Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
201/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on moni ei ymmärrä luettua tai ei vastaa siihen mitä kysyttiin.

Luetellaan talot ja kesämökit - onko ne siis vararahastoa??   Lisäksi pitäisi erottaa sinkut ja pariskunnat, joilla on tuplatulot muttei tuplamenoja.

Itse ymmärrän vararahastolla sellaisen rahan mikä on tilillä heti nostettavissa ns. äkillisiä ylimääräisiä menoja varten.

En usko, että kukaan lähtee kesämökkiään myymään jos tarvitaan pari tonnia rahaa johonkin remppaan tai lomamatkaan, vai?

Joo, asunto ja kesämökki eivät oikein toimi puskurina. Toki pidempiaikaiseen hätään, sairauteen, työttömyyteen jne.

Mutta esim osakesijoitukset saa realisoitua parissa päivässä.

Vierailija
202/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on moni ei ymmärrä luettua tai ei vastaa siihen mitä kysyttiin.

Luetellaan talot ja kesämökit - onko ne siis vararahastoa??   Lisäksi pitäisi erottaa sinkut ja pariskunnat, joilla on tuplatulot muttei tuplamenoja.

Itse ymmärrän vararahastolla sellaisen rahan mikä on tilillä heti nostettavissa ns. äkillisiä ylimääräisiä menoja varten.

En usko, että kukaan lähtee kesämökkiään myymään jos tarvitaan pari tonnia rahaa johonkin remppaan tai lomamatkaan, vai?

Joo, asunto ja kesämökki eivät oikein toimi puskurina. Toki pidempiaikaiseen hätään, sairauteen, työttömyyteen jne.

Mutta esim osakesijoitukset saa realisoitua parissa päivässä.

En osakesijoituksiakaan lähtökohtaisesti pitäisi sellaisena puskurina, joka on tarkoitus realisoida nopeasti, koska aina ei ole millään tavalla hyvä hetki realisoida. Ei lainan saaminen asuntoa tai mökkiä vastaan paljoa kauemmin kestä ja ne ovat monesti vakaanpia arvoltaan kuin osakkeet (jotka voivat hurjimmillaan muuttaa arvoaan useita kymmeniä prosentteja päivän aikana poikkeuksellisten uutisten julki tullessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 200.000 tileillä/sijoituksissa, joista rahat saa heti irti.

Lisäksi löytyy n. 500.000 arvoinen H:gin ydinkeskusta-asunto, joka on realisoitavissa viim. 1 kk:n sisään myyntiinlaitosta (kunhan ei pyydä hirmusti päälle tuon 500.000). Toki asunnon voisi vuokrallekin laittaa, niin tuottaisi koko ajan jotakin, mutten ole raaskinut.

Eli nämä yllä mainitut ovat helposti realisoitavaa omaisuutta, jotka ovat kaikki omissa nimissäni.

Asumme mieheni kanssa muualla, joten tuo asunto ei siis lähtisi itseltä "alta".

Ja varallisuus on todellakin tullut hädässä tarpeeseen!!!

Olen nyt kuudetta vuotta pitkäaikaistyöttömänä ja työllisyysnäkymät olemattomat meille juristeille täällä pk-seudulla.

Vierailija
204/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
205/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

345 000. Tietysti. Onko enkat?

Vierailija
206/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asun ja tilillä on 20 000€ ja osakkeina 10 000€. On ollut ihan sopiva summa tähän asti.

Vierailija
207/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä 1000 euroa, rahastoissa 5000 euroa. Ei velkaa eikä myöskään muuta omaisuutta, vakityö löytyy. Asun yksin.

Vierailija
208/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä vähän yli 5000 €. Summa kasvaa 700 € joka kk... nyt kun on vielä töitä. Tulevaisuudesta ei varmuutta, siksi säästän kaiken minkä voin.

Matalapalkkainen yhden lapsen yh.

209/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7500e, olen saanut säästettyä ne puolessa vuodessa kun muutin edullisempaan asuntoon. Ennen säästöjä 0e.

Vierailija
210/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte niiltä naisilta, jotka ulos lähtiessään laittavat ehjät, puhtaat ykköspikkarit siltä varalta, että jäätte auton alle ja joudutte sairaalaan.

Vierailija
211/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 euroa.

Vierailija
212/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Jos rahat ei riitä loppuelämäksi on kyseessä hätätilanne. Elämä menee hukkaan jos joka päivä pitää nousta aikaisin ylös "kerjäämään" rahaa.

Vierailija
213/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000euroa. Nelihenkinen perhe. Lisäksi useita luottokortteja joissa limiittiä yhteensä yli 10 000. En tiedä miksi pitäisi olla enemmän? Mielummin lyhennän asuntolainaa kun korot on matalalla..

Vierailija
214/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kumppanin kanssa, kaksi lasta, asuntolainaa n. 70,000 euroa. Minulla on säästössä n. 10,000 euroa, joista noin 1000 euroa on rahastossa. Aloitin rahastosäästämisen vasta jokin aika sitten ja tarkoitus olisi säästää sinne seuraavat  vuosikymmenet tasaisesti. Puolison kanssa jaetulla säästötilillä n.20,000 euroa lisää. Periaatteessa hätävaraa, mutta samalla suurin osa rahoista on tarkoitettu tulevaisuuden asuntohankintaan. Yritämme säästää säännöllisesti. 

Vierailija
215/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä suuhun mennään. Hätävaraa ei ole montaakaan satasta. Miehen sairastuttua on sinnitelty jotenkuten kuukausi kerrallaan. Opiskelen ja teen töitä koulun ohella. Okt josta velkaa 170000€ sekä 3 lasta. Onneksi koulu pian loppuu ja pääsen töihin. Ja kunhan mies kuntoutuu, niin saa sekin palata tienestiin.

Vierailija
216/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200€, kaikki kiinni seinissä (n 700000€) . 2 aikuista ja teini

Vierailija
217/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 euroa. Olen vajaa 40 v ja asun 7v ja 9v tyttäreni ja mieheni kanssa. Säästäminen on mahdotonta 900 kk nettoeläkkeen jälkeen,joten kädestä suuhun eletään. Yliopistokoulutus minulla on (aiempi palkka 3500 e/kk), mutta sairauden takia en kykene työhön tällä hetkellä. Olen pyörätuolissa ollut melkein 10vuotta. Tosin hiljalleen olen alkanut saada toimintakykyä takaisin. Tavoitteena on saada sen verran työkykykyä takaisin, että kykenisin osa-aikatyöhön. Tämä toteutuu ehkäpä 5-10 vuoden aikajänteellä, jos toivun nopeasti; kaikkeni teen sen eteen. Mieheni ja minun rahat menevät pääsääntöisesti kuntoytukseeni. Miehellä tilillä vajaa 1000 euroa. Hän on myös sosiaaltialan yliopistokoulutuksen saanut, töissä päiväkodissa oman alan työssä noin 1600 e netto kuukaudessa. Asuntoon yritetään säästää, mutta se tuntuu mahdottomalta, ja siksi tämä haave on toistaiseksi kuopattu. Ihan mukavasti silti eletään, mutta taloudellisesti puskuria ei ole mahdollista rakentaa. Tosin paha päivä on jo tullutkin, ja siitä selvitään.

Vierailija
218/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuus 240000, puskurissa 10000, kiinteää omaisuutta tuosta 190000.

Nämä on omat, avomies omistaa yhdestä asunnostamme 50% ja toisesta 15%, kolmas on vielä jakamattomassa kuolinpesässä.

Kallein yllätys on ollut okt:n vesipumppu viikonlopputöinä.

Vierailija
219/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten teillä on nämä hätävarastot? Meillä on yhdellä erillosellä tilillä yleensä n.3000€ jemmassa, mutta olemme sen myös käyttäneet monet kerrat esim lomamatkaa, johonkin isompaan ostokseen hetkek mielijohteesta jne. Meillä on kuitenkin vakuutukset kaikkia hätätilanteita varten, työttömyyttä, sairastumista, kuolemaa, onnettomuuksia, tapaturmia..Niistä maksetaan pitkä penni joks vuosi. Miksi siis pitäisi olla vielä vuoden tulot jollain tilillä jemmassa?

Ei vakuutus kaikkea korvaa, ainakaan heti. Jos vaikka kodinkoneita menee useampia rytäkässä rikki, korvausten hakeminen voi kestää eikä niitä välttämättä edes saa kaikesta. On ikävää sinnitellä korvauspyyntöjen kanssa ilman peruskodinkoneita viikkotolkulla, ja sitten vielä viikkotolkulla odotella asennuksia kun lopulta saa rahat tilille ostoa varten. 

Kaikilla ei myöskään ole esim. sairausvakuutuksia :) Joku säästää mielummin ne sataset vuodessa itse ja tarvittaessa saa säästöistä tiukan paikan tullen itse kerrytettyä rahaa käyttöön. 

Mulla ainakaan yksikään kodinkone ei mene vakuutuksesta, senverran ylös nostin omavastuut ja samalla tietysti vuosimaksu pieneni yhden pesukoneen verran :)

Vierailija
220/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 v ja 7000€ asun yksin. Tarkalleen ottaen varallisuuteni on vielä miinuksen puolella kun asuntovelkaa on jäljellä 15 000€.

Varallisuutesihan ei ole miinuksen puolella jos asuntosi arvo on enemmäin kuin 80 k€.