Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
n. 600 euroa. Juu ei paljoa, mut koko ajan säästän lisää
Tilillä n. 2000 euroa aina (myös luonnollisesti luottoa), mutta pääomaa noin 600 000 hajautettuna. Nainen 37v. (kohtullisen kaunis), asun yksin, ei lapsia.
^^ Miten ulkonäkö tähän liittyy??! 😂
Ei saisi liittyä, mutta brovakatiivisesti korostin. Liian monta kertaa saan kuulla kuinka miehet rehentelevät varallisuudellaan, vaikka todellisuudessa heilä on esim. vain n. 50 000 auto, 1000 e kello ja hyvännäköiset vaatteet. Eli ei mitään varallisuutta. Naisena olen pyrkinyt keräämään pääoman, joka on kulutustavaraa kestävämpää. Sen lisäksi huolehdin ulkoisesti itsestäni (terv. elintavoilla). Varallisuus ei näy päälle eikä sitä enään ole tarvetta tavaroin esitellä.
0e. Kansaneläkkeestä ei paljoa säästetä
Vierailija kirjoitti:
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Sama täällä. Mutta ei lasta ja velaton asunto, uusi auto ja sijoitusasunto. Mikäs tässä on köllöttää.
2300€ säästötilillä, 8000€ rahaston arvo tällä hetkellä
2000€ säästössä tilillä, ei muita säästöjä tai sijoituksia. Yritän kuukausi kerrallaan kasvattaa summaa edes parilla kympillä.
Säästötilillä 14000 €, osakkeissa 18000 €, sijoitusasunto (160000 €), johon lainaa 40000 €.
Lisäksi oma asunto puolison kanssa yhteisesti 300000 €, josta puolet lainaa. Puolisolla omat säästöt ja sijoitukset. 35 v.
Minulla noin 4000 euroa.
Miehellä 40-50 000 euroa.
Osake- ja etf-sijoitukssissa 53 000 €, tilillä "hätävarana 12 000 €, sitten tilillä, jolta hoidan päivittäisiä asioita niin yleensä joku 4000-6000€ pyörii saldo. Omistusasunto 330 000 €, tähän velkää 210 000 €, auto 65 000 €, velkää 30 000 € tähän.
Yksin asun, 29v.
Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat joten en voi tähän vastata vai.
No vastaan joka tapauksessa. Eri jemmatileillä on yhteensä n. 17000€
Rahastoissa 5000e ja käyttötilillä tilanteesta riippuen 1000-2000e.
Toki on omistusasunto, mutta pitäisi olla tosi iso hätä että se menisi realisoitavaksi, joten sitä en laske hätävaraksi. Toki varmaan mieluummin myisin asunnon kuin käyttäisin ihan kaikki säästöjä. Mutta kun miehelläni on jonkun verran omaisuutta hajautettuna rahastoihin ja myös jokaisella lapsella on oma rahastonsa, niin aika paljon pitäisi tapahtua, että olisimme siinä pisteessä että koti menisi myyntiin.
Riskejä on minimoitu myös vakuutuksilla ja lainan takaisinmaksuturvalla jne. Eli ihan hyvin nukun yöni!
Tilillä on jotain 500 000. Pitäisi kai ostaa asunto.
Mulla on säästötilillä 4500 ja luottokortilla tonni, sikäli kuin se on säästöä. Velaton rt-osake ja mökki. Ja säästöjä on sen vuoksi omassa mittapuussani vähän, että ostin tämän asunnon syksyllä ja meni osto-, muutto, remppa ja leimaverokuluihin. Mökki on isänperintöni. Pikkuhiljaa taas säästelen. Tulot on ihan ok. Onneksi.
Leski 48v + kaksi lukio-ikäistä
Puskuritilillä n. 4500 €, sijoituksissa reilut 5000 €. Rakentamista varten jemmassa n. 20 000 €, oma tontti n. 30 000 € arvoinen. Nelihenkinen perhe.
Säästötilillä 5400 euroa.