Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saara Aalto Liettuassa - Monstersin esitys

Vierailija
12.03.2018 |

Enemmän tätä, vähemmän UMK:ta. Laulukin meni miljoona kertaa paremmin kun piti tanssia vähemmän. Turha tuo nostokin, heti meni nuotin vierestä. Minusta voisi jättää tanssimisen lähes kokonaan tanssijoille, se riittää että suunnilleen kävelee samaan suuntaan ja siitä voi sitten hiljalleen lisätä, jos tuntuu, että alkaa sujua luonnostaan.

Tuossa on taustanauha toki mukana ja siksikin kuulosti paremmalta kun taustalaulu ei mennyt päin seiniä, mutta hirveän paljon selkeämpi show joka jättää kaikelta riehumiselta tilaa itse laululle.

Onko mammat teistä oikea suunta?

Kommentit (559)

161/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon kertsin "lapsikuoron" idea oikein on?

Tehdä kenties biisistä tarkoituksella huonompi?

Vierailija
162/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aallon Liettua esityksessä esim. kohta 0:18-0:24 on hyvin epävakaa ja väpättävä, ja koko laulun keskikohta alkaen 1:08 on erittäin epävireinen. Lopun epävireinen kiekaisu särähtää pahasti korvaan, ja ”hengästyminen” vaikuttaa pelkältä tehokeinolta, että ”kuulitteko kuinka annoin kaikkeni”.

Tämä jo oikeastaan todistaakin, että kuuntelulaitteissasi tai jomman kumman korvissa täytyy olla vikaa. Mainitsemasi muutaman sekunnin puhelauluosuus on toki erilainen kuin studioversiossa. En minä siinä kyllä silti mitään epävakaata kuule. Studioversiossa hän toki laulaa (ei puhu) sen läpi. Ja varsinkaan keskikohdalla ei ole mitään epävireistä. Hän vain sattuu laulamaan liettuaksi. En käsitä, miten joku voi kuulla lopun "kiekaisun" edes kiekaisuna ja varsinkaan epävireisenä. Myöskään hengästymistä en videolta kuule enkä näe. Täällä päässä on kuitenkin todella hyvät kaiuttimet ja kuunteluhuone, joten luulisi kuuluvan sellaiset. Sanomattakin on selvää, että 5000 ihmisen salissa ei äänentoisto tai varsinkaan sen taltiointi voi olla samaa luokkaa kuin kaiuttomassa studiossa. Ja laulaja ei mitenkään voi kuulla itse ääntään niin hyvin kuin studiossa. Vaikea siinä on sitten samalla tavalla laulaa. Live on aina live ja hyvä niin.

Moni kuuntelee näitä tyyliin: linja-autossa älypuhelimesta, niin on aivan selvää, että silloin ei voi syyttää muuta kuin omaa laitteistoa. Tietokoneen kaiuttimetkaan ei pysty mitenkään toistamaan Saaran dynaamista laulua. Kaiuttimet rupeavat särkemäään. Tämä on varmaan suurin syy miksi niin moni pitää hänen lauluaan kirkumisena tai huutamisena. En toki tiedä miten sinun kohdallasi on tilanne.

Ylipäätään tämä kritiikki ja saivartelu menee Saaran kohdalla aivan överiksi. Kumpa te samalla tarmolla kiinnittäisitte huomiota muiden artistien esityksiin, niin saataisiin tästä maailmasta parempi paikka elää. Aloittakaa nyt vaikka ensin Robinista, Sannista, Haloo Helsingin Ellistä ja muista aivan onnettomista laulajista.

Minä käytänkin kuulokkeita. Niillä kuulee tarkemmin (valitettavasti tässä tapauksessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää käteen kirjoitti:

Minulle on tullut tunne, että kohtaa tulee super surprise ja big announcement, eli kappale vaihdetaan. Huipputekijähän tuon lavashown suunnittelijankin piti olla, niin miksi sitä esitystä nyt sitten koko ajan muutetaan. Tässä ei nyt kertakaikkiaan tunnuta tietävän mitä halutaan.

Täällä joku väittää, että esityksen on suunnitellut suomalainen. Lukee kuulemma UMK.n lopputeksteissä. En tiedä onko totta.

Vierailija
164/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Saaran epävireistä jankkaava ja trollaava henkilö ei ymmärrä laulamaisesta mitään. Piste.  Kaikki kommenteissaan todistaa siitä.

Vierailija
165/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On parempi, tykkäsin tästä simppelistä esityksestä itse asiassa tosi paljon. Tätä kun vertaa siihen umk-sirkusesitykseen niin huomaa miten paljon paremmin tämä biisi toimii vähemmällä sählällä. Saara laulaa hyvin kun saa keskittyä olennaiseen.

Ja lapsikuoro! Se toimii tässä biisissä, se kuuluu tähän. Eikö Månsillakin ollut lapsikuoron kaltaista laulua taustalla, miten Lissaboniin saataisiin meidänkin biisiin?

Ei onnistu. Naistanssijat jää pois esityksestä.

Artists shall perform live on stage, accompanied by a recorded backing-track which contains no vocals of any kind or any vocal imitations aiming at replacing or assiting the live/original voice of the Contestant(s). The Host Broadcaster shall verify respect for this rule.

israelin edustaja on saanut erityisluvat muokatun äänen käyttämiseen. Ehkä Saarakin voisi yrittää erityislupaa, vedoten että tuota soundia ei saa aikaan livenä.

Niin kun se on looper joka tallentaa ja toistaa ääntä livenä. Ei taustanauha.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta nekin ovat järjestään kiellettyjä, mutta erityisluvalla mennään. Lupaa voi anoa ja se joko myönnetään tai ei. Yrittää voi ainakin.

Vierailija
166/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytänkin kuulokkeita. Niillä kuulee tarkemmin (valitettavasti tässä tapauksessa).

1. Se mitä kuulet on liettuan tv:n äänentoisto. 2. Kukaan huippulaulaja ei ole 100% vireessä kaikena aikaa ja pienten epäpuhauksien kyttääminen on lähinnä sairasta ja laulutaiteen vastaista. Tai kertoo että et tajua että radiosoittoon päätyvät studiot siivotaan epäinhimillisiksi näinä päivinä. Oikea laulaminen ei ole sitä mitä studioina tänä päivänä kuulet.

Vierailija
167/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumakauta miks se yrittää mongertaa liettuaa.

Joku tossa Saaran suussa häiritsee, se on jotenkin kova yhdistettynä jytkyyn leukaan.

Liettualaiset olivat todella otettuja, että joku ulkomaalainen on opetellut osan laulusta j kiittämään heidän pienen maansa kielellä. Aplodit olivat mahtavat!

Jep. Olen asunut Kaunasissa ja monet mun kavereista olivat tuolla livenä kuuntelemassa. He ottivat kaikki muhun erikseen yhteyttä ja kysyivät, että tiedänkö tän Saaran ja tiesitkö, että hän lauloi liettuaksi ja olivat aivan todella innoissaan siitä. Ei sinne moni mene ja edes kiitosta opettele alkuperäiskielellä.

Vierailija
168/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää käteen kirjoitti:

Minulle on tullut tunne, että kohtaa tulee super surprise ja big announcement, eli kappale vaihdetaan. Huipputekijähän tuon lavashown suunnittelijankin piti olla, niin miksi sitä esitystä nyt sitten koko ajan muutetaan. Tässä ei nyt kertakaikkiaan tunnuta tietävän mitä halutaan.

Täällä joku väittää, että esityksen on suunnitellut suomalainen. Lukee kuulemma UMK.n lopputeksteissä. En tiedä onko totta.

Ihan Areenasta tarkistettuna siellä on Saaran lavaesityksen suunnittelijana Brian Friedman, ja koreografina Lukas McFarlane. Tanssijat on 3 ulkomaista miestä. Muiden illan esiintyjien tiimeissä on ollut suomalaisia.

Vierailija
169/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tossa Saaran suussa häiritsee, se on jotenkin kova yhdistettynä jytkyyn leukaan.

Liettualaiset olivat todella otettuja, että joku ulkomaalainen on opetellut osan laulusta j kiittämään heidän pienen maansa kielellä. Aplodit olivat mahtavat!

Jep. Olen asunut Kaunasissa ja monet mun kavereista olivat tuolla livenä kuuntelemassa. He ottivat kaikki muhun erikseen yhteyttä ja kysyivät, että tiedänkö tän Saaran ja tiesitkö, että hän lauloi liettuaksi ja olivat aivan todella innoissaan siitä. Ei sinne moni mene ja edes kiitosta opettele alkuperäiskielellä.

Onko tämä Kaunainen joku kaupunki, jonka kieltä Saara osaa?

Vierailija
170/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää käteen kirjoitti:

Ihan Areenasta tarkistettuna siellä on Saaran lavaesityksen suunnittelijana Brian Friedman, ja koreografina Lukas McFarlane. Tanssijat on 3 ulkomaista miestä. Muiden illan esiintyjien tiimeissä on ollut suomalaisia.

Niin se suunnitteli. Kovasti jotku vaan väittää vastaan.

Vierailija
171/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää käteen kirjoitti:

Brian ei ole suunnitellut monsterin koreografiaa, vaan hänen apurinsa.

Vierailija
172/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli paljon parempi, hyvä saara! Toivittavasti sitä umk:ssa nähtyä hiihtoasua ei kaiveta naftaliinista viisuihin!!!

Samoin sen munkinkaavun/nyrkkeilijän kylpytakin + amerikkalaisen jalkapallopelaajan silmänalusviivat + autokilpailumaiset lippujen heilutukset.

Vierailija
173/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunas on sen äidinkieli.

Vierailija
174/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan tässä yritetään huijata ihmisiä. Saara oli Kauniaisissa ja puhui Kauniaisten ruotsia ja nyt täällä väitetään että jossain ulkomailla osattaisiin paremmin kuin Suomessa, mutat eihän se ole mahdollista eikä olekaan, koska Kauniainen on Suomessa.

Vierailija
175/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mikä tuon kertsin "lapsikuoron" idea oikein?

Päästää pelokas lapsi pelosta. Sisäinen lapsi.

Vierailija
176/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunas on sen äidinkieli.

Ja kaunojen murteita.

Vierailija
177/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Se mitä kuulet on liettuan tv:n äänentoisto. 2. Kukaan huippulaulaja ei ole 100% vireessä kaikena aikaa ja pienten epäpuhauksien kyttääminen on lähinnä sairasta ja laulutaiteen vastaista. Tai kertoo että et tajua että radiosoittoon päätyvät studiot siivotaan epäinhimillisiksi näinä päivinä. Oikea laulaminen ei ole sitä mitä studioina tänä päivänä kuulet.

Mitä kuulin, oli Saaran todella huomattava epävireisyys lähes koko ajan. Kyse ei todellakaan ole pienestä epäpuhtaudesta. Harvoin näissä tv:n laulukilpailuissakaan kuulee näin pahaa epävireisyyttä ja falskiutta. Ja mitä tulee poppareiden studiotuotteisiin, niin ei ole mikään uutinen, että ne ovat juuria myöten käsiteltyjä ja muokattuja, eli eivät osaa oikeasti laulaa.

Vierailija
178/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää käteen kirjoitti:

Brian ei ole suunnitellut monsterin koreografiaa, vaan hänen apurinsa.

Niin Lukas on koreografi, Brian lavaesityksen suunnittelija.

Vierailija
179/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuulin, oli Saaran todella huomattava epävireisyys lähes koko ajan. Kyse ei todellakaan ole pienestä epäpuhtaudesta. Harvoin näissä tv:n laulukilpailuissakaan kuulee näin pahaa epävireisyyttä ja falskiutta. Ja mitä tulee poppareiden studiotuotteisiin, niin ei ole mikään uutinen, että ne ovat juuria myöten käsiteltyjä ja muokattuja, eli eivät osaa oikeasti laulaa.

Sulla on sitten vikaa joko korvissa, kuulokkeissa tai laitteistossasi. Minä kuulin ihan muuta ja minä kuulen sekä oikein että ymmärrän mitä kuuntelen. Fakta.

Vierailija
180/559 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävirejankkaaja on ihan vain pahantahtoinen trolli, joka ei kestä että esitys oli onnistunut, niin pitää nyt sitten keksiä tuo ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä