Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Olen pitkäaikaistyötön ja jemmassa on n. 15000€. Jos tarvitsee ostaa esim. vaatteita pystyn halutessa ostamaan. Rahat on hankittu pitkällä aikavälillä laittaen säästöön kaiken mahdollisen ja tavaroita satunnaisesti myyden. Toistaiseksi en ole matkustellut. Työkkärin aktiviteetteihin osallistun aina. Säästössä oleva raha antaa mielenrauhaa.
Tällä hetkellä 100e kun sain syntymäpäivälahjaksi. Muuten tavallisesti ei enempää kuin ehkä 20e.
58000€.
Ei perhettä yksin elelen, mitä noilla rahoilla tekisi, perillisille en niitä aio jättää.
Säästötilillä 3500e. Sijoituksissa n. 3200e
Varatilillä on 1000€ ja kohta 3000€ kun veronpalautukset tulee. Ne jää säästöön kun ovat täysin ylimääräistä rahaa. Tavoite olisi n. 10K€ sukanvarressa.
Irrotettavana tileiltä heti löytyy heti n.20000e lisäksi on omaisuutta: asunto, auto, mökkipuolikas, sijoituksissa n 20000e.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hätiä ihmisille on sitten pahimmillaan tullut, joihin noita hätävarastoja on tarvittu? Esim. mikä hätä on maksanut jopa useita kymmeniä tuhansia?
Yksityisen klinikan syöpähoitoihin voi palaa 40000€. Toki julkinen puolikin hoitaa, mut kaiken varalta voi olla hyvä että on mahdollista tarvittaessa turvautua yksityiseen.
Ei senttiäkään. Tuskin näillä tuloilla tuleekaan, jos haluaa elää siedettävää elämää,
Ei mitään, ei ole varaa säästää mulla eikä miehellä. Käydään molemmat töissä ja meillä on kaksi lasta.
Tällähetkellä 34000 yhteensä, osa siitä menee vielä raksahommiin. Ennen viime lokakuuta 0e
0€ yli 50- vuotiaita ollaan, ei oo ikinä ollut mitään "pahanpäivänrahastoa", ja tuskin tuleekaan.
Hevosetkin mies on huoleton mies
Ei ole varsinaista pahan päivän vararahastoa, mutta luottokortin saldoraja on 66.000€. Nopeasti realisoituu myös osakkeet, joita on paljon. Aikuiset lapset.
102000 tilillä, maksettu asunto (2008 rakennettu) ja auto (2015 uutena ostettu), eikä pennin jeniä velkaa kellekään. Yksin asustelen ja se ei enää yhden avioliiton kokeneena muutu
Noin 15000 eur ja säästän koko ajan 500 eur kk, joskus enemmänkin. Tavoite 20000 eur kasassa vuoden lopussa.
Melko isoja summia monella tilillä.
Mulla on ajatus että vararahastossa eli säästötilillä olisi n. 10 000. On turvallinen tunne pystyä hankkimaan jotain kallistakin nopeasti, jos on pakko.
Mutta sen yli kertyvät säästöt kannattaa mielestäni sijoittaa. Tilillä rahoille ei nykyään kerry yhtään korkoa. Itse ostin sijoitusasunnon vuokrattavaksi reilu 2 v sitten, ja siinä nollautui kaikki säästöt. Nyt olen taas kerryttämässä uutta pesämunaa.
Hiluja jossain purkin pohjalla. Kaikki tilille tuleva menee joka kuussa eurolleen
Valehtelematta; sijoituksissa (asuntoja ja arvo-osuustileillä) 480 000€. Mutta niiden realisoimiseen on täysin toinen suunnitelma. Rahaa tilillä muutamia tonmeja eli työttömyyden iskiessä olisi aika nopeasti pakko aiirtyä myymään sijoituksia vaikka passiivista tuloa tulee osingoista lähinnä keväisin ja jenkkimarkkinoilta vähäisiä määriä pitkin vuotta
Puolet n. 350000 asunnosta, osakkeet ja etf:t 30000, auto reilusti alle kymppitonnin ritsa, pari kolmen tonnin kultaharkkoa pahanpahan päivän piilossa. Miinuspuolella asuntolainaa joku 35000.
Minun palkkani ehkä suomalaisten keskitasoa ja puolison vähän alle. Pisimpään varallisuutta on kartoittanut omistusasuminen, minkä aloitin jo parikymppisennä opiskelijana. Lainanlyhennykset tavallaan ovat pakottaneet säästämään parikymmentä vuotta.