Älkää pinotko lautasia ja aterimia sekaisin ravintolassa
En ymmärrä mitä ihmisen päässä liikkuu, kun ne erilaiset astiat pinotaan sekaisin ja vieläpä ruuantähteet ja aterimet välissä. Tarjoilija joutuu joko ottamaan riskin ja kantamaan sen henkäyksestä kaatuvan pommipinon tiskiin sellaisenaan, tai kuluttamaan aikaa siihen, että purkaa sen pinon ja kasaa uudestaan (parhaimmillaan samalla kun asiakas nyrpistelee vieressä sille kun tarjoilija niin häiritsee heidän keskusteluaan).
Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee tuon keikkuvan sekapinon olevan millään tapaa järkevä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilija on helvetin pahasti myöhässä, jos asiakkaat ovat ehtineet pinoamaan lautasia.
Tee työsi äläkä lorvi puhelinta hiplaamassa.
Kannattaa valittaa firman pomoille työntekijöiden liian vähästä määrästä, eikä tarjoilijoille. Itse pidän 8h työpäivän aikana yhden 20 minuutin tauon ja muuten juoksen kaiken aikaa siivoamassa, mutta yksi ihminen ei vaan voi pitää ison täyden ravintolan kaikkia pöytiä koko ajan siistinä. Sitä yrittää koko ajan pitää pöytä kierrosta käynnissä, eikä yhtään auta kun joku tulee nyrpeänä valittamaan kun juuri hänen haluamassaan pöydässä on astioita. Sori, niin on muissakin pöydissä ja nekin pitää siivota.
Kummallinen harhaluulo tuo että likainem ravintola = tarjoilijat laiskottelee takahuoneessa. Ei, vaan se tarkoittaa että työntekijöitä on liian vähän.
Ruuhka saattaa joskus kestää vain pari tuntia, siihen ei lisätyöntekijöitä palkata.
Miten te ihmiset jaksatte nurista ja kitistä ihan loputtomasti? Onko teillä tosiaankin aina naama nurinpäin ja kaikki ahdistaa vai oletteko luoneet kipeän palstapersoonan jonka kuuluu nillittää kaikesta mahdollisesta?
Vierailija kirjoitti:
Ei, asiakas ei pinoa lautasia.
Tarjoilija tekee sen kun kaikki pöytäseurueessa ovat ruokailleet.
Buffetissa voidaan kerätä koko ajan.
Buffetissakin yleensä tarjoilija hakee lautasen kun asiakas on poissa paikaltaan eli ruokaa noutamassa.
Eli jättäkää ne lautaset pöydälle ja tarjoilija kasaa ne pois.
Kun on kakkukahvit-jättäkää kakkulautanen pöydälle ja kahvikuppi erikseen.
Normisti kakkulautaset kerätään yhteen pinoon.
Kahvikupit kerätään tarjottimelle.
Sekin astioiden haku asiakkaan poissaollessa on muuten välillä melkoista arpapeliä, jotkut suivaantuvat jos erehtyy viemään pois lautasen missä oli vielä rypäle ja jotkut taas kärttyyntyvät kun tarjoilija ei tajua viedä pois täyttä buffalautasta, jota ei haluakaan syödä. Kaikki asiakkaat eivät hoksaa esimerkiksi aterinten kello viiden asennon käyttämistä merkkinä, eikä sitä voi tietää onko merkki unohtunut vai onko ruoka kesken.
Ap
Jos pöytään syntyy lautaspinoja on palvelu liian hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, asiakas ei pinoa lautasia.
Tarjoilija tekee sen kun kaikki pöytäseurueessa ovat ruokailleet.
Buffetissa voidaan kerätä koko ajan.
Buffetissakin yleensä tarjoilija hakee lautasen kun asiakas on poissa paikaltaan eli ruokaa noutamassa.
Eli jättäkää ne lautaset pöydälle ja tarjoilija kasaa ne pois.
Kun on kakkukahvit-jättäkää kakkulautanen pöydälle ja kahvikuppi erikseen.
Normisti kakkulautaset kerätään yhteen pinoon.
Kahvikupit kerätään tarjottimelle.Sekin astioiden haku asiakkaan poissaollessa on muuten välillä melkoista arpapeliä, jotkut suivaantuvat jos erehtyy viemään pois lautasen missä oli vielä rypäle ja jotkut taas kärttyyntyvät kun tarjoilija ei tajua viedä pois täyttä buffalautasta, jota ei haluakaan syödä. Kaikki asiakkaat eivät hoksaa esimerkiksi aterinten kello viiden asennon käyttämistä merkkinä, eikä sitä voi tietää onko merkki unohtunut vai onko ruoka kesken.
Ap
Kuka uskoisi kyypparin homman vastaavan monimutkaisuudeltaan ja stressitasoltaan vaikka kirurgin hommaa....
”Minua pitää palvella! Palllvellllaaa!”
Vierailija kirjoitti:
”Minua pitää palvella! Palllvellllaaa!”
Jos mä maksan siitä niin todellakin :D
Vierailija kirjoitti:
Jos pöytään syntyy lautaspinoja on palvelu liian hidasta.
Oon muuten varma, että nämä "huonoista tarjoilijoista" valittavat ovat samoja ihmisiä, jotka kannattavat aktiivimallia ja ovat sitä mieltä, että työttömän kuuluu ottaa vastaan sitä työtä mitä saa, omista toiveista ja taidoista riippumatta.
Koittakaa päättää :D
Vierailija kirjoitti:
en minä niitä tarjoilijan mieliksi pinoile, vaan tehdäkseni tilaa seurustelulle.
Et mahdu keskustelemaan jos pöydällä on lautasia? Vai minkälaista seurustelua sä siinä pöydällä aiot harrastaa?
Jos sitä tapahtuu usein, niin se on luonnollinen käyttäytymismalli ja sitten ammatin varjopuolia.
Asiakaat ovat syöneet aikapäiviä sitten ja kyllästyvät odottamaan että lautaset haetaan pois.