Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Rahastossa 2000€. Onpa tosiaan uskomattoman varakasta porukkaa täällä! En ole kateellinen, vaan pidän asiaa hienona. Itsellä ei hoitoalalla työskentelevänä yksinhuoltaja ole mahdollisuuksia moiseen.
Säästötilillä 16te, joita hiljalleen opettelen sijoittamaan. Minimipuskurina pidän 10te.
Asp-tilillä 36te,jotka toivottavasti saan kohta tuhlattua, kunhan mieleinen asunto löytyy.
Käyttötilillä 2500e, miniminä pidän 1000e
Miten OIKEASTI täällä on näin varakasta jengiä?!
Likvidi Omaisuus (käteinen, ETF:T, rahastot, osakkeet) noin 130 tonnia. Lisäksi suht arvokkaasta kaupunki keskustan asunnosta on lähes puolet jo maksettu. Taidetta myös. Tarkoitus on päästä ”eläköitymään” huomattavasti normi eläkeikää aiemmin, tän hetkinen tavoite on ihan max 45-v. Siihen on vielä hyvän aikaa ja omaisuus kasvaa koko ajan, joten ihan realistinen tavoite. Omalla työllä tehnyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mun on todella vaikea uskoa näitä summia, vai onko täällä vain rikkaita?
Miksi ihmeessä?
Ei täällä kuitenkaan montaakaan miljonääriä taida olla. Vaikka heitäkin täytyy mahtua suomalaisten joukkoon.
En usko näihin kommentteihin, sori vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Ei täällä kuitenkaan montaakaan miljonääriä taida olla. Vaikka heitäkin täytyy mahtua suomalaisten joukkoon.
Katso itsekin noita summia, ei todellakaan keskivertotyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa, kun normikeskusteluissa ihan perusporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan osalla niin, että mainitaan myös esim. vanhempien keräämät säästöt, perinnöt tmv.
Itse asun yksin pienessä velattomassa omistusasunnossa ja kulutan melkoisen vähän eli en matkustele, ei oikeastaan harrastuksia jne. Säästäminen ei silti ole kovin nopeata puuhaa. Karkeasti hieman alle vuoden aikana saa säästettyä noin 6000 e, jos sitäkään. Toistaiseksi vielä arvioitu summa, sillä luvassa on isoja menoja, kuten silmälasit ja puhelin.
tilillä vajaa 60k,sijoituksissa n. 130k,asunto oma,ei velkaa.töissä ,yli 50v,asun yksin
30000€. 10v olen säästänyt tuohon summaan, olen tyytyväinen. Ikää 51v.
Toinen opiskelee vielä, toinen valmistui amk:sta vuosi sitten. Aspilla rahaa n. 10 000€, toisella sääästötilillä n.1500€
Vierailija kirjoitti:
Rahastossa 2000€. Onpa tosiaan uskomattoman varakasta porukkaa täällä! En ole kateellinen, vaan pidän asiaa hienona. Itsellä ei hoitoalalla työskentelevänä yksinhuoltaja ole mahdollisuuksia moiseen.
No, mulla on nettotulo kuukaudessa 1500€. Asun yksin ja maksan asuntolainaa. Olen saanut 15000€ säästöön sillä että en ole käynyt 19 vuoteen etelänlomalla ja elänyt muutenkin tiukalla budjetilla. Ei tässä nyt mitään kehumista ole vaan välttämättömyys on hyve. Ei tolla puskurilla vielä juhlita jos jäisin työttömäksi. Se sulaisi äkkiä asuntolainen maksuun kun ei ansiosidonnainen ole kummoinen palkastani.
Elämäntilanteet ja ikähaarukka palstalla on niin moninainen, eikä tällaiseen ketjuun tule ne joilla tilillä on 5€.
Senverran että koitan pitää n. kk palkkaa vastaavan määrän puskurina jos tulee yllättäviä menoja. Pienipalkkaisia molemmat, minä ja mies. Yksi lapsi on, ei velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa, kun normikeskusteluissa ihan perusporukkaa.
Mutta ehkä he, joilla on tällä hetkellä taloudellisia ongelmia, eivät osallistu keskusteluun. Jos on tili miinuksella ja ulosotto niskassa niin ei varmaan kiinnosta edes aukaista tälläistä ketjua. Jos täällä kyseltäisiin että millä autolla ajelet niin minua ei huvittaisi lukea vastauksia saati sitten vastata sillä en omista autoa.
Säästötilillä 15000€ + käyttötilin rahat, jotka elämiseen 4000€/kk. Auto 15000€, vene 10000€, asunnossa 20000€.