Nyt se on lääketieteellisellä väitöksellä todistettu: ALAKARVOJA EI PIDÄ AJELLA
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Nonnih.
Mä oon pari - kolme kertaa elämäni aikana ajellut alapääni paljaaksi. Sen verran vaivalloista ja typerää hommaa, ja aiheutti kaikenlaisista "desinfioinneista" ja rasvauksista ym huolimatta rumannäköisiä karvatupentulehduksia, että annoin olla koko homman.
Mulla on parempaakin tekemistä ajalleni, kuin kyykkiä peili haarovälissä vessassa karvoja poistellen. Sen verran jo ikääkin, ettei kaikenlaisiin hölmöyksiin lähde orjallisesti muiden mukana, vaan miettii asiaa ja asian "tärkeyttä" ihan itse ja toimii, tai on toimimatta sen mukaan..
N37
Jep. Kun ikää on riittävästi, ei tarvitse lueskella jälleen kerran uutta tutkimusta (näitähän pukkaa joka tuutista ja kaikki on vaarallista), vaan voi tehdä itse päätöksensä. Mun päätökseni on ajaa posliiniksi. Pidän siitä.
N36
Ei niitä karvoja peilin kanssa tarvitse ajella :D
Miten niin monia tuntuu häiritsevän, jos joku muu ajelee alapäänsä karvat? En tajua.
Minä olen ajellut siitä lähtien, kun karvat alkoi kasvaa. Iho on täysin tottunut siihen, ei tarvitse mitään erikoisvoiteita, onnistuu myös tylsällä terällä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo artikkeli sisälsi sanoja ”saattaa aiheuttaa” ja ”voi aiheuttaa”. Ei väittänyt, että kaikille aiheuttaa tiettyä juttua, vaan artikkelinkin mukaan aihe on aika yksilökohtainen. En tosin ymmärrä, miksi muiden ihmisten karvat tai karvattomuus voi aiheuttaa näin paljon kiinnostusta, tunteita ja mielipiteitä. Jokainen tehköön mikä hyvältä tuntuu.
Ja ei kai joku tosissaan verrannut tupakointia ja karvojen ajelua 😳?
Kaikki korreloivat tutkimukset ovat sanamuotoa "saattaa aiheuttaa", mutta ihmeesti ihmiset tuppaa valikoimaan tilalle "aiheuttaa". Esimerkiksi tupakointi saattaa aiheuttaa keukosyöpää, mutta varmaa se ei kuitenkaan ole.
Miten kovilla aineilla te puskan kanssa eläjät joudutte karvanne pesemään? Vaikka veri ja valkovuoto, tarttuuhan ne karvoihin. Alapään karvat on vielä sellaisia huokoisia. Eivät tasan liat lähe pelkällä vedellä. Luulisi että nää kemikaalit ei kanssa oo niin hyväksi. Vai oletteko niin luonnollisia, ettei pikku hajut ja jäämät haittaa?
Miten ne karvat oikeasti saa ihan puhtaaksi? Voisko joku vaikka vastata?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina auttanut pesu vedellä tai vedellä ja intiimipesunesteellä. Mitä niissä sun karvoissa on sellaista, että ne eivät tavallisessa pesussa puhdistu?
En aja pois koska, se sänki just kutisee ja rupee punoittamaan. Ymmärrän jos kutittaa niin että rikkoo ihon verille vahingossa ja kynsien alla on bakteereita.
M50+ kirjoitti:
Nämä nykyajan tutkimukset ovat suurimmaksi osaksi huuhaata. Posliinia on ihana katsella ja nuolla. karvatussua ei.
Posliinitha nimenomaan on nykyajan huuhaata...tärkein ominaisuus on muuta kuin nuoleskelu ja katselu
Jos on häpykarvoitusta niin ilmanvaihtokin pelaa paremmin alapäässä, ei pikkarit ole ihossa kiinni.
Eipä vaikuta minuun mitenkään eli jatkan ajelua kuten olen kohta 30 vuotta tehnyt.
Mä sain jopa ruusutulehduksen karvojen ajelusta (verenkiertoon kulkeutuu haavasta tavallinen sptrepto- vai oliko stafylokokki). Seuraukset eivät olleet hauskoja, vaikka tuskin on yleistä.
Naurattaa toi vanhahtava ilmaisu HÄPYkarvoista, kun ei ihmisillä kauheasti häpyä ole enää sukupuoliasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän lactolinea, sopii myös intiimihygieniaan ja on ph-arvoltaan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jopa ruusutulehduksen karvojen ajelusta (verenkiertoon kulkeutuu haavasta tavallinen sptrepto- vai oliko stafylokokki). Seuraukset eivät olleet hauskoja, vaikka tuskin on yleistä.
Naurattaa toi vanhahtava ilmaisu HÄPYkarvoista, kun ei ihmisillä kauheasti häpyä ole enää sukupuoliasioissa.
Alapeukut? True story. Häpy-sanan kommentointi oli sivuseikka
Bakteerivaginoosin ja pahan hiivatulehduksen (joka todennäköisesti aiheutui flagyl-kuurista) jälkeen olen jättänyt karvat ajelematta, jotta ne suojaisivat alapäätä. Ainakaan vielä ei ole tullut uusia tulehduksia. *koputtaa puuta*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijahoitaja tehnyt väitöskirjan. Veikkaan, että pelkkää potaskaa koko juttu. Mites miesten parranajo? Eikös sekin ole sitten haitallista / vaarillista?
Sisältyvän siihenkin riskejä, useimmat kyllä hallitsee ne riskit melko hyvin.
Miesten parranajoon sisältyy ihan samat riskit kuin säärikarvojen, pillukarvojen tai kainalokarvojen ajeluun mutta vain yhden karvoituksen ajelu näyttää aiheuttavan elämää suurempaa holhouksen tarvetta.
Kaikki jotka eivät elä jossain navetan nurkalla tai ahdistuneen keski-ikäisen "mitä ne ihmiset uimahallissakin"-ajattelee maailmassa pitävät puhdasta, naisellisen sileää vartaloa nykyään itsestäänselvyytenä.
Ainahan on tietty niitä joilla fetissit liittyvät hajuihin, likaisuuteen ja eritteisiin eikä minulla ole mitään näiden leikkejä vastaan kunhan eivät yritä koko ajan todistella niitä "normaaliksi"
Vierailija kirjoitti:
Kutisen kamalasti koko ajan jos annan karvojen kasvaa. Sileä alapää myös parantaa nautintoa seksissä. Aion kyllä jatkaa edelleen.
Oletko kokeillut säännöllistä peseytymistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ylläri, että suomimamma hiihtelee 20v muodin perässä.
Joo, sääri- ja kainalokarvojen ajelu sekä suihkussa käynti useammin kuin kerran viikossa olivat vain 20v takaisia muoti-ilmiöitä jotka jäivät pois muodista heti jonkin verran suosiota saavutettuaan.
Nykyään lähinnä naurattaa ja myös vähän inhottaa, miten teininä olin jatkuvasti raastamassa ihoani paljaaksi. Lopputuloksena on arka tai kutiseva ärtynyt iho, vaikka kuinka usein peseytyi. Ajatelkaa tekin, jotka urheilette paljon: ilman mitään karvoja kaikki hiki ja salilta tarttuneet bakteerit treenivaatteista menevät suoraan herkimmille limakalvoille!
Sheivauksen vähentämisen hyviä puolia: ei kirvelyä eikä kutinaa, terve iho, miellyttävämpi tuoksu, pehmeämmät karvat. Suosittelen kaikille naisille kokeilemaan tai ainakin vähentämään
Mullakin kutisee karvat. En jaksaisi ajella, mutta välillä on vain pakko. Ei johdu pesemättömyydestä. Vai peseekö joku sitten p*llunsa useita kertoja päivässä?
Sääri- tai kainalokarvoja tai umpisuolta ei kuule ole mikään pakko poistaa ellei ole tulehdusta, eikä hienhajuunkaan ole vielä kukaan kuollut. Mitä noihin syöpäläisiin tulee, niin ei niitä sinne karvoitukseen itsekseen generoidu vaan saat niitä olemalla idiootti ja panemalla vääriä ihmisiä. Auttaako posliiniksi vetäminen arvostelukyvyn puutteeseen?