Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
181/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 7000€ (olen alaikäinen)

Vierailija
182/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa käteistä ja ruokarahaa tilillä.

Onneksi tulee ensimmäinen palkka loppukuusta, koska en tiedä mitä olisin tehnyt. Opintolainan maksu kummittelee tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalle kertynyt äveriästä väkeä paljon ;-)

Minulla on noin 5000€ säästötilillä, pyrin siihen että vähintään 1000€ on.

Ei ole sijoituksia eikä muutakaan ihmeellistä, omistusasunto mutta siitäkin vielä aika paljon velkaa.

Pärjätty ollaan, minä ja kaksi lasta.

Vierailija
184/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä eläkeellä, ei mitään raha säästöjä. Kait ne minut hautaan saavat ,on mieheni kanssa oma asunto ja kesäpaikka !

Vierailija
185/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HamaySadid kirjoitti:

Uskomattomia summia, enpä olisi arvannut. Itselläni ei ole yhtään, luottokortti viisi tonnia miinuksella, ok-talo kyllä velaton ja siitä puolet minun. 13-vuotiaasta asti olen töissä käynyt, korkeakoulutettu ja viisikymppinen.

Aika huoletonta elämää olet viettänyt, kuin taivaan lintu konsanaan.

Eikö korkeakoulutus antanut mitään valmiuksia riskienhallintaan?

Olet laittanut kaikki munat yhteen koriin, siis erittäin epälikvidiin ok-taloon, jonka myyminen huonossa taloustilanteessa on mahdotonta. Muutenkin tuntuu, että suomalaiset okt- asukkaat arvioivat torppansa markkina-arvon raakasti yläkanttiin.

Talo on lisäksi altis kosteusvaurioille, homevaurioille jne.

En ole edellinen, mutta: Kuule niin sen tulisi ollakin,  kuin taivaan lintuja <3 

Herra pitää huolen, ihmisviisautta turvata ja varmistella, pönkittää ja puskuroittaa ja miettiä riskienhallintaa. Jos haluat viettää elämäsi niin, niin siitä vain, omassa turvassa. Minulla on turva isommassa kädessä, ja voin nauttia elämästäni ja elää mammonaa palvomatta, kuin taivaan lintunen <3

Vierailija
186/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 000 tilillä ja n. 320 000 e osakkeissa.

Vierailija
187/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo ken haluaa :D Mut ihanaahan se on edes hetken verran elää rikkaana tässä pinossa ;)

Vierailija
188/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000e olen säästänyt vuoden aikana. Sitä ennen olin sossun kanta-asiakas.

Vierailija
189/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukanvarressa muutama tonni käteistä. Ne ei tiliotteissa näy.

Muuten päästän kaikki laskut vipatippaan ja kiikutan sossuun.

Ne maksaa ne mieluummin harkinnanvarasenakin , kuin päästää perintään ja ulosottoon.

Vierailija
190/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 000€, lisäksi 5 sijoitusasuntoa, oma koti ja kesämökki. Lapsiperhe, miehen kanssa kaikki omaisuus molempien nimissä eli mitä se oma osuus sitten tuosta onkaan.

Vierailija
191/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 340000 arvoisessa omakotitalossa lainaa minun osuutta n.75000€. Eli myynnissä jäisi käteen mulle n. 50000€? ”Säästössä” tileillä vasta n. 3000€, koska olen säästänyt vasta n. 6kk.

Vierailija
192/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 340000 arvoisessa omakotitalossa lainaa minun osuutta n.75000€. Eli myynnissä jäisi käteen mulle n. 50000€? ”Säästössä” tileillä vasta n. 3000€, koska olen säästänyt vasta n. 6kk.

Eikun 100000 jäisi myynnistä. Tai jotain.

Vierailija
193/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetäänpä pohjat: Omaisuutta viimeisen arvion mukaan (firma, okt, metsää, osakkeita jne) vähän yli 1,2 milj €. On sitten velkaakin, yli puoli miljoonaa! En suosittele, vähän hirvittää miten käy. Mitään ei kuitenkaan saa jos ei yritä.

Vierailija
194/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästössä, vain velkaa. 

Vierailija
195/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

23000 + jonkin verran osakkeita.

Asun avoliitossa, omistamme asunto-osakkeen, josta velkaa minulla 95000. Muu merkittävämpi omaisuus uusi velaton laadukas auto. Vuosituloni ovat n. 58000.

Vierailija
196/904 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään.

T. Pitkäaikaissairas

Vierailija
197/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moni ei ymmärrä luettua tai ei vastaa siihen mitä kysyttiin.

Luetellaan talot ja kesämökit - onko ne siis vararahastoa??   Lisäksi pitäisi erottaa sinkut ja pariskunnat, joilla on tuplatulot muttei tuplamenoja.

Itse ymmärrän vararahastolla sellaisen rahan mikä on tilillä heti nostettavissa ns. äkillisiä ylimääräisiä menoja varten.

En usko, että kukaan lähtee kesämökkiään myymään jos tarvitaan pari tonnia rahaa johonkin remppaan tai lomamatkaan, vai?

Vierailija
198/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tileillä taitaa lojua n. 65-70 000€, tuohon päälle pieniä sijoituksia osakkeisiin, mutta niitä ei ole tarkoitus pitää vara-rahastona. Taloja ja metsiä ei myöskään voi realisoida niin nopeasti, että niitä voisi pitää minään nopeana ratkaisuna mihinkään akuuttiin tarpeeseen.

Vierailija
199/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on moni ei ymmärrä luettua tai ei vastaa siihen mitä kysyttiin.

Luetellaan talot ja kesämökit - onko ne siis vararahastoa??   Lisäksi pitäisi erottaa sinkut ja pariskunnat, joilla on tuplatulot muttei tuplamenoja.

Itse ymmärrän vararahastolla sellaisen rahan mikä on tilillä heti nostettavissa ns. äkillisiä ylimääräisiä menoja varten.

En usko, että kukaan lähtee kesämökkiään myymään jos tarvitaan pari tonnia rahaa johonkin remppaan tai lomamatkaan, vai?

Vaikka olenkin melko samaa mieltä siitä mitä lukea vararahastoksi, ei mökin tai asunnon myynti ole pakollinen hädän hetkellä. Useimmiten pankit kuitenkin myöntävät melko helposti vakuudellista lainaa, jolla saa ainakain ostettua lisäaikaa mökin myyntiä varten, mikäli tilanne on niin paha.

Vierailija
200/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500€. Tulee käyttöön varmasti ensi kuussa kun irtisanouduin töistä ja karenssi on varma. Lisäksi on asuntosäästötili, jossa on vähän enemmän. On rankkaa, kun on ikänsä tehnyt raskasta työtä pienellä palkalla, ja parhaansa mukaan koittanut säästää, mutta esim. Tt-tukeen ei ole oikeutettu mikäli sattuisi pamahtamaan joku 2v. karenssi, ennenkuin KAIKKI säästöt on tuhlattu. Toivon kuitenkin löytäväni työn, jossa mielenterveys ei ole vaarassa lähteä.