ketäpä tämä valhe haittaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä jäät heti kiinni. Työnantaja maksaa sun palkan ja verottajan tiedoistahan tuo totuus seisoo.

Terveisin, palkanlaskija.

Vierailija
24/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivisista viesteistä voisi päätellä, että velat kuvittelee perheellisten olevan aivan innoissaan siitä, jos lapsi on sairaana. Arvatkaa miten paljon se ahdistaa ja stressaa, kun sitten tietää vielä saavansa kaiken sen äitihalveksunnan töissä, jos kehtaat olla sairastavan lapsen kanssa kotona. Ei se ole niiden vanhempien vika millään tavalla, eikä se olisi edes teidän etunne, jos kaikki vanhemmat jäisi nyt kotiin vuosikausiksi jokaisen lapsen kanssa, että ette pääsisi kiukustumaan pikku-Petterin oksennustaudista sille isä/äitiparalle.

Kyllästyin siihen kiukutteluun ja aloin laskemaan saikkuja työpaikallamme. Lopputuksena olikin, että olin ollut koko vuonna pois VÄHEMMÄN kuin työpaikan pahin saikuista kiukuttelija. :D Hänellä kun oli näitä "maanantaiflunssia", minulla ei koskaan. 

Vierailija
25/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Luulen, että lapset katsotaan handicapiksi pikemminkin kuin eduksi. Ainakin naisella. Kyllä työnantaja osaa ennakoida lasten sairauksista johtuvat poissaolot.

Lapsettomuutta yleisesti pidetään pahana. Naisissa kyllä paljon vikaa kun opettavat lapset siihen ettei isä voi hoitaa ja aina katsovat että he voivat olla pois töistä paremmin kuin isä.

Vierailija
26/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä muuten 100% luotettava työntekijä. Olen vaan kokenut ihan tarpeeksi syrjintää työelämässä sukupuolestani ja lapsettomuudestani johtuen. Enkä koskaan juuri sairastele, maks kerran vuodessa nuhaflunssa, ja sen muun ajan joutunu tuuraa niitä perheellisiä joilla jatkuvasti lapsi sairaana.

Ap

Se on just tuota, että lapsettomia syrjitään. Epäilemättä joku lapsellinen moderaattori luulee muuta, vaikka asia on just noin. Ei pidetä aikuisena jos ei ole lapsia. Mikä on tyhmää.

Vierailija
27/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelija. Käy sääliksi työnantajaa. Saa nähdä, miten ap selviää elämästään. Täysi feikki.

En hyväksy valehtelua, mutta ylipäänsä se, onko lapsia, ei kuulu työnantajalle eikä työkavereille. Kauan olen ollut samas työs enkä ole puhunut perheasioistani paljoa.

Vierailija
28/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina antanut perheellisten valita loma-ajat ensin JOS minulla ei ole mitään erityistä juuri tiettynä viikkona, esim lomamatka/siskon häät jne jne. Ei ole halua pelkästä periaatteesta vaikeuttaa lapsiperheiden oloja Suomessa. Tarpeeksi tiukilla muutenkin.

Vierailija
29/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä koskaan juuri sairastele, maks kerran vuodessa nuhaflunssa, ja sen muun ajan joutunu tuuraa niitä perheellisiä joilla jatkuvasti lapsi sairaana.

Ap

Mites tällä perusteella luulet sen olevan paikan saamisessa etu, että aiot olla koko ajan kotona "sairaan lapsen" kanssa?

Vierailija
30/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä jäät heti kiinni. Työnantaja maksaa sun palkan ja verottajan tiedoistahan tuo totuus seisoo.

Terveisin, palkanlaskija.

Ei ainakaan mulla ole verokortissa jonka palkanlaskentaan toimita tietoa että lapsia on. Tottahan se on että verotuksessa sen näkee, mutta ei kyllä palkanlaskenta mun vähennyksiä näe. Pelkästään veroprosentin ja tulorajat. Toisekseen aika monella on palkanlaskenta ulkoistettu, eli se palkan laskija ei edes tee töitä samassa firmassa.

Vierailija
31/31 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isompi juttu olis jos oisit sanonut että sulla ei ole lapsia, ja oikeasti olisikin.

Kunhan et vingu parhaita kesälomia tai vapaapäiviä niitten "lapsiesi" takia.