Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Tilillä ~500€. Omaisuutta realisoimalla reilut 100 000€. Mun kanssa asuu 2 täysi-ikäistä jälkeläistä.
Opiskelija, kotiäitinä reilu vuos ja nyt taas opiskelen. Asp tilillä vajaa 5000e, käyttötilillä 7000e ja sijoituksissa vajaa 3000e. Töissä ollut muutamana kesänä. Ei minkäänlaista lainaa. Mieskin on ollut koko ajan opiskelija ja ollaan kaikki maksettu puokkiin ennen kuin joku tulee sanomaan että oon lompakkoloisinu miehen kukkarolla.
Vain 3000, koska en osaa pitää omaisuutta kovinkaan paljon rahana nykyisillä korkotasoilla.
Tilillä on vain muutama satanen, mutta luottokortilla on 5 000 € käyttövaraa. Olen opiskelija enkä ole vielä pystynyt säästämään.
Onpas teillä paljon. Minulla noin 0€.
Olen nyt ollut 5 vuotta lasten kanssa kotona ja ennen tätä säästössä oli n.5000€. Kohta palaan töihin niin ehkä sitten voin säästää enemmän. Tai edes jotain siis. En ole yh.
Jotain pari miljoonaa osakkeissa ja Luxus huvila etelässä arvo n.2.5miljoonaa. Niin ja tilillä noin 4miljoonaa. Niin töissä en ole enkä mene. Köyhät kyykkyyn!!!
4000 euroa on koko aika tilillä (MUTTA minulla on myös opintolainaa). Olen yliopisto-opiskelija ja valmistun pian. Työelämän alettua toivon, että voisin säästää säännöllisesti sekä asuntosäästötilille että laittaa osan rahoista semmoisiin sijoituksiin, joista tarvittaessa voi realisoida itselle rahaa "hädän" sattuessa.
Minullakin aika lailla 0€. Tarvittaessa mieheni maksaisi, hänellä on muutaman kuukauden palkka säästössä. Ja seuraavaksi voisin pyytää apua vanhemmiltani tai isovanhemmilta, ja takuulla saisin rahaa. Ei oikeasti olisi tilannetta, jossa en saisi akuutisti rahaa vuorokauden aikana, jos tilanne vaatisi (en nyt keksi mikä semmoinen tilanne voisi olla) ja kyse olisi kuitenkin esim alle 15t€ summasta.
Itselläni on sijoitusasunto, mutta siitä rahan saaminen olisi tietenkin pidempi prosessi, en saisi välttämättä kuukaudessa, menisi pari kk. Ja oma asunto myös voitaisiin myydä, mutta siinäkin menisi pidempi aika.
Kaikin puolin minulla on hyvä ja turvattu talous, vaikka säästöjä onkin tilillä/sukanvarressa 0€ ja periaatteessa itse elän kädestä suuhun (kulutan siis kaiken mitä tulee). Olen tyytyväinen tilanteeseeni ja en ole huolissani rahasta.
Niin ja olen kotiäiti (myös yliopistossa kirjoilla).
Yleensä noin 500 - 1000 e on jemmassa. Velkaa 0 e. Olisi pitänyt alkaa nuorempana säästämään, mutta enpä katsonut nokkaani pidemmälle. Kaikki meni mitä tuli ja Visaa vingutettiin lisäksi.
Huh, mitä summia täällä. Meillä on miehen kanssa yhteisellä tilillä hätävarana n. 1500 e.
Vain vararasvaa koottuna vyötärölle pahan päivän varalle.
22v opiskelija jolla ei lapsia. Rahastosijoituksissa ~18 000 Nordnetin kautta, 5 000 Bank Norwegianissa 1,75 % korolla ja muutamia satasia käyttötilillä ja käteisenä yhteensä. Harrastusvälineissä helposti realisoitava n. 1 000 €. Lisäksi opintolainaa 3 000. Ei muuta varallisuutta
S-pankki 26 500€, OP:n säästötilillä 32 000€ ja OP:n käyttötilillä 7 500€. Henkilöstökassassa 3 750€.
Säästöjä: 0€
Omaisuutta: 0€
Tulot vuodessa: 40.000€
Velkaa: 10.000€
Asun yksin vuokralla. Ikää 40.
Yrittäjä, 5 lasta.
Tilanne vaihtelee välillä 20 000-tili pakkasella.
52720 € säästössä ja n.4000 € osakkeissa. Saan työmarkkinatukea ja 10 vuoden kuluttua minimieläkettä.
Näillä varoilla ja tuloilla pitäisi loppuelämä kitua.
Sukanvarressa on noin 2000 euroa. Tämä raha siis hätävarana. Mielestäni se on aika hyvin saatu säästöön, kun molemmat ollaan työttömiä ja eletään Kelan tukien varassa.
Useita sijoitusasuntoja joiden vuokratuloilla on tarkoitus elättää perheeni n 10v kuluttua. Osakkeissa on 500k€ mutta ajatus on siirtää nekin asuntoihin. Tilillä 120 000. Olen ollut onnekas.
Käteistä on noin 12 000 e, lisäksi likvidejä sijoituksia osakkeissa ja rahastoissa noin 46 000 e. Asun mieheni ja kahden lapsemme kanssa.